W ostatnich dniach Boeing poinformował, że dostarczył pierwszego z dwóch B777 Freighter dla Maersk Air Cargo (MAC, dawne Star Air), które to stały się najnowszym operatorem największego na świecie dwusilnikowego frachtowca. B777F umożliwi duńskiej linii zwiększenie przepustowości, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na cargo lotnicze na całym świecie.
Pierwszy boeing 777F firmy Maersk wylądował na jej macierzystym lotnisku w Billund w minioną sobotę (13 lipca). B777F numer jeden dla przewoźnika, to samolot o rejestracji OY-MAC i numerach seryjnych MSN 67867 / LN 1768 napędzany przez dwa silniki Generał Electric GE90. Maszyna ma zasięg ponad 9200 km i na pokład może zabrać 102 tony ładunku, dzięki czemu Maersk Air Cargo może mieć mniej międzylądowań i obniżyć opłaty za dodatkowe lądowania na trasach dalekodystansowych. Dwusilnikowy boeing B777F jest o około 20-30 proc. bardziej wydajny i emituje ponad 15-20 proc. mniej CO2 niż np. MD-11F/B767F. Ponadto B777F spełnia surowe wymagania w zakresie ochrony przed hałasem określone w załączniku 16 ICAO, tom I, rozdział 14.
Jako ciekawostkę warto dodać, że samolot posiada taką samą rejestrację jaką przed laty miał jeden z boeingów B737-500 Maersk Air, którego linia użytkowała w latach 1990 - 2003.
- Cieszymy się, że możemy odebrać tę ważną dostawę i ulepszyć naszą flotę o dwa największe i najbardziej niezawodne frachtowce dostępne na rynku. Tym krokiem wkraczamy do pierwszej ligi lotnictwa towarowego. B777F może przewieźć ponad dwukrotnie więcej ładunku podczas każdego lotu w porównaniu do naszych 767F, a dzięki silnikom GE90 jest to najbardziej paliwooszczędny samolot na świecie - Lars Jordahn, szef Maersk Air Cargo.
Jak podkreśla firma, klienci Maersk w Chinach i Europie skorzystają na zwiększonej przepustowości i wydajności dzięki wprowadzeniu dwóch B777F. Oba zostaną wdrożone na istniejącej trasie Maersk Europa-Chiny z początkowo trzema lotami tygodniowo, a następnie zwiększeniem ich do sześciu rejsów tygodniowo. Oprócz większej przepustowości na bezpośrednich trasach, samoloty B777F zapewnią krótszy czas tranzytu, a także krótszy czas obsługi i wyższą jakość w miejscu wylotu i przeznaczenia.
Maersk Air Cargo i flota
Maersk Air Cargo został założony przez A.P. Moller - Maersk (Maersk) w 1987 r. Do 2022 r. linia występowała pod nazwą handlową Star Air. Flota składa się obecnie z 21 boeingów: 10 B767-200F, 10 B767-300F oraz jednego B777F. Samoloty w barwach Maerska i jeszcze Star Air wykonują loty w imieniu United Parcel Service i DHL Express, głównie z lotnisk w Kolonii i Lipsku. Przewoźnik oczekuje na dostawę jednego boeinga B777F.
B777F
Boeing 777F Freighter jest obecnie najlepiej sprzedającym się frachtowcem Boeinga. Klienci z całego świata zamówili 321 B777F z programu samolotów ogłoszonego w 2005 r., w tym rekordowe zamówionych 45 samolotów w 2018 r. , z czego 267 zostało już dostarczonych. Boeing, lider na rynku samolotów towarowych, zapewnia ponad 90 proc. wyspecjalizowanej zdolności przewozowej frachtowców na całym świecie, w tym m.in. nowe maszyny i możliwość przebudowy na frachtowce samolotów pasażerskich.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.