Lufthansa kupuje kolejne samoloty dalekodystansowe od Airbusa. Tym razem grupa zwiększyła wczoraj (21 grudnia) swoje zamówienia na samoloty A350-1000 z 10 do 15 maszyn. Zakupione w ramach najnowszego zamówienia samoloty zostaną dostarczone w latach 2028-2030.
Całkowita wartość nowego zamówienia wynosi około dwóch miliardów dolarów amerykańskich według cen katalogowych. Posiadając zamówionych łącznie 60 A350-900 i 15 A350-1000, Lufthansa Group jest jednym z największych klientów A350 na świecie.
W marcu 2023 r. Lufthansa zamówiła już 10 A350-1000, a ich dostawy mają rozpocząć się w kwietniu 2026 r.
- Dzisiejsze zamówienie podkreśla nasze ogromne zaufanie do długotrwałej, bliskiej i udanej współpracy z Airbusem. Dzięki najnowocześniejszym samolotom długodystansowym A350 przyspieszamy największą modernizację floty, jaką grupa LH przeprowadziła do tej pory. Inwestujemy więcej niż kiedykolwiek wcześniej, aby transport lotniczy był bardziej zrównoważony i aby osiągnąć nasze cele w zakresie redukcji emisji CO2, a jednocześnie zaoferować naszym klientom najwyższy poziom komfortu oraz niezapomniane wrażenia z podróży - powiedział Carsten Spohr, prezes i dyrektor generalny Deutsche Lufthansa AG
Łącznie z najnowszym zamówieniem, Lufthansa Group kupiła już 770 samolotów od francuskiego producenta w całej swojej historii i jest największym klientem Airbusa na świecie. Wraz ze zbliżającą się integracją ITA Airways w styczniu, flota samolotów spod marki Airbusa w LH Group powiększy się o kolejnych 100 samolotów krótko- i dalekodystansowych.
A350-1000
A350-1000 oferuje wszystkie zalety mniejszego wariantu -900, w tym oszczędność paliwa i komfortową kabinę Airspace by Airbus, ale w nieco większym rozmiarze idealnie dostosowanym do potrzeb przewoźników na najbardziej obleganych trasach dalekodystansowych. Najnowszy Airbus z rodziny A350 posiada również zmodyfikowaną tylną krawędź skrzydła oraz nowe sześciokołowe podwozie i silniki. A350-1000 napędzany jest przez dwa silniki Rolls-Royce Trent XWB model XWB-97. Silnik o średnicy wentylatora równej 118 calom (300 cm) jest najnowszym oraz największym produktem brytyjskiego producenta i został specjalnie zaprojektowany do napędzania samolotów z rodziny airbusa A350XWB. Ten dla wersji – 1000 posiada ciąg o mocy 432 kN (97 tys. funtów). Zasięg największego samolotu z rodziny A350, to 16,1 tys. km.
Do końca listopada 2024 r. rodzina A350 zebrała zamówienia na 1345 samolotów A350: 988 A350-900, 302 A350-1000 oraz 55 maszyn A350F. Do 1 grudnia br. francuski producent dostarczył 628 maszyny 42 liniom lotniczym: 538 A350-900 oraz 90 A350-1000. Najwięksi użytkownicy A350 to linie: Singapore Airlines (64), Qatar Airways (58) oraz Cathay Pacific (48).
Flota szerokokadłubowa LH
Obecnie cała flota grupy Lufthansa składa się z 821 samolotów, natomiast tę szerokokadłubową grupy LH tworzy 210 samolotów: trzy airbusy A330-200, 43 A330-300, 26 A340-300, 10 A340-600, 31 A350-900, osiem A380, osiem boeingów B747-400, 19 B747-8I, trzy B767-300ER, sześć B777-300ER, 12 B777-300ER, 34 B777F oraz siedem B787-9.
Grupa LH oczekuje na dostawę 109 samolotów dalekodystansowych: 33 airbusów A350-900, 15 A350-1000, 20 boeingów B777-9X, siedmiu B777-8F oraz 34 B787-9 Dreamliner.