Malaysia Aviation Group (MAG) ogłosiła przetarg na sprzedaż sześciu samolotów airbus A380-800 lub ich komponentów, podała spółka w czwartek (15 lipca) w poście na swoim profilu na portalu LinkedIn – donosi Reuters.
Malaysia Aviation Group, która jest spółką matką narodowego przewoźnika Malaysia Airlines i przeszła restrukturyzację na początku tego roku, zaprosiła zainteresowanych nabywców do składania ofert do południa 12 sierpnia br. Dyrektor generalny grupy, kapitan Izham Ismail, potwierdził już w maju, że MAG chce pozbyć się swojej floty A380 po zakończeniu restrukturyzacji zadłużenia o czym informowaliśmy o tym w naszym artykule "
Malaysia Airlines wycofają z floty wszystkie A380". Grupa była przekonana, że flota A380 nie pasuje do jej przyszłych planów, jako że zmieniła swoją strategię.
Pierwszy A380 dla Malaysia Airlines trafił w połowie czerwca 2012 r., zaś ostatni w marcu 2013 r. A380 Malaysia zabiera na pokład 494 pasażerów w konfiguracji trzech klas: osiem w klasie pierwszej, 66 w biznes oraz 420 w klasie ekonomicznej. Wszystkie fotele klasy biznes wraz z 70 klasy ekonomicznej znajdują się na górnym pokładzie samolotu. Pierwszą trasę na jakiej poleciał SuperJumbo była trasa Kuala Lumpur – Londyn, a kolejna Kuala Lumpur – Sydney.
Warto dodać, że to nie był pierwszy plan wycofania malezyjskich A380. Już w 2015 r., po dwóch katastrofach boeingów B777-200ER, rada nadzorcza spółki poinformowała, że z floty odejdzie 20 samolotów oraz zamknięta zostanie spółka frachtowa malezyjskiej linii – MAS Cargo. Przewoźnik planował wtedy wycofać całą flotę airbusów A380. Dwie maszyny miały odejść w 2015 r., natomiast kolejne cztery do końca 2016 r. Jednak tak się nie stało. Obecnie flota przewoźnika składa się z 80 samolotów: trzech airbusów A330F, sześciu A330-200, 15 A330-300, sześciu A380, sześciu A350-900 oraz 44 boeingów B737-800NG.