Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Malepszak: Cztery perony z dużym zapasem wystarczą stacji CPK

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-07-2024
Ostatnia modyfikacja:
15-07-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy/Dziennik Gazeta Prawna

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Malepszak: Cztery perony z dużym zapasem wystarczą stacji CPK
fot. CPK
Wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak wyjaśnił w rozmowie z "Dziennikiem Gazeta Prawna" dlaczego stacja kolejowa pod Centralnym Portem Komunikacyjnym będzie zmniejszona z sześciu do czterech peronów.

– W trakcie analiz wyszło, że cztery perony z bardzo dużym zapasem wystarczą do obsługi tej liczby pociągów, które będą się tam zatrzymywać. Prognozy mówią, że w 2050 roku liczba pasażerów będzie zbliżona do tej obecnie na Dworcu Centralnym – przekazał Malepszak.

Wiceminister infrastruktury przypomniał, że Dworzec Centralny również ma cztery perony i bardzo duży zapas przepustowości. – Dodatkowo chcemy, by najszybsze pociągi mogły przejeżdżać pod lotniskiem bez zatrzymywania. Nie mogłyby przejeżdżać z dużą prędkością tuż przy podziemnych peronach. To też przyczyniło się do ograniczenia ich liczby – tłumaczył Malepszak.

Wcześniej na komisji infrastruktury o planach związanych ze stacją kolejową pod CPK mówił także Maciej Lasek, rządowy pełnomocnik ds. CPK. – Zmieniliśmy myślenie o inwestycjach kolejowych, odchodząc od stacji CPK, jako centralnego punktu przesiadkowego. To zostało wyraźnie powiedziane – podkreślił Lasek.

Pełnomocnik rządowy ds. CPK chce, żeby podróż z większości miast do Warszawy nie trwała więcej niż 100 minut. – Proponujemy wspólnie z PKP PLK gęstą sieć łączącą znaczące skupiska ludzi – przekazał Lasek.

Stacja kolejowa pod lotniskiem będzie jednak zmniejszona. – Zbudujemy cztery perony zamiast sześciu, przy czym sama kubatura stacji będzie zachowana, także nie będzie trwałego upośledzenia tego projektu kolejowego w tym zakresie. Planowana infrastruktura będzie wystarczająca do obsługi ruchu kolejowego we wszystkich relacjach przebiegających przez CPK – podsumował Lasek.

Koszt komponentu kolejowego CPK ma zamknąć się w granicy 78 mld złotych. To niemal dwukrotnie więcej niż lotniczego, który pochłonie 42 mld złotych. 



Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Redukcje pirsu, płyt postojowych i dróg kołowania. Lasek o korektach w CPK

Infrastruktura i lotniska

Redukcje pirsu, płyt postojowych i dróg kołowania. Lasek o korektach w CPK

Rafał Dybiński 11 lipca 2024

Klimczak: Nowe linie do Rzeszowa i Kielc nadal w rządowym planie

Infrastruktura i lotniska

Szymczak o CPK: Budować bez gigantomanii

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

Kompleksowy plan dla infrastruktury jeszcze w czerwcu

Infrastruktura i lotniska

Kompleksowy plan dla infrastruktury jeszcze w czerwcu

Roman Czubiński 19 czerwca 2024

CPK. Polskie KDP najwcześniej w 2035 roku

Infrastruktura i lotniska

CPK. Polskie KDP najwcześniej w 2035 roku

Jakub Madrjas 22 marca 2024

 Ministerstwo Infrastruktury: Malepszak wiceministrem ds. kolei

Prawo i polityka

Pozostałe z wątku:

Redukcje pirsu, płyt postojowych i dróg kołowania. Lasek o korektach w CPK

Infrastruktura i lotniska

Redukcje pirsu, płyt postojowych i dróg kołowania. Lasek o korektach w CPK

Rafał Dybiński 11 lipca 2024

Klimczak: Nowe linie do Rzeszowa i Kielc nadal w rządowym planie

Infrastruktura i lotniska

Szymczak o CPK: Budować bez gigantomanii

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

Kompleksowy plan dla infrastruktury jeszcze w czerwcu

Infrastruktura i lotniska

Kompleksowy plan dla infrastruktury jeszcze w czerwcu

Roman Czubiński 19 czerwca 2024

CPK. Polskie KDP najwcześniej w 2035 roku

Infrastruktura i lotniska

CPK. Polskie KDP najwcześniej w 2035 roku

Jakub Madrjas 22 marca 2024

 Ministerstwo Infrastruktury: Malepszak wiceministrem ds. kolei

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5