Linie Middle East Airlines (MEA) spodziewają się odebrać pierwszego airbusa A321XLR w 2026 roku. Informację potwierdził Mohamad El-Hout, szef libańskiego przewoźnika. Pierwotnie MEA planowały odebrać wspominane samoloty w latach 2023-2024 - donosi portal ch-aviation.com cytując Arabian Aerospace.
MEA zamówiła podczas
Paris Air Show 2019 w Airbusie cztery samoloty A321XLR. El-Hout powiedział, że w sumie linia planuje zakup pięciu maszyn tego typu. Obecnie przewoźnik oczekuje jeszcze na dostawę jednego A321neo. Jednak MEA nie sprecyzowały, czy zamówienie kolejnego A321neo zostało przeniesione do zakupu XLR i zwiększyło zobowiązanie do pięciu maszyn tego typu, czy też został zamówiony kolejny A321XLR.
Linia zamówiła pod
koniec 2018 r. także cztery A330-900neo, które zastąpią obecnie użytkowane A330-200. Ich dostawa jest zaplanowana na lata 2026-2028.
Prezes MEA ujawnił również informację o tym, że presja firm ubezpieczeniowych związana z trwającą wojną Izraela z Hamasem w Strefie Gazy, a co za tym idzie częstymi izraelskimi atakami na Liban nieco ustąpiła. Decyzja ta pozwoliła MEA przywrócić połączenia z hubu w Bejrucie z małymi zmianami w rozkładzie lotów, głównie związanymi z nocowaniem samolotów poza Libanem. Jak informuje szef MEA, obecnie wszystkie samoloty z wyjątkiem jednego A321neo i jednego A330-200 są aktywne.
Flota MEAObecnie flota przewoźnika składa się z 23 airbusów: dziewięciu A320, 10 A321neo oraz czterech A330-200. MEA posiada także dwa biznesowe embraery Legacy 500 latające pod marką Cedar Executive. Libański przewoźnik oczekuje obecnie na dostawę 10 airbusów: jednego A321neo, pięciu A321XLR oraz czterech A330-900neo.