Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zapłaci za ITA Airways ustaloną cenę

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-11-2024
Ostatnia modyfikacja:
12-11-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Lufthansa zapłaci za ITA Airways ustaloną cenę
fot. ITA Airways
Spór cenowy Lufthansy z włoskim rządem został zakończony. Niemiecki holding zapłaci za przejęcie 41-proc. udziałów w ITA Airways ustaloną cenę. Obie strony przedstawiły Komisji Europejskiej zaktualizowany pakiet środków, niezbędnych do uzyskania zgody unijnego organu antymonopolowego na fuzję, co znów przybliża Grupę Lufthansy o krok do sfinalizowania długo wyczekiwanej transakcji.

Negocjacje z unijnym organem antymonopolowym były dla Grupy Lufthansa długie i żmudne, gdyż Komisja Europejska wskazywała, że mariaż włoskiego flagowca z największym holdingiem lotniczym w Europie, którego celem było większa obecność na lukratywnym rynku południowoeuropejskim, zakłóci konkurencję, a pasażerowie utracą dostęp do przystępnych cenowo opcji podróży lotniczych. Dla Brukseli najważniejsze było utrzymanie konkurencyjności na dwóch rynkach: Mediolan – Europa Zachodnia oraz Mediolan – Stany Zjednoczone Ameryki Północnej. Lufthansa, aby przyspieszyć proces transakcyjny, zgodziła się oddać część slotów w mediolańskim porcie Linate, które przejmą Air France-KLM, easyJet oraz Grupa IAG. Po wyborach do Parlamentu Europejskiego Bruksela zatwierdziła zakup udziałów.

Kiedy wydawało się, że oficjalne przejęcie mniejszościowego pakietu udziałów już się dokona, Włochy wstrzymały sprzedaż 41-proc. udziałów w ITA Airways Lufthansie. Władze Italii nie chciały zaniżać ceny sprzedaży i sprzedać udziałów w narodowych liniach lotniczych za „bezcen”. Niemiecki holding chciał zapłacić za udziały mniej, wskazując na spadek wartości rynkowej włoskiego operatora. Ostatnie miesiące były dla ITA Airways lepsze, albowiem zysk operacyjny za pierwszą połowę 2024 roku wyniósł 62 mln euro, podczas gdy rok wcześniej sześciomiesięczna działalność wygenerowała stratę 68 mln euro. Włoski flagowiec nie podzielił się wynikiem netto, co może wskazywać na odnotowanie negatywnego rezultatu. 

Jak informuje agencja Reutera, różnica w cenie zakupu wynosiła od 10 do 200 mln euro, choć wcześniejsze informacje wskazywały dolną granicę, lecz na znak, że spór cenowy został przezwyciężony, w poniedziałek, w późnych godzinach wieczornych, włoskie Ministerstwo Skarbu oznajmiło, że przesłało Komisji Europejskiej pakiet środków niezbędnych do uzyskania zgody unijnego organu antymonopolowego na fuzję. Włoskie źródła poinformowały agencję Reutera, że Lufthansa wycofała swój wniosek o obniżkę ceny. Rzecznik Lufthansy potwierdził, że niemiecka Grupa również przedstawiła pakiet środków zaradczych, mając nadzieję, że Bruksela zatwierdzi mariaż w nadchodzących tygodniach.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Lufthansa nie przejmie ITA Airways?

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa nie przejmie ITA Airways?

Mateusz Kieruzal 08 listopada 2024

ITA Airways. Pozytywne wyniki za I połrocze i tęsknota za Alitalią

Pasażer i linie lotnicze

Bruksela kwestionuje zakup ITA Airways przez Lufthansę

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Lufthansa nie przejmie ITA Airways?

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa nie przejmie ITA Airways?

Mateusz Kieruzal 08 listopada 2024

Lufthansa: Debiut nowej pierwszej klasy

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa: Debiut nowej pierwszej klasy

Mateusz Kieruzal 09 listopada 2024

Lufthansa rozszerza oferowanie Allegris

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa rozszerza oferowanie Allegris

Mateusz Kieruzal 03 listopada 2024

Pozostałe z wątku:

Lufthansa nie przejmie ITA Airways?

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa nie przejmie ITA Airways?

Mateusz Kieruzal 08 listopada 2024

ITA Airways. Pozytywne wyniki za I połrocze i tęsknota za Alitalią

Pasażer i linie lotnicze

Bruksela kwestionuje zakup ITA Airways przez Lufthansę

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Lufthansa nie przejmie ITA Airways?

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa nie przejmie ITA Airways?

Mateusz Kieruzal 08 listopada 2024

Lufthansa: Debiut nowej pierwszej klasy

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa: Debiut nowej pierwszej klasy

Mateusz Kieruzal 09 listopada 2024

Lufthansa rozszerza oferowanie Allegris

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa rozszerza oferowanie Allegris

Mateusz Kieruzal 03 listopada 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5