Grupa Lufthansa zawarła umowę z Airbusem na powiększenie eksploatowanej floty pasażerskiej o dziesięć A350-1000 i pięć A350-900. Największe linie lotnicze Europy zainwestowały również w kolejnych siedem boeingów wersji 787-9.
Dzięki wiążącemu zamówieniu na szerokokadłubowce najnowszej generacji przewoźnik będzie kontynuował dążenie do dekarbonizacji. W porównaniu z samolotami poprzedniej generacji, A350 zużywa znacznie mniej paliwa, co skutkuje odpowiednią redukcją emisji spalin.
Oprócz umowy w sprawie zakupu nowych samolotów, Airbus i Lufthansa podpisały porozumienie (MOU) na rzecz dalszego współpracy w dziedzinie zrównoważonego rozwoju i przyszłych technologii. Przewiduje ono zintensyfikowane wykorzystanie zrównoważonych paliw lotniczych, dalszą optymalizację operacji w powietrzu poprzez wydajniejsze zarządzanie lotami oraz badania nad wykorzystaniem wodoru.
– Cieszymy się, że Lufthansa uzupełnia portfel zamówień na A350 do łącznie 60 samolotów, dołączając przy okazji do rosnącej liczby użytkowników A350-1000 na całym świecie. Presja ekonomiczna i związana ze zrównoważonym rozwojem staje się namacalną rzeczywistością wraz z ponownym wzrostem liczby lotów międzynarodowych. Tu dają o sobie znać ogromne zalety A350 jako jedynego samolotu szerokokadłubowego zaprojektowanego od podstaw, a tym samym najbardziej rentownego w użytkowaniu – powiedział Christian Scherer, dyrektor handlowy i dyrektor ds. międzynarodowych w Airbusie.
– Zamawiając największego przedstawiciela rodziny A350, Lufthansa odniesie korzyści z pełnego ujednolicenia floty Airbusów, zapewniając sobie pożądaną elastyczność operacyjną i ogromne korzyści ekonomiczne – podkreślił jeszcze Scherer. Najnowszym zamówieniem Lufthansa wzmacnia wieloletnią współpracę z Airbusem. Od czasu zakupu A300 w latach 70-tych grupa Lufthansa eksploatuje wszystkie produkty z oferty Airbusa, począwszy od A220, rodziny A320, A330/A340, A350, skończywszy na A380.
A350 to najnowocześniejszy i najbardziej rentowny samolot szerokokadłubowy na świecie oraz lider w sektorze maszyn dalekiego zasięgu w kategorii 300-410 miejsc. W zaprojektowanej od zera konstrukcji A350 inżynierowie Airbusa zastosowali najnowocześniejsze rozwiązania aerodynamiczne i technologie, zapewniając użytkownikom i podróżnym niezrównane standardy rentowności i komfortu lotu. Jego silniki nowej generacji i zastosowanie lekkich materiałów sprawiają, że A350 to najbardziej oszczędny duży samolot szerokokadłubowy, zarazem najcichszy odrzutowiec w swojej klasie. Emituje o połowę mniejszy hałas w porównaniu z samolotami poprzedniej generacji.
Kabina pasażerska w standardzie Airspace w A350 jest najcichszą ze wszystkich kabin w samolotach szerokokadłubowych i oferuje pasażerom i załogom dostęp do najnowocześniejszych usług multimedialnych, zapewniając przy tym komfort podniebnej podróży. Według stanu na koniec stycznia 2023 roku Airbus uzyskał od 54 klientów z całego świata wiążące zamówienia na łącznie 925 egzemplarzy A350, co czyni tę maszynę jednym z najpopularniejszych szerokokadłubowców w historii lotnictwa.
Lufthansa powiększy również swoją flotę Dreamlinerów. Do końca przyszłego roku będzie ich mieć już 36. To dzięki dodaniu zamówienia na siedem kolejnych szerokokadłubowców wersji 787-9. Wszystkie 22 nowe samoloty dalekiego zasięgu kosztowały narodowego przewoźnika Niemiec 7,5 mld dolarów.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.