Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. (MHI) i Bombardier Inc. uzgodniły wczoraj (7 maja), że wszystkie warunki zamknięcia transakcji zakupowej zostały spełnione, a transakcja związana z nabyciem programu Canadair Regional Jet (CRJ) zakończy się 1 czerwca 2020 r. Od tego dnia program będzie prowadzony w ramach nowo utworzonych podmiotów grupy MHI RJ Aviation Group (MHIRJ).
W ramach transakcji MHI przejmuje działalność w zakresie konserwacji, wsparcia, modernizacji, marketingu i sprzedaży samolotów serii CRJ wraz ze wszystkimi certyfikatami typu. Obejmuje to usługi związane z CRJ i sieć wsparcia zlokalizowaną głównie w Mirabel (Quebec) i Toronto (Ontario) w Kanadzie oraz Bridgeport (Wirginia Zachodnia) i Tucson (Arizona) w Stanach Zjednoczonych. Części zamienne CRJ będą nadal dystrybuowane z magazynów w Chicago i Frankfurcie nad Menem. W uzupełnieniu do istniejącej komercyjnej działalności samolotów MHI, MHIRJ zapewni całościowe rozwiązanie serwisowe i wsparcia dla globalnego przemysłu lotniczego, w tym samolotów serii CRJ, a ostatecznie dla regionalnej rodziny
odrzutowców nowej generacji Mitsubishi SpaceJet. Kluczowe aktualizacje kluczowych etapów integracji będą przekazywane na bieżąco w innej.
Program CRJSprzedaż programu CRJ do Mitsubishi jest końcem ery historii lotnictwa Bombardiera, która rozpoczęła się w 1986 roku, kiedy to przejął on Canadaira. Kanadyjski odrzutowiec narodził się z samolotu biznesowego CL-600 i wszedł do służby w Lufthansa Regional w październiku 1992 r. Właśnie na tym odrzutowcu oparto samoloty CRJ (Canadair Regional Jet), jedną z najbardziej udanych rodzin regionalnych samolotów produkowanych przez Bombardiera. Projekt pierwszego CRJ100 pojawił się w 1989 r. W maju 1991 r. maszyna została oblatana, a rok później trafiła do niemieckiej Lufthansy, która była pierwszym klientem nowego programu.
W lutym ub.r. Bombardier Commercial Aircraft poinformował, że oficjalnie wprowadza na rynek nowy samolot CRJ550 (oparty na CRJ700). Według producenta to pierwszy na świecie 50-osobowy samolot, który podzielony może być na trzy klasy podróży i jest zaprojektowany tak, aby sprostać oczekiwaniom linii i pasażerów. Pierwszą taką maszynę otrzyma linia United, która zamówiła 50 samolotów w tej wersji.
Informacje o MHI RJ Aviation GroupMHI RJ Aviation Group (MHIRJ) zapewnia kompleksowe i krytyczne rozwiązania operacyjne i wspierające obsługę klienta, w tym konserwację, remonty, marketing i sprzedaż dla globalnego regionalnego przemysłu lotniczego. Sieć centrów serwisowych, biur wsparcia i magazynów części MHIRJ z siedzibą w Mirabel w Kanadzie znajduje się w ważnych węzłach lotniczych w USA, Kanadzie i Niemczech. MHI RJ Aviation Group, spółka zależna w 100 proc. od Mitsubishi Heavy Industries, obejmuje trzy spółki: MHI RJ Aviation ULC (Kanada), MHI RJ Aviation Inc. (USA) i MHI RJ Aviation GmbH (Niemcy).