Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa: To koniec Germanwings. Grupa wycofa 40 samolotów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-04-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/Sueddeutsche Zeitung

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Lufthansa: To koniec Germanwings. Grupa wycofa 40 samolotów
fot. Flickr
Lufthansa zdecydowała się zamknąć swoje tanie linie lotnicze Germanwings. Powodem jest spadek popytu na podróże lotnicze, wywołany pandemią COVID-19. Grupa ogłosiła także, że zmniejszy swoją flotę, rezygnując z 40 maszyn.

„Działalność lotnicza Germanwings zostaje zakończona” – napisał w oświadczeniu zarząd grupy Lufthansy. „Miną miesiące, zanim globalne ograniczenia podróży zostaną całkowicie zniesione oraz lata, zanim światowy popyt na podróże lotnicze powróci do poziomu sprzed kryzysu” – motywowali zamknięcie niskokosztowego przewoźnika. Decyzję podjęto po wtorkowych (7 kwietnia) obradach zarządu grupy. Większości dotychczasowych pracowników Germnanwings zostanie zaoferowana praca w pozostałych spółkach Lufthansy.

Grupa planuje na stałe wycofać z eksploatacji ponad 40 samolotów, obsługujących samą Lufthansę, Lufthansa Cityline, Eurowings i Germanwings, a dalsze cięcia dotyczą również spółek zależnych w Austrii i Szwajcarii. Niskokosztowa Germanwings, który latała w imieniu Eurowings, zostanie całkowicie zlikwidowana. Wszystkie umowy najmu z zewnętrznymi dostawcami również zostaną rozwiązane. Dotyczy to co najmniej 30 kolejnych maszyn.

Wiele samolotów dalekiego zasięgu marki Lufthansa zostanie całkowicie wycofywanych z eksploatacji. Taki los spotka sześć Airbusów A380, które pierwotnie miały zostać zwrócone do Airbusa w 2022 roku. Lufthansa zrezygnuje również z pięciu Boeingów 747-400 i dziesięciu Airbusów A340. Ponadto cięcia dotkną również 22 samolotów krótkodystansowych.

Najdotkliwiej postanowienia zarządu Grupy odczuje zwolnionych 1500 pracowników Germanwings. Piloci mają szansę na powrót do Lufthansy, ale trudniejszą sytuację mają stewardessy. Związki zawodowe UFO (stewardess) i Vereinigung Cockpit (VC) oskarżyły już narodowego przewoźnika o wykorzystywanie kryzysu do stosowania niepopularnych środków.

Linie lotnicze Germanwings do października 2015 roku funkcjonowały jako niezależna marka niskokosztowa należąca do Grupy Lufthansa. Od 2016 roku spółka była operatorem wet-lease (samolotów wraz z załogą) świadczącym swoje usługi na rzecz linii lotniczych Eurowings, które stały się główną niskokosztową marką Grupy. Flota Germanwings składała się z 33 samolotów z rodziny Airbus A320: 23 modeli A319 oraz 10 maszyn A320.

Główną bazą Germanwings był port lotniczy w Kolonii. Przed wybuchem pandemii przewoźnik wykonywał również operacje ze swoich baz w Stuttgarcie, Hamburgu, Berlinie i Monachium, jak również z Dortmundu i z Hannoweru.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Linie z grupy Lufthansy dolecą latem do 32 miejsc w USA i Kanadzie

Pasażer i linie lotnicze

Linie z grupy Lufthansy dolecą latem do 32 miejsc w USA i Kanadzie

Rafał Dybiński 23 października 2023

Lufthansa: Zysk będzie większy, niż planowano

Biznes i przemysł

Lufthansa: Zysk będzie większy, niż planowano

Mateusz Kieruzal 20 października 2022

Lufthansa znów rentowna! Ponad 29 mln pasażerów i wypracowany zysk w Q2

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Linie z grupy Lufthansy dolecą latem do 32 miejsc w USA i Kanadzie

Pasażer i linie lotnicze

Linie z grupy Lufthansy dolecą latem do 32 miejsc w USA i Kanadzie

Rafał Dybiński 23 października 2023

Lufthansa: Zysk będzie większy, niż planowano

Biznes i przemysł

Lufthansa: Zysk będzie większy, niż planowano

Mateusz Kieruzal 20 października 2022

Lufthansa znów rentowna! Ponad 29 mln pasażerów i wypracowany zysk w Q2

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5