Partner serwisu
Biznes i przemysł

Lufthansa wycofała 32-letniego A320

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-01-2025
Ostatnia modyfikacja:
20-01-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Lufthansa wycofała 32-letniego A320
fot. Piotr Bożyk
Lufthansa wycofała z eksploatacji najstarszego airbusa A320-200 w swojej flocie, co oznacza koniec ery jednego z najważniejszych samolotów wąskokadłubowych w historii niemieckich linii lotniczych. Samolot pełnił służbę przez 32 lata, spędziwszy w powietrzu ponad 67 tysięcy godzin.

D-AIQS, czyli A320-200 (MSN 401), został dostarczony Lufthansie w marcu 1993 roku, kiedy Helmut Kohl był kanclerzem Niemiec a Intel dostarczył pierwsze chipy Pentium. Od tego czasu wąskokadłubowy samolot cały czas pełnił czynną służbę dla niemieckiego operatora i jego spółek zależnych (Germanwings, Eurowings).

W poniedziałek (13 stycznia) 168-osobowy airbus miał swój ostatni dzień w pracy. Maszyna wykonała poranny lot powrotny z Budapesztu oraz rotację do Stuttgartu. Kolejnego dnia A320-200 został przebazowany do hiszpańskiego Teruel, gdzie będzie oficjalnie wycofany z floty niemieckiego operatora i zaparkowany na nieokreślony czas. Samolot wykonał dla Lufthansy ponad 57 tys. rejsów, spędziwszy w powietrzu ponad 67 tys. godzin blokowych. Co ciekawe wycofany samolot nie był najstarszym na świecie, gdyż Jordan Aviation obsługuje podobny typ airbusa (MSN 29), który pełni służbę od 36 lat.

Spółka-matka niemieckiego holdingu „odmłodziła” flotę, wycofując 32-letniego airbusa, lecz linie lotnicze wciąż eksploatują leciwe samoloty pasażerskie, które mają powyżej 30 lat – wszystkie takie maszyny to airbusy A321, a obecnie najstarszym samolotem jest wąskokadłubowiec, którego przewoźnik obsługuje od 31,5 lat. Wśród pozostałych modeli we flocie Lufthansy znajduje się również kilka starszych modeli. Airbus A319 (D-AILA) i A340-300 (D-AIGL) mają na swoim koncie ponad 28 lat. Z kolei jeden boeing 747-400 (D-ABVM) ma ponad 26 lat.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pierwszy MD-11F po UPS Airlines zezłomowany

Biznes i przemysł

Pierwszy MD-11F po UPS Airlines zezłomowany

Piotr Bożyk 20 stycznia 2025

Poznań: Rekordowy grudzień i ponad 200 tys. podrożnych

Infrastruktura i lotniska

Saudyjskie flyadeal planują zamówić 10 A330neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa sfinalizowała zakup udziałów w ITA Airways

Pasażer i linie lotnicze

Uziemienia A321neo Wizz Air potrwają znacznie dłużej

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Pierwszy MD-11F po UPS Airlines zezłomowany

Biznes i przemysł

Pierwszy MD-11F po UPS Airlines zezłomowany

Piotr Bożyk 20 stycznia 2025

Poznań: Rekordowy grudzień i ponad 200 tys. podrożnych

Infrastruktura i lotniska

Saudyjskie flyadeal planują zamówić 10 A330neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa sfinalizowała zakup udziałów w ITA Airways

Pasażer i linie lotnicze

Uziemienia A321neo Wizz Air potrwają znacznie dłużej

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5