Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa wzorem dla KLM? Brak bezpłatnych kanapek?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-09-2024
Ostatnia modyfikacja:
17-09-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Lufthansa wzorem dla KLM? Brak bezpłatnych kanapek?
fot. KLM
Linie KLM rozważają ograniczenie serwisu pokładowego w klasie ekonomicznej na rejsach krótko- i średniodystansowych w Europie, wycofując ofertę bezpłatnych kanapek. Holenderski przewoźnik uważa, że powinien oferować usługi zbliżone do oferty innych tradycyjnych linii lotniczych ze Starego Kontynentu. Chęć upodobnienia się do m.in. Lufthansy zaskakuje, zwłaszcza, że linie KLM były beneficjentem odwrócenia się pasażerów od niemieckiego operatora, przejmując część ruch.

Pandemia zrewolucjonizowała rynek lotniczy (głównie oferowany produkt pokładowy). Przewoźnicy tradycyjni upodobnili się do niskokosztowych odpowiedników, choć proces zubożania produktu twardego rozpoczął się już wcześniej. Polityka cięcia kosztów z branży pozostała, a Lufthansa – lider eliminacji części składowych taryfy biletowej, stała się (złym) wzorem dla wielu przewoźników.

Serwis niemieckich linii lotniczych w rejsach krótko-i średniodystansowych z latami stawał się coraz gorszy. Bezpłatną kanapkę początkowo zastąpiło ciasto w stylu amerykańskim, a od kilku lat serwowana jest wyłącznie mała czekoladka. Poziom zadowolenia pasażerów Lufthansy spadł, co odbiło się na odpływie podróżnych do najbliższej konkurencji (tradycyjnych odpowiedników), w tym do linii KLM. Lufthansa testowo zaoferowała bezpłatną kawę i herbatę, a teraz sprawdza nieodpłatny serwis napojów alkoholowych, aby wybadać, czy odczucia pasażerów z jakości serwisu wzrosły.

Produkt pokładowy holenderskich linii lotniczych wkrótce może ulec ograniczeniu, gdyż – jak wskazuje dziennik „De Telegraaf” – zarząd KLM-u rozważa wyeliminowanie bezpłatnych kanapek z rejsów krótko- i średniodystansowych w ramach Europy. Jest to dość istotna zmiana, gdyż była jednym z czynników wyróżniających niderlandzkiego przewoźnika na tle innych europejskich gigantów.

Serwowanie kanapek, głównie z serem gouda, było też formą promocji eksportowego produktu Holandii – w szerzeniu kultury kraju (holenderskości) KLM był liderem. Co zaskakuje, argumentem za ograniczeniem bezpłatnego serwisu jest upodobnienie oferty do innych „tradycyjnych europejskich linii lotniczych”, jak również przewóz pasażerów z różnych stref czasowych, których potrzeby mają nie pokrywać się z ofertą linii. Oferowanie płatnego serwisu z pewnością sprosta wymaganiom pasażerów.

Narodowy przewoźnik Holandii przysłał do naszej redakcji stosowny komentarz. "Serwis pasażerski, który KLM oferuje na pokładzie, jest doceniany przez naszych klientów. Nieustannie go udoskonalamy, aby sprostać indywidualnym potrzebom klientów i rozwojowi rynku. Nasi pasażerowie pochodzą z różnych części świata i podróżują przez różne strefy czasowe. Ich potrzeby są bardzo zróżnicowane i nie zawsze pokrywają się z naszą obecną standardową ofertą cateringową. Dlatego też badamy nową usługę w klasie ekonomicznej w Europie, oferującą więcej opcji. Rozważamy różne koncepcje, które umożliwiłyby szerszy wybór za dodatkową opłatą" – wyjaśnia KLM.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Linie KLM odebrały pierwszego airbusa A321neo

Pasażer i linie lotnicze

Linie KLM odebrały pierwszego airbusa A321neo

Piotr Bożyk 27 sierpnia 2024

KLM walczy z marnotrawstwem żywności przy użyciu sztucznej inteligencji

Pasażer i linie lotnicze

KLM podniesie pensje pracownikom lotniskowym

Pasażer i linie lotnicze

KLM podniesie pensje pracownikom lotniskowym

Mateusz Kieruzal 22 września 2023

KLM zwiększa liczbę lotów z Polski

Pasażer i linie lotnicze

KLM zwiększa liczbę lotów z Polski

inf pras. 03 sierpnia 2023

KLM podejmuje walkę z hałasem

Pasażer i linie lotnicze

KLM podejmuje walkę z hałasem

inf prasowa 02 lipca 2023

KLM z odszkodowaniem od lotniska w Amsterdamie

Pasażer i linie lotnicze

KLM z odszkodowaniem od lotniska w Amsterdamie

Mateusz Kieruzal 22 maja 2023

Zobacz również:

Linie KLM odebrały pierwszego airbusa A321neo

Pasażer i linie lotnicze

Linie KLM odebrały pierwszego airbusa A321neo

Piotr Bożyk 27 sierpnia 2024

KLM walczy z marnotrawstwem żywności przy użyciu sztucznej inteligencji

Pasażer i linie lotnicze

KLM podniesie pensje pracownikom lotniskowym

Pasażer i linie lotnicze

KLM podniesie pensje pracownikom lotniskowym

Mateusz Kieruzal 22 września 2023

KLM zwiększa liczbę lotów z Polski

Pasażer i linie lotnicze

KLM zwiększa liczbę lotów z Polski

inf pras. 03 sierpnia 2023

KLM podejmuje walkę z hałasem

Pasażer i linie lotnicze

KLM podejmuje walkę z hałasem

inf prasowa 02 lipca 2023

KLM z odszkodowaniem od lotniska w Amsterdamie

Pasażer i linie lotnicze

KLM z odszkodowaniem od lotniska w Amsterdamie

Mateusz Kieruzal 22 maja 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5