Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zamawia 40 airbusów A220 i 40 boeingów 737 MAX

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-12-2023
Ostatnia modyfikacja:
07-01-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

Lufthansa Group poinformowała dziś (19 grudnia), że zamawia 80 samolotów krótkiego i średniego zasięgu. Zarząd firmy zdecydował o zakupie 40 airbusów A220 oraz 40 boeingów 737-8 MAX. Niemiecka firma zabezpieczyła także opcje zakupu na kolejne samoloty A220, A320neo oraz B737 MAX.

Rada nadzorcza grupy Lufthansa zatwierdziła zakup: 40 airbusów A220-300 wraz z 20 opcjami, 40 boeingów 737-8 MAX z 60 opcjami oraz zabezpieczyła 40 dodatkowych opcji zakupu na samoloty z rodziny A320neo.

- Wraz z dzisiejszym zamówieniem samolotów przyspieszamy największą modernizację floty w historii naszej firmy. Zwiększa to naszą listę zamówień z około 200 samolotów do 280 - plus dodatkowe 120 opcji zakupu kolejnych najnowocześniejszych samolotów krótkiego i średniego zasięgu. Cieszymy się, że zarówno Airbus, jak i Boeing były w stanie przekonać nas we wszystkich aspektach handlowych i technologicznych - powiedział Detlef Kayser, członek zarządu ds. floty i technologii.

Dostawy A220 zaplanowano na lata 2026 - 2031 i według informacji będą zabierać na pokład 148 pasażerów, natomiast dostawy B737 MAX 8 zaplanowano na lata 2027 - 2032, a na pokład będą zabierać 190 pasażerów.

- Ponadto decyzja o zakupie Boeinga 737-8 MAX zapewni nam większą elastyczność w zakresie nabywania samolotów krótko- i średniodystansowych w przyszłości. Nowe ultranowoczesne samoloty oferują naszym gościom dodatkowy komfort. Są również cichsze, bardziej ekonomiczne, wydajniejsze i emitują do 30 procent mniej CO2 niż ich poprzednie modele. Zamówienie to dowodzi przyszłej rentowności naszych linii lotniczych i zdolności do inwestowania, a także pokazuje, że wywiązujemy się z naszej odpowiedzialności za redukcję emisji dwutlenku węgla - dodał Kayser.



Rodzina A220

Rodzina maszyn A220 (dawna CSeries) jest produkowana w dwóch wersjach A220-100 (CS100) i A220-300 (CS300), które zabierają na pokład kolejno od 110/120 do 145/160 pasażerów. A220 został zaprojektowany z myślą o wydajności i łączy on najnowocześniejsze elementy aerodynamiki, zaawansowane materiały kompozytowe i najnowszej generacji silniki turbowentylatorowe Pratt & Whitney, zapewniając co najmniej 20-25 proc. niższe zużycie paliwa w porównaniu do samolotów poprzedniej generacji. Do końca października br. zamówiono już 849 maszyn A220: 101 A220-100 oraz 748 A220-300 (potwierdzone zamówienia tzw. firm), z czego dostarczono już 303 samoloty tego typu do 16 linii lotniczych: 58 A220-100 oraz 245 A220-300. Największe floty A220 na świecie posiadają obecnie trzy linie: Delta Air Lines (65), airBaltic (45) oraz Air France (32). Jeżeli jesteście ciekawi jak powstają te samolotu i co nowego w programie A220, to zachęcamy do przeczytania naszego artykułu "Z wizytą w fabryce w Mirabel. Tak Airbus produkuje A220" oraz "Airbus potwierdza wzrost produkcji A220. Wersja 500 nieco później".

