Partner serwisu
Biznes i przemysł

Mandarin Airlines odebrały pierwszego ATR-a 72-600 z silnikami PW127XT

Dalej Wstecz
Data publikacji:
31-12-2023
Ostatnia modyfikacja:
31-12-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Mandarin Airlines odebrały pierwszego ATR-a 72-600 z silnikami PW127XT
fot. ATR Media
Linie Mandarin Airlines odebrały w czwartek (28 grudnia) swój pierwszy samolot ATR 72-600 wyposażony w nowe silniki PW127XT. ATR podkreśla, że dzięki tej dostawie linie rozpoczynają nowy rozdział w tajwańskich regionalnych przewozach lotniczych.

Ta przełomowa dostawa jest następstwem zamówienia przez linię lotniczą sześciu ATR-ów 72-600 podczas Paris Air Show w połowie tego roku, wzmacniając jej zaangażowanie w dostarczanie wydajnych i niskoemisyjnych rozwiązań w zakresie transportu lotniczego. Umowa pomiędzy Mandarin Airlines i producentem obejmuje także wsparcie techniczne na obsługę samolotów ATR aż do przeglądów typu C (C-Check), udzielane grupie China Airlines.

Dając 20 proc. redukcję kosztów utrzymania i co najmniej 3 proc. oszczędności paliwa, silniki PW127XT wyznaczają nowe standardy zużycia paliwa, emisji dwutlenku węgla i NOx, a także ekonomiki operacyjnej dla lotnictwa regionalnego. Zgodnie z zaangażowaniem Mandarin Airlines w niskoemisyjne podróże lotnicze, pierwszy etap lotu dostawczego samolotu z centrum dostaw ATR-a w Tuluzie do Tajpej obejmował 30 proc. mieszankę zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF) w silnikach, które są już certyfikowane do 50 proc. operacji SAF.

Podobnie jak inni lokalni operatorzy, Mandarin Airlines będzie używać ATR-ów 72-600 na trasach krajowych na Tajwanie, które w dużej mierze składają się z połączeń krótkodystansowych o wysokiej częstotliwości pomiędzy główną wyspą Tajwanu, Formozą a mniejszymi wyspami położonymi w Cieśninie Tajwańskiej, jak również pomiędzy miastami na zachodnim i wschodnim wybrzeżu wyspy, przedzielonymi wysokim masywem górskim utrudniającym komunikację.

Nowy standard silników turbośmigłowych

Silnik Pratt & Whitney PW127XT wyznacza nowy standard w zakresie zrównoważonego rozwoju i ekonomiki eksploatacji w lotnictwie regionalnym. Dzięki zastosowaniu nowej serii XT klienci ATR-a będą mogli korzystać z wydłużonego o 40 proc. czasu pracy na skrzydle, co pozwoli na wydłużenie czasu pomiędzy remontami silnika do 20 tys. godzin, a w rezultacie zmniejszy się liczba zdarzeń technicznych w całym cyklu życia samolotu. Pozwoli to także na obniżenie kosztów obsługi technicznej silnika o ponad 20 proc.

PW127XT zapewni 3 proc. poprawę efektywności paliwowej dzięki zastosowaniu technologii wtrysku. Dzięki temu nowy silnik zużywać będzie o ponad 40 proc. mniej paliwa w porównaniu z innymi regionalnymi odrzutowcami, co przekłada się na podobny odsetek oszczędności przy emisji CO2. Silnik jest kompatybilny ze zrównoważonymi paliwami lotniczymi (SAF), zgodnie z celem ATR-a, jakim jest osiągnięcie 100 proc. kompatybilności z SAF do 2025 r. i pomaga klientom w wypełnieniu ich zobowiązań w zakresie zrównoważonego rozwoju, aby osiągnąć zerową emisję w lotnictwie do 2050 r.

Flota Mandarin Airlines

Obecnie flota linii składa się z 10 ATR-ów 72-600. Przewoźnik oczekuje na dostawę pięciu ATR-ów 72-600, które pojawią się do końca 2025 r.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Air India odebrały pierwszego airbusa A350 (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Air India odebrały pierwszego airbusa A350 (zdjęcia)

Piotr Bożyk 31 grudnia 2023

Airbus dostarczył pierwszy samolot z nowej linii montażu końcowego

Pasażer i linie lotnicze

Singapore reaktywowały ostatniego airbusa A380

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Air India odebrały pierwszego airbusa A350 (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Air India odebrały pierwszego airbusa A350 (zdjęcia)

Piotr Bożyk 31 grudnia 2023

Airbus dostarczył pierwszy samolot z nowej linii montażu końcowego

Pasażer i linie lotnicze

Lotniczy paradoks: Z Ameryki dwa razy więcej lotów na Tajwan niż do Chin

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Air India odebrały pierwszego airbusa A350 (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Air India odebrały pierwszego airbusa A350 (zdjęcia)

Piotr Bożyk 31 grudnia 2023

Airbus dostarczył pierwszy samolot z nowej linii montażu końcowego

Pasażer i linie lotnicze

Singapore reaktywowały ostatniego airbusa A380

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Air India odebrały pierwszego airbusa A350 (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Air India odebrały pierwszego airbusa A350 (zdjęcia)

Piotr Bożyk 31 grudnia 2023

Airbus dostarczył pierwszy samolot z nowej linii montażu końcowego

Pasażer i linie lotnicze

Lotniczy paradoks: Z Ameryki dwa razy więcej lotów na Tajwan niż do Chin

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5