Partner serwisu
Biznes i przemysł

Macquarie AirFinance z pierwszym zamówieniem u Boeinga

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-07-2024
Ostatnia modyfikacja:
26-07-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Macquarie AirFinance z pierwszym zamówieniem u Boeinga
fot. Boeing Media
Boeing i Macquarie AirFinance ogłosili podczas Farnborough Airshow 2024, że leasingodawca złożył swoje pierwsze bezpośrednie zamówienie na samoloty amerykańskiego producenta.

Zakup 20 samolotów B737-8 podwaja istniejący portfel zamówień Macquarie AirFinance na samoloty 737 MAX 8, który został przejęty od Aviation Lease and Finance Co. (ALAFCO) w 2023 r.

- Ciągła ekspansja i odnawianie naszej floty podkreśla naszą wiarę w przyszłe perspektywy wzrostu globalnego komercyjnego transportu lotniczego. To zamówienie zwiększa nasz istniejący portfel zamówień do 86 samolotów i umożliwi naszym partnerom lotniczym dostęp do najnowocześniejszych, paliwooszczędnych samolotów - powiedział Eamonn Bane, dyrektor generalny Macquarie AirFinance.

Rozszerzając swoje portfolio 737 MAX, Macquarie AirFinance zwiększy flotę paliwooszczędnych samolotów nowej generacji, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu ze strony linii lotniczych.

- W miarę jak odnawianie flot wąskokadłubowych nabiera tempa, wybór 737-8 przez Macquarie AirFinance pozwoli klientom na wycofanie starszych samolotów i korzystanie z najbardziej oszczędnych odrzutowców w branży. Leasingodawcy tacy jak Macquarie AirFinance są kluczowymi partnerami Boeinga i naszych klientów lotniczych, wspierając dostawy samolotów i oferując rozwiązania finansowe przewoźnikom, którzy chcą dodać do floty 737 MAX - powiedziała Stephanie Pope, prezes i dyrektor generalna Boeing Commercial Airplanes.

Prognoza rynkowa Boeinga na 2024 r. wskazuje, że prawie połowa dostaw samolotów do 2043 r. zastąpi starsze odrzutowce, poprawiając efektywność paliwową i zrównoważony rozwój.

Macquarie AirFinance

Australijski lessor jest wiodącym dostawcą rozwiązań w zakresie leasingu i finansowania samolotów z portfelem 236 samolotów leasingowanych 85 liniom lotniczym w 49 krajach i portfelem zamówień obejmującym 86 nowych samolotów Boeing i Airbus. Z biurami w Dublinie, Londynie, San Francisco i Singapurze, Macquarie AirFinance jest własnością Macquarie Asset Management, PGGM Infrastructure Fund i Australian Retirement Trust.

Boeing 737 MAX

Rodzina samolotów B737 MAX jest oszczędniejszą wersją B737 NG, która zużywa prawie 15-20 proc. mniej paliwa, co daje około 3,8 - 4 tys. ton mniej emisji CO2 w całym roku przypadającej na jeden samolot. Silniki CFM LEAP-1B napędzające maszynę, które zostały zoptymalizowane pod kątem B737, są cichsze, a zredukowane koszty operacyjne dają możliwość wydłużonego przelotu lub przewiezienia więcej ładunku niż dotychczas. Producent również zaprojektował nowy rodzaj wingletów, które będą montowane w maszynach 737 MAX. Łącznie 75 firm leasingowych i linii zamówiło 6271 maszyn z rodziny B737 MAX (w tym 2589 B737 MAX 8), co daje około 38 proc. rynku wąskokadłubowego.

Do tej pory Boeing dostarczył 1555 MAX-ów w dwóch wersjach: MAX 8 i MAX 9. Ponad 50 linii lotniczych na całym świecie obsługuje obecnie około 3 tys. lotów B737 MAX dziennie. Od końca 2020 r. eksploatowana flota 737 MAX wykonała ponad 1,9 mln lotów komercyjnych o łącznej długości ponad 3,6 mln godzin lotu z niezawodnością wynoszącą 99,4 proc.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

FIA2024: flynas zamówią 75 airbusów A320neo i 15 A330neo

Pasażer i linie lotnicze

FIA2024: flynas zamówią 75 airbusów A320neo i 15 A330neo

Piotr Bożyk 26 lipca 2024

FIA2024: Embraer ogłosił modernizację E-Jetów E2 oraz E175

Biznes i przemysł

FIA2024: Berniq Airways zamawiają airbusy A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Boeing: Kolejne opóźnienia w dostawach B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing: Kolejne opóźnienia w dostawach B737 MAX

Mateusz Kieruzal 16 lipca 2024

Nowe Air Force One opóźnione

Biznes i przemysł

Nowe Air Force One opóźnione

Mateusz Kieruzal 24 czerwca 2024

Boeing: Kolejne wady. Teraz w Dreamlinerach

Biznes i przemysł

Boeing: Kolejne wady. Teraz w Dreamlinerach

Mateusz Kieruzal 14 czerwca 2024

Pozostałe z wątku:

FIA2024: flynas zamówią 75 airbusów A320neo i 15 A330neo

Pasażer i linie lotnicze

FIA2024: flynas zamówią 75 airbusów A320neo i 15 A330neo

Piotr Bożyk 26 lipca 2024

FIA2024: Embraer ogłosił modernizację E-Jetów E2 oraz E175

Biznes i przemysł

FIA2024: Berniq Airways zamawiają airbusy A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Boeing: Kolejne opóźnienia w dostawach B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing: Kolejne opóźnienia w dostawach B737 MAX

Mateusz Kieruzal 16 lipca 2024

Nowe Air Force One opóźnione

Biznes i przemysł

Nowe Air Force One opóźnione

Mateusz Kieruzal 24 czerwca 2024

Boeing: Kolejne wady. Teraz w Dreamlinerach

Biznes i przemysł

Boeing: Kolejne wady. Teraz w Dreamlinerach

Mateusz Kieruzal 14 czerwca 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5