Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

FIA2024: Luxair zamówiły boeingi B737 MAX 10

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-07-2024
Ostatnia modyfikacja:
23-07-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
FIA2024: Luxair zamówiły boeingi B737 MAX 10
fot. Boeing Media
Amerykański Boeing i linie lotnicze Luxair ogłosiły w poniedziałek podczas Farnborough Airshow 2024 zamówienie europejskiego przewoźnika na dwa samoloty wersji 737 MAX 10 z opcją na dwa kolejne.

Luxair pozyskały kolejne odrzutowce amerykańskiego producenta zaledwie rok po nabyciu maszyn wersji 737 MAX 7 oraz 737 MAX 8. – Zakup boeingów 737-10 wesprze plany rozwoju Luxair i dekarbonizację naszej floty. Maszyny z rodziny 737 MAX charakteryzują się dużym podobieństwem, a to pozwala na znaczne oszczędności operacyjne – podkreślił Gilles Feith, dyrektor generalny Luxair.

– Boeingi 737 MAX, oprócz mniejszego zużycia paliwa i poziomu emisji, wygenerują także o 50 procent mniejszy ślad akustyczny poprzez redukcję hałasu przy startach i lądowaniach na lotnisku w Luksemburgu – dodał Feith.

Luxair planują eksploatować nowe boeingi 737 MAX 10 w konfiguracji pozwalającej przewozić do 213 pasażerów na trasach o długości do 5740 km. – Przewoźnik zyska możliwość wykorzystania samolotu odpowiedniej wielkości w zależności od popytu na rynku – wyjaśnił Brad McMullen, starszy wiceprezes Boeinga ds. sprzedaży komercyjnej i marketingu.

Luxair obsługują obecnie regionalną flotę składającą się z 21 samolotów. Wśród nich są cztery boeingi 737-700 oraz cztery 737-800, a także odebrane już dwa 737 MAX 8. Przewoźnik oczekuje na dostawę 10 nowych boeingów B737 MAX: czterech MAX 7, czterech MAX 8 oraz dwóch MAX 10. W ciągu ostatnich dwóch lat Luxair rozszerzyły swoją siatkę tras o 30 proc. Przewoźnik z Europy Zachodniej obsługuje w sumie 94 kierunki.

Podobno najtańszy w eksploatacji wąskokadłubowiec 

Według producenta B737 MAX 10 ma być najtańszym pod względów kosztów w przeliczeniu na miejsce samolotem wąskokadłubowym, jaki kiedykolwiek był produkowany. Samolot będzie mógł przewozić do 230 pasażerów, czyli o 10 więcej niż wynosi maksymalna pojemność większego wariantu MAX 9. Nowy MAX 10 będzie napędzany silnikami CFM LEAP-1B, podobnie jak wszystkie inne wersje MAX-ów. 

Boeing zdecydował się na względnie proste modyfikacje, które nie są obarczone dużym ryzykiem konstrukcyjnym. Aby zwiększyć maksymalną możliwą liczbę miejsc, kadłub został wydłużony o 66 cali, czyli o niecałe 1,7 m. Zmodyfikowane zostało też podwozie, aby umożliwić bezpieczne starty i lądowania samolotu o wydłużonym kadłubie. Skrzydła będą miały nieco inny kształt, aby obniżyć opór aerodynamiczny zwłaszcza podczas lotu z niską prędkością. Do tego Boeing zastosował nieco lżejsze komponenty oraz zmienił konstrukcję drzwi.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Eve Air Mobility zaprezentował prototyp latającej taksówki

Biznes i przemysł

Eve Air Mobility zaprezentował prototyp latającej taksówki

Łukasz Malinowski 22 lipca 2024

Rozpoczęły się dostawy F-35 z TR-3

Biznes i przemysł

Rozpoczęły się dostawy F-35 z TR-3

Lockheed Martin 22 lipca 2024

Detroit: Powrót starego dworca w nowej roli

Infrastruktura i lotniska

Detroit: Powrót starego dworca w nowej roli

Roman Czubiński 22 lipca 2024

Zobacz również:

Luksemburski Luxair ponownym klientem Embraera

Pasażer i linie lotnicze

Luksemburski Luxair ponownym klientem Embraera

Piotr Bożyk 11 października 2023

Luxair pierwszym klientem boeinga B737 MAX 7 w Europie

Pasażer i linie lotnicze

Luxair założy bazę w Słowenii?

Pasażer i linie lotnicze

Luxair założy bazę w Słowenii?

Mateusz Kieruzal 19 maja 2023

Pozostałe z wątku:

Eve Air Mobility zaprezentował prototyp latającej taksówki

Biznes i przemysł

Eve Air Mobility zaprezentował prototyp latającej taksówki

Łukasz Malinowski 22 lipca 2024

Rozpoczęły się dostawy F-35 z TR-3

Biznes i przemysł

Rozpoczęły się dostawy F-35 z TR-3

Lockheed Martin 22 lipca 2024

Detroit: Powrót starego dworca w nowej roli

Infrastruktura i lotniska

Detroit: Powrót starego dworca w nowej roli

Roman Czubiński 22 lipca 2024

Zobacz również:

Luksemburski Luxair ponownym klientem Embraera

Pasażer i linie lotnicze

Luksemburski Luxair ponownym klientem Embraera

Piotr Bożyk 11 października 2023

Luxair pierwszym klientem boeinga B737 MAX 7 w Europie

Pasażer i linie lotnicze

Luxair założy bazę w Słowenii?

Pasażer i linie lotnicze

Luxair założy bazę w Słowenii?

Mateusz Kieruzal 19 maja 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5