Azimuth Airlines staną się pierwszym rosyjskim operatorem airbusa A220. Dzisiaj (21 lipca) podczas trwającego salonu lonitczego MAKS-2021 przewoźnik zamówił sześć samolotów A220-300. Linie będą leasingować samoloty od Air Lease Corporation (ALC), a pierwszy z nich ma zostać dostarczony w ciągu roku.
Azimuth Airlines ujawniły dziś, że zamawiają sześć samolotów airbus A220-300, co czyni je pierwszą rosyjską linią która będzie użytkować A220. Azimuth zamierza latać A220 skonfigurowanymi w jedną klasę podróży dla 148 pasażerów w konfiguracji ustawienia 2-3. Azimuth będzie latał nowymi airbusami z trzech swoich baz: w Rostowie nad Donem, Krasnodarze i Mineralnych Wodach. Linia planuje wykorzystywać samolot na trasach krajowych na Syberię oraz na krótkich trasach międzynarodowych.
Obecna flota Azimuth Airlines składa się z 15 Suchojów SSJ100, które zabierają na pokład 100 oraz 103 pasażerów. Linia oczekuje na dostawę sześciu nowych A220-300. Dostawy tych samolotów mają zakończyć się w 2023 r.
Rodzina airbusów A220
Rodzina maszyn A220 jest produkowana w dwóch wersjach A220-100 (CS100) i A220-300 (CS300), które zabierają na pokład kolejno od 110/120 do 145/160 pasażerów. A220 został zaprojektowany z myślą o wydajności. Łączy on najnowocześniejsze elementy aerodynamiki, zaawansowane materiały kompozytowe i najnowszej generacji silniki turbowentylatorowe Pratt & Whitney, zapewniając co najmniej 20-25 proc. niższe zużycie paliwa w porównaniu do samolotów poprzedniej generacji. Nowy samolot jest również znacznie cichszy i posiada czterokrotnie mniejszy ślad akustyczny. Producent zwiększył także maksymalną masę startową samolotu A220 (MTOW) dokładnie o 2268 kg (2,3 t). Nowy MTOW zwiększa także maksymalny zasięg do 6204 km (3350 nm) dla A220-300 oraz 6300 km (3400 nm) dla A220-100, czyli około 833 km (450 nm) więcej niż dotychczas. Aktualnie podstawowa maksymalna masa do startu (MTOW) wynosi 60,8 t dla A220-100 i 67,6 t dla A220-300. Dzięki zwiększeniu jej o 2,3 t będzie ona wynosić kolejno 63,1 i 69,9 t. Do tej pory zamówiono 648 maszyn A220: 90 A220-100 oraz 558 A220-300 (potwierdzone zamówienia tzw. firm), z czego dostarczono już 164 samoloty tego typu: 50 A220-100 oraz 114 A220-300. Największe floty A220 na świecie posiadają obecnie trzy linie: Delta Air Lines (50), Swiss (30) oraz
airBaltic (27).