Partner serwisu
Biznes i przemysł

Mitsubishi: Pierwszy lot M90 w ostatecznej konfiguracji testowej

Dalej Wstecz
Autor:

Avgeek

Data publikacji:
19-03-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Mitsubishi: Pierwszy lot M90 w ostatecznej konfiguracji testowej
Fot. Mitsubishi Aircraft
Mitsubishi Aircraft Corporation (MitAC) pochwaliła się wczoraj (18 marca) pierwszym lotem SpaceJeta M90 (dawny MRJ90) w ostatecznej konfiguracji produkcyjnej o oznaczeniu FTV 10, który posłuży do certyfikacji typu. Nowy odrzutowiec dla Mitsubishi, to wciąż debiut jako producenta samolotów komercyjnych.

Ostatnia prosta do certyfikacji

Maszyna FTV10 wystartowała o 14:53 (czasu lokalnego) z lotniska w Nagoi i przeprowadził podstawowe testy wydajności samolotu w normalnych warunkach eksploatacji nad Oceanem Spokojnym. Po około dwóch godzinach lotu, samolot wrócił do Nagoi o 16:40 (czaso lokalnego). Samolot o rejestracji JA26MJ, to pierwszy Mitsubishi SpaceJet M90 w ostatecznej konfiguracji, który dołączył do floty testowej pięciu samolotów M90 japońskiego producenta. MitAC informuje, że wprowadzono aż 900 zmian konstrukcyjnych, aby doprowadzić wersję M90 do finalnej konfiguracji niezbędnej do certyfikacji nowego typu samolotu, która spodziewana jest w pierwszej połowie tego roku.

- Bardzo się cieszę, że maszyna FTV10, który został dostarczony od Mitsubishi Heavy Industries w styczniu tego roku, z powodzeniem wykonał swój pierwszy lot. Chciałbym wyrazić moją głęboką wdzięczność wszystkim, którzy stale wspierają program. Jesteśmy podekscytowani tym ostatnim krokiem w certyfikacji Mitsubishi SpaceJet M90 - powiedział Hisakazu Mizutani, prezes Mitsubishi Aircraft Corporation.

W najbliższych tygodniach Mitsubishi Aircraft planuje kontynuować testy w locie maszyny FTV10 na lotnisku w Nagoi, a także przygotować się do przebazowania tego samolotu do Moses Lake Flight Test Center (MFC) w Stanach Zjednoczonych. Tam dołączy do pozostałej floty testowej Mitsubishi SpaceJet M90 i wesprze końcową fazę certyfikacji typu.

Dawny MRJ, nowy SpaceJet

Mitsubishi SpaceJet, wprowadzony na rynek jako Mitsubishi Regional Jet (MRJ), jest opóźniony kilka lat. Pierwsza dostawa do All Nippon Airways, które są pierwszym klientem tzw. launch customer, jest obecnie planowana na połowę 2020 r., czyli ponad trzy lata po oczekiwanym debiucie SpaceJeta pod koniec 2017 r. SpaceJet (MRJ) będzie produkowany w dwóch wariantach: M100 (dawny MRJ70), mieszczącym od 65 do 88 pasażerów, oraz M90 (dawny MRJ90), mieszczącym od 76 do 92 pasażerów, w zależności od konfiguracji pokładu. Samolot napędzany jest przez silniki Pratt & Whitney PW1217G, czyli odrzutowe jednostki w nowej technologii turbowentylatorowej z przekładnią Geared Turbofan. Silniki z tej samej rodziny są oferowane m.in. w samolotach airbus A220 i A320neo oraz embraerach E-Jet E-2. Nowy samolot posiada też przestronną kabinę w układzie 2-2.

Miejmy nadzieję, że w tym roku pierwsze maszyny w końcu trafią do linii lotniczych, a wtedy czas pokaże, czy SpaceJet zyska więcej zamówień, które obecnie są na poziomie 217 zamówionych maszyn wraz ze 180 opcjami i prawie wszystkie dotyczą większego modelu M90. Więcej na temat nowej japońskiej maszyny można przeczytać w naszym artykule "Mitsubishi z nową strategią. MRJ to teraz SpaceJet" z ubiegłorocznego salonu Le Bourget.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Embraer E190-E2 i E195-E2 z certyfikatem typu w Singapurze

Biznes i przemysł

Embraer E190-E2 i E195-E2 z certyfikatem typu w Singapurze

Piotr Bożyk 27 listopada 2023

Firma leasingowa Abelo kupuje kolejnych 10 ATR-ów

Biznes i przemysł

Jet2 wykorzystuje opcje na 12 airbusów A321neo

Biznes i przemysł

Jet2 wykorzystuje opcje na 12 airbusów A321neo

Piotr Bożyk 26 listopada 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Embraer E190-E2 i E195-E2 z certyfikatem typu w Singapurze

Biznes i przemysł

Embraer E190-E2 i E195-E2 z certyfikatem typu w Singapurze

Piotr Bożyk 27 listopada 2023

Firma leasingowa Abelo kupuje kolejnych 10 ATR-ów

Biznes i przemysł

Jet2 wykorzystuje opcje na 12 airbusów A321neo

Biznes i przemysł

Jet2 wykorzystuje opcje na 12 airbusów A321neo

Piotr Bożyk 26 listopada 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5