Nowy produkt premium Lufthansy obecny jest obecnie jedynie w airbusach A350-900. Na przestrzeni roku nowe fotele „Allegris” we wszystkich kabinach zyskają także boeingi 747-8, które niemieckie linie lotnicze zamierzają eksploatować przez kolejne kilkanaście lat.
Lufthansa długo zwlekała z modernizacją kabin premium, co odbiło się na spadku zadowolenia pasażerów. Oferowany dotychczas wysokomarżowy produkt znacząco odbiegał od rynkowych standardów – klasa biznes i pierwsza w samolotach szerokokadłubowych niemieckich linii lotniczych była przestarzała i nie gwarantowała pasażerom wysokopłatnych rejsów pożądanych opcji, np. prywatności.
Deliberacja dot. nowego produktu premium trwała kilka lat, a nowa kabina „Allegris” (wyłącznie klasa biznes) zadebiutowała 1 maja 2024 roku
w rejsie Monachium – Vancouver. Dopiero w listopadzie Lufthansa udostępniła pasażerom możliwość podroży w klasie pierwszej, gdyż linie nie zdążyły na czas zainstalować produktu pierwszoklasowego. Debiut pierwszej klasy „Allegris” nastąpił w lotach Monachium – Bangalore. Wkrótce produkt będzie dostępny w rejsach między Bawarią a Charlotte, Newark i San Diego.
Instalacja „Allegris” pozwoliła przewoźnikowi dołączyć do grupy linii lotniczych, które oferują przeloty w tzw. prywatnych studiach vel apartamentach. Lufthansa zamierza jeszcze bardziej ujednolicić produkt premium, decydując się na modernizację Jumbo Jetów, lecz wyłącznie większych, nowszych modeli B747. Boeingi 747-8, których spółka-matka niemieckiej grupy lotniczej ma w swojej flocie 19 sztuk, zyskają całkowicie nowe wnętrza: operator zdecydował się na wymianę foteli we wszystkich kabinach: od klasy ekonomicznej, przez premium ekonomiczną i biznes, po pierwszą klasę.
Retrofit B747-8 nie przebiegnie tak gładko, jak Lufthansa planowała. Ze względu na unikalny kształt niektórych sekcji samolotu, instalacja nowych kabin będzie przebiegać w dwóch odrębnych fazach, co oznacza, że każdy Jumbo Jet będzie wycofany z czynnej służby dwukrotnie. Przewoźnik obecnie oczekuje na dostawę przeprojektowanych foteli „Allegris”, które zmieszczą się na górnym (mniejszym) pokładzie dwupokładowego szerokokadłubowca.
Przez pewien okres Lufthansa będzie oferowała w jednym samolocie dwa całkowicie odmienne produkty biznes, dlatego pasażerowie podróżujący boeingami 747-8 powinni być ostrożni, rezerwując bilet na przelot w kabinie biznes. Siedzenia na górnym pokładzie samolotów nie zapewnią takiej samej prywatności i luksusu, jak fotele „Allegris” na dolnym pokładzie.