Boeing ogłosił na Paris Air Show, że luksemburska linia Luxair zakupi samoloty B737 MAX 7, kontynuując swoją strategię rozwoju samolotów wąskokadłubowych. Wybierając 737-7, Luxair stanie się pierwszym użytkownikiem tego samolotu w Europie (launch customer) z umową na zakup czterech odrzutowców.
W marcu 2023 r. Luxair złożył zamówienia na cztery B737 MAX 8. Początkowo linia wydzierżawi dwa B737 MAX 8, których dostawa jest zaplanowana na lato tego roku. Prawdopodobnie obydwie maszyny przylecą szych dniach. Dzięki temu luksemburska linia zapewni swoim klientom zwiększoną pojemność i połączenia z dostępną większą liczbą miejsc w obecnym sezonie letnim.
Flota LuxairaLinia posiada obecnie 22 samoloty: 11 De Havilland-ów Dash 8-400, cztery boeingi B737-700, cztery B737-800 oraz dwa embraery E190 wynajęte od German Airways. Przewoźnik oczekuje na dostawę 10 nowych boeingów B737 MAX: czterech B737-7 oraz sześciu B737-8.
Boeing 737 MAXRodzina samolotów B737 MAX jest oszczędniejszą wersją B737 NG, która zużywa prawie 15-20 proc. mniej paliwa, co daje około 3800-4000 ton mniej emisji CO2 w całym roku przypadającej na jeden samolot. Silniki CFM LEAP-1B napędzające maszynę, które zostały zoptymalizowane pod kątem B737, są cichsze, a zredukowane koszty operacyjne dają możliwość wydłużonego przelotu lub przewiezienia więcej ładunku niż dotychczas. Producent również zaprojektował nowy rodzaj wingletów, które będą montowane w maszynach 737 MAX. Łącznie 75 firm leasingowych i linii zamówiło 5373 maszyny z rodziny B737 MAX (w tym 2185 B737 MAX 8), to około 39 proc. rynku wąskokadłubowego. Do tej pory Boeing dostarczył 1145 MAX-ów w dwóch wersjach: MAX 8 i MAX 9.
Ponad 50 linii lotniczych na całym świecie obsługuje obecnie około 3 tys. lotów B737 MAX. Od końca 2020 r. eksploatowana flota 737 MAX wykonała ponad 1,4 mln lotów komercyjnych o łącznej długości ponad 2,8 mln godzin lotu z niezawodnością wynoszącą 99,4 proc.
Naszym głównym partnerem na Paris Air Show 2023 są linie
Air France.