W miniony weekend rozpoczęły się loty czarterowe między portem lotniczym Warszawa-Modlin a La Vallettą na Malcie. Rejsy realizowane są airbusami A320 linii lotniczych Air Malta.
Przewoźnik z wyspy na Morzu Śródziemnym ma w swojej flocie osiem takich maszyn. Sześć z nich to odrzutowce wersji A320neo, a pozostałe dwie maszyny to nieznacznie mniejsza wersja A320-200. Samoloty mogą zabrać na pokład odpowiednio 174 i 162 pasażerów.
Loty z portu Warszawa-Modlin na Maltę będą odbywać się przez całe wakacje. Przyloty z La Valletty przewidziano o godz. 23:50 każdej nocy z soboty na niedzielę. Odlot na południe Europy zaplanowano na godz. 00:40.
Air Malta powstała w 1947 roku po połączeniu Malta Instone Airline, BAS (Malta) Ltd i Malta Airlines. Ostatecznie w 1951 roku Malta Airlines przejęły działalność Air Malta Ltd i kontynuowały działalność na mocy umowy z British European Airways (BEA) do 1973 roku. Na początku lat 70-tych ubiegłego wieku rząd maltański wyznaczył Alberta Mizziego na prezesa linii lotniczej i zwrócił się do międzynarodowego partnera lotniczego o pomoc w założeniu przewoźnika.
Nazwa wybrana dla nowych linii była podobna do ich poprzednika, Air Malta Co Ltd, a spółka została oficjalnie utworzona 31 marca 1973 roku. Mimo to, linie BEA zostały poproszone, aby nadal kontynuowały działalność lotniczą na Malcie, tym razem dla Air Malta, aż do pierwszego lotu Air Malta, który nastąpił 1 kwietnia 1974 roku. Zarówno Malta Airlines, jak i Malta Aviation Services zostały przejęte przez rząd, a prywatni właściciele otrzymali udziały w Air Malta Co. Ltd.
W ostatnich kilku latach narodowy przewoźnik Malty walczył o przetrwanie. Zysk w wysokości 1,2 mln euro osiągnął w 2018 roku. To był pierwszy raz od osiemnastu lat, kiedy Air Malta mogła zakończyć rok na plusie. Według portalu śledczego The Shift zostanie rozwiązana do końca bieżącego roku, a do tego czasu prawdopodobnie powstanie nowy narodowy przewoźnik. Więcej o tym pisaliśmy w
TYM TEKŚCIE.