Partner serwisu
Biznes i przemysł

Luftwaffe z trzecim airbusem A350

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-03-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Luftwaffe z trzecim airbusem A350
fot. lufthansa Technik
Lufthansa Technik przekazała Luftwaffe – powietrznej jednostce Bundeswehry (Niemieckie Siły Zbrojne) – trzeciego airbusa A350, który przeznaczony jest do przewozu członków rządu Niemiec. Wnętrze klasy VIP zostało zamontowane w hamburskim hangarze spółki Lufthansy, która która specjalizuje się w usługach konserwacji, napraw, przeglądów i modyfikacji samolotów.

Dostawa nowego szerokokadłubowego airbusa oznacza, że Lufthansa Technik wypełniła dwie trzecie kontraktu na przebudowę wnętrz nowych samolotów, który spółka zawarła z niemieckim rządem.

Najnowszy A350 dołączy tym samym do innego tego samego typu samolotu, który jest już w czynnej służbie. Trzecia maszyna w dalszym ciągu przechodzi konwersję wnętrza i jest wyposażania w systemy zamówione przez niemiecki rząd.

Heuss i Adenauer

Samolotowi, który otrzymał oznaczanie 10+02, nadano imię Theodor Heuss, na cześć pierwszego prezydenta Republiki Federalnej Niemiec. A350, znany jako 10+01 lub Konrad Adenauer, został przekazany Specjalnemu Skrzydłu Misji Powietrznych Federalnego Ministerstwa Obrony (BMVg) w listopadzie zeszłego roku. Na razie nie wiadomo, na czyją cześć, nazwany zostanie trzeci samolot (10+03), który dołączy do floty samolotów użytkowanych przez niemiecki rząd jeszcze w tym roku.

Samolot zostanie teraz przebazownay z bazy technicznej Lufthansy Technik, która mieści się w Hamburgu, na lotnisko Kolonia-Wahn, gdzie zostanie oficjalnie oddany do użytku niemieckim siłom zbrojnym (Luftwaffe). – Dopiero w listopadzie ubiegłego roku przekazaliśmy „Konrada Adenauera” niemieckim siłom zbrojnym, a teraz „Theodor Heuss” oznacza już drugiego A350 z pełną kabiną rządową, który trafia do naszego cenionego klienta. Największy program modernizacji w historii niemieckiej floty rządowej przebiega w pełni zgodnie z zaplanowanym harmonogramem i budżetem, a za to osiągnięcie chciałbym serdecznie podziękować naszym niezwykle kompetentnym i wysoce zmotywowanym pracownikom – powiedział Michael von Puttkamer, wiceprezes Special Aircraft Services w Lufthansa Technik.

Ten najnowszy samolot został pierwotnie dostarczony przez Airbusa bezpośrednio do spółki-córki niemieckich linii lotniczych, która zajmuje się usługami MRO, w październiku 2021 r. Od tego czasu, dział Special Aircraft Service zajmował się instalacją wysoce spersonalizowanego wnętrza, które pozwoli na bezpieczny i wygodny przewóz lotniczy niemieckich VIP-ów.

Chociaż Lufthansa Technik nie chce, z oczywistych powodów, ujawniać zbyt wielu szczegółowych informacji, nowe wnętrze samolotu zostało opisane przez firmę jako „spełniające najwyższe standardy funkcjonalności, łączności, komfortu i prywatności osób podróżujących samolotem”.

Kabina jest podzielona na dwie główne sekcje, z których jedna jest przeznaczona dla dygnitarzy podróżujących w interesach w imieniu rządu niemieckiego, a sąsiednia kabina jest skonfigurowana do przewozu osób towarzyszących delegatom i innych zaproszonych gości. Samolot wyposażony jest w wygodne siedzenia z dużą przestrzenią na nogi, szereg prywatnych łazienek, a także nowocześnie wyposażoną część kuchenną.

Theodor Heuss
, podobnie jak Konrad Adenauer, został wyposażony w najnowocześniejszą technologię łączności i system radarowy. Samolot może pomieścić maksymalnie około 120 osób i może latać na ultra długich rejsach, bez konieczność wykonywania międzylądowania na dotankowanie dodatkowej ilości niezbędnego do kontynuacji lotu paliwa.

Plan modernizacji floty niemieckiego rządu

Przed pojawieniem się nowych A350, niemieccy ministrowie i urzędnicy rządowi polegali na parze starzejących się czterosilnikowych airbusów A340-300, z których jeden nosił imię Konrad Adenauer, a drugi Theodor Heuss. Jednak samoloty te stawały się coraz bardziej zawodne, co w przeszłości prowadziło do opóźnień w realizacji lotów VIP-ów lub nawet konieczności latania rejsami komercyjnymi. Takim właśnie Lufthansy do Buenos Aires musiała lecieć ówczesna kanclerz Niemiec, Angela Merkel, gdyż Konrad Adenauer miał usterkę, a drugi rządowy samolot przechodził rutynową konserwację i był wyłączony użytku.

Aby wymienić starzejące się szerokokadłubowce, rząd niemiecki zamówił w sumie trzy airbusy A350. Podczas gdy Airbus dostarczył już wszystkie trzy zamówione maszyny, niemieckiemu rządowi, tylko dwa z tej trójki przeszły jak dotąd obszerne wyposażania, tak aby nadawały się do lotów VIP.

Trzeci samolot, 10+03, nazwany tymczasowo Kurt Schumacher, został pierwotnie dostarczony na początku 2020 r. Do czasu dostawy pierwszego w pełni wyposażonych A350, samolot przewoził jednak przedstawicieli niemieckiego rządu. Na początku br samolot powrócił do bazy Lufthansy Technik w Hamburgu.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Linie Hi Fly pozyskały kolejne dwa airbusy A330-200

Pasażer i linie lotnicze

Linie Hi Fly pozyskały kolejne dwa airbusy A330-200

Piotr Bożyk 19 października 2024

Delta prezentuje nowe wnętrza kabin dla całej floty (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Qantas: Wkrótce ostatni rejs B717

Pasażer i linie lotnicze

Qantas: Wkrótce ostatni rejs B717

Mateusz Kieruzal 19 października 2024

Zobacz również:

Ostatni A350 dla Luftwaffe przekazany

Biznes i przemysł

Ostatni A350 dla Luftwaffe przekazany

Mateusz Kieruzal 06 czerwca 2024

Luftwaffe wycofa A340 szybciej niż planowało

Biznes i przemysł

Luftwaffe wycofa A340 szybciej niż planowało

Mateusz Kieruzal 18 sierpnia 2023

Pozostałe z wątku:

Linie Hi Fly pozyskały kolejne dwa airbusy A330-200

Pasażer i linie lotnicze

Linie Hi Fly pozyskały kolejne dwa airbusy A330-200

Piotr Bożyk 19 października 2024

Delta prezentuje nowe wnętrza kabin dla całej floty (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Qantas: Wkrótce ostatni rejs B717

Pasażer i linie lotnicze

Qantas: Wkrótce ostatni rejs B717

Mateusz Kieruzal 19 października 2024

Zobacz również:

Ostatni A350 dla Luftwaffe przekazany

Biznes i przemysł

Ostatni A350 dla Luftwaffe przekazany

Mateusz Kieruzal 06 czerwca 2024

Luftwaffe wycofa A340 szybciej niż planowało

Biznes i przemysł

Luftwaffe wycofa A340 szybciej niż planowało

Mateusz Kieruzal 18 sierpnia 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5