Partner serwisu
Prawo i polityka

Lufthansa wzywa Berlin do działania

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
24-10-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Lufthansa wzywa Berlin do działania
fot. CTL Airport
Nastawiony na eksport kraj przemysłowy potrzebuje silnego ruchu lotniczego – uważa dyrektor generalny Lufthansy, wskazując, że niemiecka branża lotnicza cierpi, gdyż spada poziom łączności lotniczej, zwłaszcza w mniejszych portach największego rynku lotniczego Europy. Realizacja lotów z Niemiec ma być nawet osiem razy droższa.

„Klasyczna” agenda Unii Europejskiej, pod naporem Berlina i Paryża, opiera się obecnie na coraz szybszym wdrażaniu w życie zapisów „Zielonego Ładu”. Implementacja – podobno – proekologicznych zasad zaczyna negatywnie oddziaływać na unijną branżę lotniczą, zwłaszcza niemiecką. Zachodni sąsiedzi Polski nie zdołali jeszcze odbudować ruchu lotniczego do poziomu sprzed 2019 roku, a za rogiem czekają już kolejne trudności, które jeszcze bardziej spowolnią proces obdudowy rynku, który może się jeszcze skurczyć.

Niekonkurencyjne środowisko

Pandemia naruszyła budżety prawie wszytskich linii lotniczych na świecie, a większość rządów, aby branża wyszła z dołka wstrzymał duży wzrost opłat. Inną drogę obrały władze federalnego, jak i związkowe Niemiec, decydując się na podniesienie taryfikatora opłat lotniskowych, ale także nałożenie na branżę lotniczą zupełnie nowych podatków.

W efekcie Ryanair zamknął bazy w Dortmundzie, Dreźnie i Lipsku. Irlandzki niskokosztowiec aż o 60 proc. ograniczył podaż lotów z Hamburga. Hanzeatyckie lotnisko czeka także redukcja oferowania przez linie Eurowings i Condor. Powód jest jeden: wywindowanie opłat spowodowało, że niemieckie porty lotnicze stały się niekonkurencyjne względem odpowiedników z innych państw Unii Europejskiej.

Politykę Berlina dosadnie skrytykował już dyrektor generalny Grupy Lufthansy, a teraz ostrej krytyki dopuścił się prezes niemieckich linii lotniczych, które tracą rentowność. – Nastawiony na eksport kraj przemysłowy potrzebuje silnego ruchu lotniczego – wyznał Jens Ritter, dodając, że „Niemcy nie mogą pozostać w tyle”. Zdaniem Niemca, słowa krytyki z różnej strony są w pełni uzasadnione, gdyż poziom łączności międzynarodowej „cierpi”, szczególnie w regionach oddalonych od węzłów komunikacyjnych.

Niemcy osiem razy droższe

Prezes Lufthansy wskazuje, że za jeden lot między Dreznem a Barceloną, który wykonywany jest przez airbusa A320, w Niemczech pobiera się od przewoźnika 4 200 euro podatku z tytułu opłaty od ruchu lotniczego, opłaty za ochronę i żeglugi powietrznej. W tym samym czasie w pobliskiej linie lotnicze płacą 540 euro, czyli osiem razy mniej. – Konsekwencja jest jasna: pasażerowie z regionu Drezna coraz częściej decydują się na podróż do Pragi i stamtąd rozpoczynają swoją podróż. I nie jest to odosobniony przypadek: w każdej niemieckiej lokalizacji podatki państwowe są znacznie wyższe niż w sąsiednich krajach europejskich – podkreślił Ritter.


Dane: Lufthansa

Naczelny niemieckiego flagowca krytykuje Berlin, wskazując, że niemieckie władze masowo podnoszą podatki, kiedy np. Dania podatek od ruchu lotniczego zniosła 15 lat temu. Od czasu pandemii daniny od lotów długodystansowych w Niemczech wzrosły o 71 proc. oraz aż o 111 proc. w przypadku rejsów krótkodystansowych.

– Tracimy łączność. Ogłoszone w ostatnich dniach przez kilka linii lotniczych plany redukcji pokazują, że czas działać. Rząd federalny powinien znieść podatek lotniczy – zaznaczył Jens Ritter, apelując jednocześnie o rezygnację z podatku od ilości mieszanego paliwa tradycyjnego ze zrównoważonym, który ma wejść w życie w 2026 roku.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Sojusz Star Alliance wzmocnił kadrę zarządzającą

Pasażer i linie lotnicze

Bydgoszcz: Zimą nowość do Egiptu i powrót rejsów do Dublina

Infrastruktura i lotniska

Bydgoszcz: Zimą nowość do Egiptu i powrót rejsów do Dublina

Port Lotniczy Bydgoszcz 24 października 2024

Ryga: Zimą rejsy 11 linii, w tym PLL LOT, do ponad 80 destynacji

Pasażer i linie lotnicze

Kolejny etap współpracy Ryanair z Etraveli Group

Pasażer i linie lotnicze

Lotnictwo będzie czystsze. Wchodzi ReFuelEU

Prawo i polityka

Lotnictwo będzie czystsze. Wchodzi ReFuelEU

inf. pras. 26 kwietnia 2023

Zobacz również:

Sojusz Star Alliance wzmocnił kadrę zarządzającą

Pasażer i linie lotnicze

Bydgoszcz: Zimą nowość do Egiptu i powrót rejsów do Dublina

Infrastruktura i lotniska

Bydgoszcz: Zimą nowość do Egiptu i powrót rejsów do Dublina

Port Lotniczy Bydgoszcz 24 października 2024

Ryga: Zimą rejsy 11 linii, w tym PLL LOT, do ponad 80 destynacji

Pasażer i linie lotnicze

Kolejny etap współpracy Ryanair z Etraveli Group

Pasażer i linie lotnicze

Lotnictwo będzie czystsze. Wchodzi ReFuelEU

Prawo i polityka

Lotnictwo będzie czystsze. Wchodzi ReFuelEU

inf. pras. 26 kwietnia 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5