Partner serwisu
Biznes i przemysł

Marshall dostarczył pierwszy Lotniczy System Ewakuacji Medycznej

Dalej Wstecz
Autor:

Marshall

Data publikacji:
15-07-2024
Ostatnia modyfikacja:
15-07-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Marshall

Podziel się ze znajomymi:

Marshall zdobył znaczący kamień milowy w inżynierii, dostarczając swój pierwszy System Ewakuacji Lotniczo-Medycznej (AMES) Siłom Powietrznym Bangladeszu. Zaprojektowany, skonstruowany, przetestowany i zamontowany we własnym zakresie jako część rodziny produktów paletowych Marshall Adaptable Role-fit Capability (ARC), system AMES zapewnia pacjentom o średnim i wysokim stopniu niesamodzielności najlepszą możliwą opiekę podczas transportu.

Dzięki współpracy z ekspertami medycznymi oraz operatorami floty, system AMES jest niezwykle mobilny – można go zainstalować wewnątrz samolotu zaledwie w ciągu kilku godzin bez konieczności jakichkolwiek trwałych modyfikacji przestrzeni pokładowych. To znacząca przewaga, biorąc pod uwagę krytyczne warunki, w których wykorzystywane są zaadaptowane w ten sposób transportowce.

AMES zaprojektowano tak, aby można go było stosować w statkach powietrznych Lockheed Martin C-130 Hercules, a także innych taktycznych samolotach transportowych o parametrach kompatybilnych z paletami 463L. Najnowszy system Marshalla oferuje wysoce opłacalny sposób elastycznego wyposażenia poszczególnych samolotów do ewakuacji medycznej. Modułowa konstrukcja systemu umożliwia również łatwą ponowną konfigurację w celu dopasowania do konkretnych potrzeb medycznych.

– Jesteśmy wyjątkowo dumni, że Sił Powietrznych Bangladeszu będą korzystać z AMES. Jako produkt opracowany i dostarczony od początku do końca przez Marshall, AMES jest doskonałą wizytówką Marshall zarówno w zakresie inżynierii, jak i dowodem naszej ekspertyzy oraz znajomości tego typu platform lotniczych. Dowodzi także naszego trwałego zaangażowania w pomoc poszkodowanym znajdujących się w krytycznych sytuacjach – powiedział Bob Baxter, Dyrektor ds. rozwoju w Marshall.

Siły Powietrzne Bangladeszu odebrały również niedawno swój piąty i ostatni samolot C-130J Super Hercules, znacznie zwiększając krajowe możliwości transportu powietrznego. Wszystkie pięć samolotów zostało zmodernizowanych i przygotowanych przez Marshalla. Będą służyć w misjach pokojowych i humanitarnych na całym świecie.

To już kolejne rozwiązanie tego typu dostarczone przez firmę Marshall. Wcześniejszy system ewakuacji medycznej, opracowany przez Marshall we współpracy z Nodin Aviation, zaprojektowano z myślą o przekształceniu komercyjnego samolotu rejsowego Scandinavian Airlines Boeing 737-700 w szpital powietrzny.

„Latający szpital” w barwach SAS od marca 2022 roku obsługuje unijny Medevac Hub, znajdujący się pod Rzeszowem. Hub jest finansowany w ramach Unijnego Mechanizmu Ochrony Ludności i zapewnia bezpieczną przestrzeń dla pacjentów przybywających z Ukrainy, zanim zostaną przewiezieni do innych krajów europejskich na niedostępne w ich kraju specjalistyczne leczenie szpitalne. Realizowany w Polsce program ewakuacji medycznej obejmuje dwa loty tygodniowo, zapewniane przez Norwegię. Pacjenci są transportowani z rzeszowskiego lotniska Jasionka do krajów umożliwiających dalsze leczenie.

Inne produkty z rodziny ARC Marshalla obejmują ARC Radar, modułowy zestaw czujników, który umożliwia operatorom taktycznych samolotów transportowych szybkie i tymczasowe wyposażenie samolotu do misji wywiadowczych, obserwacyjnych i rozpoznawczych (ISR).

Oprócz szytych na miarę lotniczych produktów, Marshall oferuje szereg ulepszeń zdolności poprzez modyfikacje i modernizacje samolotów, w tym pakiety modernizacji strukturalnej i awioniki, instalację lekkiego opancerzenia i rozszerzenie zasięgu operacyjnego.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Lublin: Przetarg na dostawę i montaż systemów do kontroli bagażu

Infrastruktura i lotniska

PLL LOT podpisały IATA Safety Leadership Charter

Pasażer i linie lotnicze

LPR wycofało pierwszego piaggio P180 SP-MXH (zdjęcia)

Biznes i przemysł

Singapore Airlines zaostrzają zasady dotyczące pasów bezpieczeństwa

Pasażer i linie lotnicze

Duda: Premier chce kontynuacji CPK z korektami linii kolejowych

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

Lublin: Przetarg na dostawę i montaż systemów do kontroli bagażu

Infrastruktura i lotniska

PLL LOT podpisały IATA Safety Leadership Charter

Pasażer i linie lotnicze

LPR wycofało pierwszego piaggio P180 SP-MXH (zdjęcia)

Biznes i przemysł

Singapore Airlines zaostrzają zasady dotyczące pasów bezpieczeństwa

Pasażer i linie lotnicze

Duda: Premier chce kontynuacji CPK z korektami linii kolejowych

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5