fot. Du Bin/UnsplashAntananarywa, stolica Madagaskaru
Madagaskar chce pobudzić lokalną branże turystyczną poprzez zwiększenie liczby bezpośrednich połączeń lotniczych. Rząd francuskojęzycznej wyspy na Oceanie Indyjskim chciałby, aby Emirates połączył Antananarywę z Dubajem, który jest wielkim hubem lotniczym, i z którego można dolecieć do prawie każdego zakątku globu ziemskiego.
Położenie geograficzne Madagaskaru sprawia, że dostanie się na wyspę jest dość trudne. Co prawda, linie lotnicze Air France oferują bezpośrednie połączenie lotnicze między Paryżem a stolicą wyspy – Antananarywą, lecz oferta lotów nie jest zbyt rozbudowana, co sprawia, że ceny biletów lotniczych z Europy na Madagaskar są bardzo drogie.
Wykluczenie komunikacyjne
Z Antananarywy bezpośrednio można jeszcze polecieć liniami Air Mauritirus do Port Louis, Ethiopian Airlines do Addis Abeby oraz Air Link do Johannesburga. Trzej przewoźnicy, tak jak Air France, oferują zaledwie kilka lotów w tygodniu. Pozostałe operacje, które realizowane są w stołecznym porcie lotniczym, to loty krajowe, m.in. na wyspę Nossy Be, na którą z urlopowiczami latają Dreamlinery Polskich Linii Lotniczych LOT.
Wykluczanie komunikacyjne wyspy jest duże, lecz malgaski rząd poczynił kroki, aby siatka lotniczych połączeń bezpośrednich uległa zwiększeniu, a lokalna branża turystyczna zanotowała wzrost. Prezydent Madagaskaru, Andry Rajoelina, spotkał się niedawno w Dubaju z dyrektorem generalnym Emirates, szejkiem Ahmedem Bin Saeedem Al Maktoumem. Emirackie linie lotnicze wyrażają zainteresowanie uruchomieniem bezpośrednich lotów między Dubajem a Antananarywą, lecz ostateczne decyzje nie zostały jeszcze podjęte.
Aby bezpośrednie loty mogły zostać uruchomione, między Zjednoczonymi Emiratami Arabskimi a Republiką Madagaskaru musi zostać podpisana bilateralna umowa lotnicza. Obie strony wskazują, że realizacja zawartych porozumień zostanie wykonana najszybciej, jak to jest tylko możliwe. O uruchomieniu połączeń zdecyduje popyt, dostępność samolotów, dogłębna analiza, a także szereg innych czynników komercyjnych i operacyjnych.
Madagaskar to jedyne państwo na Oceanie Indyjskim, do którego emirackie linie lotnicze nie oferują bezpośrednich lotów. Rząd Madagaskaru prowadził już w 2015 roku rozmowy z przewoźnikiem z Dubaju, aby bliskowschodni gigant lotniczy zaoferował rejsy łączące największe miasto Zjednoczonych Emiratów Arabskich i stolicę Republiki.
20 miejsc docelowych w Afryce
Linie Emirates ze swojego dubajskiego węzła oferuje międzynarodowe połączenia lotnicze do ponad 130 międzynarodowych w 73 krajach. Przewoźnik z Dubaju, obsługując ponad 20 kierunków w Afryce, jest jednym z największych międzynarodowych operatorów na tym kontynencie.
Airbusy A380 oraz boeingi 777 w charakterystycznym malowaniu linii Emirates lądują m.in. w Angoli, Egipcie, Etiopii, Ghanie, Kenii, Nigerii, Republice Południowej Afryki, Senegalu, Tanzanii, Ugandzie czy Zambii.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.