Boeing 737 MAX

Rodzina samolotów B737 MAX jest oszczędniejszą wersją B737 NG, która zużywa prawie 15-20 proc. mniej paliwa, co daje około 3800-4000 ton mniej emisji CO2 w całym roku przypadającej na jeden samolot. Silniki CFM LEAP-1B napędzające maszynę, które zostały zoptymalizowane pod kątem B737, są cichsze, a zredukowane koszty operacyjne dają możliwość wydłużonego przelotu lub przewiezienia więcej ładunku niż dotychczas. Producent również zaprojektował nowy rodzaj wingletów, które będą montowane w maszynach 737 MAX. Łącznie 75 firm leasingowych i linii zamówiło 5902 maszyny z rodziny B737 MAX (w tym 2370 B737 MAX 8), to około 39 proc. rynku wąskokadłubowego. Do tej pory Boeing dostarczył 1298 MAX-ów w dwóch wersjach: MAX 8 i MAX 9. Ponad 50 linii lotniczych na całym świecie obsługuje obecnie około 3 tys. lotów B737 MAX. Od końca 2020 r. eksploatowana flota 737 MAX wykonała ponad 1,5 mln lotów komercyjnych o łącznej długości ponad 2,9 mln godzin lotu z niezawodnością wynoszącą 99,4 proc.

Rodzina A320neo

Rodzina samolotów A320neo jest oszczędniejszą wersją A320ceo, która zużywa prawie 15-20 proc. mniej paliwa, co daje około 3800-4000 ton mniej emisji CO2 w całym roku przypadającej na jeden samolot. Silniki napędzające maszynę są cichsze, a zredukowane koszty operacyjne dają możliwość wydłużonego przelotu o 950 km (500 mil) lub przewiezienia do 2 ton ładunku więcej niż dotychczas. Łącznie 130 firm leasingowych i linii zamówiło 9787 maszyn z rodziny A320neo (61 A319neo, 4196 A320neo, 5530 A321neo), to około 62 proc. rynku wąskokadłubowego dla samolotów powyżej 140 miejsc.

Nowe samoloty i redukcja emisji CO2

Z obecną flotą ponad 700 samolotów komercyjnych, grupa Lufthansa realizuje długoterminową strategię flotową skoncentrowaną na efektywności kosztowej i redukcji emisji. W porównaniu z poprzednimi wersjami, nowe samoloty we flocie Lufthansy charakteryzują się nawet o 30 proc. niższym zużyciem paliwa i odpowiednio niższą emisją dwutlenku węgla. Celem grupy jest zmniejszenie emisji dwutlenku węgla netto o połowę do 2030 r. w porównaniu do 2019 r., aby osiągnąć neutralność węglową do 2050 r.

Wartość zamówienia około 9 mld dolarów

Oczekuje się, że ogłoszone zamówienia samolotów o wartości ok. 9 mld dolarów amerykańskich, według cen katalogowych, nie będą miały znaczącego wpływu na wydatki kapitałowe grupy LH w 2023 i 2024 r., czyli w okresie objętym obecnym planem średnioterminowym. W 2023 r. spodziewane są inwestycje netto w wysokości od 2,5 do 3 mld euro. Wydatki kapitałowe w 2024 r. mają być na podobnym poziomie.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

CAE Montreal. Polecieliśmy w symulatorze airbusa A220

Biznes i przemysł

CAE Montreal. Polecieliśmy w symulatorze airbusa A220

Piotr Bożyk 07 stycznia 2024

Air India odebrały pierwszego airbusa A350 (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Lufthansa przygotowuje uruchomienie City Airlines

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa przygotowuje uruchomienie City Airlines

Avgeek 19 marca 2023

Lufthansa Group spłaca pomoc finansową od niemieckiego rządu

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

CAE Montreal. Polecieliśmy w symulatorze airbusa A220

Biznes i przemysł

CAE Montreal. Polecieliśmy w symulatorze airbusa A220

Piotr Bożyk 07 stycznia 2024

Air India odebrały pierwszego airbusa A350 (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Lufthansa przygotowuje uruchomienie City Airlines

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa przygotowuje uruchomienie City Airlines

Avgeek 19 marca 2023

Lufthansa Group spłaca pomoc finansową od niemieckiego rządu

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5