Linia Luxair poinformowała, że powiększy swoją flotę o cztery nowe boeingi 737 MAX 8. Dwa z nich będą leasingowane, a na kolejne dwa luksemburska linia złożyła w piątek (3 marca) zamówienie.
Luxair początkowo wydzierżawi dwa B737 MAX 8, których dostawa jest zaplanowana na lato tego roku. Prawopodobnie obydwie maszyny przylecą już na początku czerwca. Dzięki temu luksemburska linia zapewni swoim klientom zwiększoną pojemność i połączenia z dostępną większą liczbą miejsc w gorącym letnim sezonie turystycznym. Oprócz leasingu dwóch nowych samolotów Luxair złożył bezpośrednie zamówienie na kolejne dwa B737 MAX 8, które dołączą do przewoźnika w połowie 2024 r.
- Dziś jest dobry dzień dla Luxair, naszych pracowników i naszych szanownych pasażerów. Luxair zrobił duży krok w kierunku zabezpieczenia swojej roli jako wysokiej jakości linii Luksemburga i Wielkiego Regionu. Chcę podziękować naszemu Zarządowi za ten akt zaufania, naszym pracownikom, którzy pomagali nam w ostatnich latach, wszystkim naszym cenionym klientom oraz firmie Cargolux. Dzisiejszy dzień oznacza dopiero początek podróży mającej na celu zabezpieczenie długoterminowej przyszłości Luxair. Wiele więcej jest jeszcze przed nami - powiedział Gilles Feith, prezes Luxair. Flota Luxaira
Linia posiada obecnie 20 samolotów: 11 De Havilland-ów Dash 8, cztery boeingi B737-700, cztery B737-800 oraz jednego embraera E190 wynajętego od German Airways. Przwoźnik oczekuje na dostawę czterech nowych boeingów B737 MAX 8. Boeing 737 MAX
Rodzina samolotów B737 MAX jest oszczędniejszą wersją B737 NG, która zużywa prawie 15-20 proc. mniej paliwa, co daje około 3800-4000 ton mniej emisji CO2 w całym roku przypadającej na jeden samolot. Silniki CFM LEAP-1B napędzające maszynę, które zostały zoptymalizowane pod kątem B737, są cichsze, a zredukowane koszty operacyjne dają możliwość wydłużonego przelotu lub przewiezienia więcej ładunku niż dotychczas. Producent również zaprojektował nowy rodzaj wingletów, które będą montowane w maszynach 737 MAX. Łącznie 75 firm leasingowych i linii zamówiło 5373 maszyny z rodziny B737 MAX (w tym 2185 B737 MAX 8), to około 39 proc. rynku wąskokadłubowego. Do tej pory Boeing dostarczył 1068 MAX-ów w dwóch wersjach: MAX 8 i MAX 9.
Poand 50 linii lotniczych na całym świecie obsługuje obecnie około 3 tys. lotów B737 MAX. Od końca 2020 r. eksploatowana flota 737 MAX wykonała ponad 1,3 mln lotów komercyjnych o łącznej długości ponad 2,7 mln godzin lotu z niezawodnością wynoszącą 99,4 proc.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.