W maju bieżącego roku z usług Lotniska Warszawa-Modlin skorzystało 331 474 pasażerów, a obsłużono na nim aż 2149 operacji lotniczych.
Wyniki przewozowe za tegoroczny maj są świetne: zanotowano w nim 107,9 proc. wolumenu ruchu pasażerskiego z maja ubiegłego roku, przy większej liczbie operacji lotniczych (100,2 proc.), natomiast liczba pasażerów i liczba operacji lotniczych w porównaniu z majem 2019 roku to, w ujęciu procentowym, odpowiednio 113,7 i 110,3 proc.
– Był to najlepszy miesiąc w historii naszego lotniska, przewyższający w wynikach przewozowych poprzedniego „czempiona”, czyli sierpień 2022 roku – stwierdza z zadowoleniem Tomasz Szymczak, p.o. prezesa zarządu, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu.
Największym zainteresowaniem pasażerowie obdarzyli następujące kierunki:
Londyn, Dublin, Rzym, Ryga, Mediolan, Sztokholm, Oslo, Paryż, Bolonia i Wiedeń. Rozpoczęły się także, cieszące się dużą popularnością, czarterowe loty do tureckiego kurortu
Antalya, realizowane dla touroperatora TUI Poland.
15 maja br. na antresoli Terminalu pasażerskiego oddano do użytkowania salonik Mazovia Premium Lounge, z którego mogą korzystać pasażerowie po przejściu kontroli bezpieczeństwa. Goście saloniku otrzymali do dyspozycji 20 miejsc w komfortowo wyposażonym wnętrzu z szeregiem udogodnień technicznych. W ramach jednorazowej opłaty pasażer może skorzystać w czasie pobytu w saloniku z oferty gastronomicznej w formule all inclusive.
Salonik Mazovia Premium Lounge. Fot. Port lotniczy Warszawa-Modlin.
W oparciu o środki w kwocie 7,5 mln złotych z uruchomionej w kwietniu pożyczki od samorządu Województwa Mazowieckiego,
23 maja na drodze kołowania DK-A2 rozpoczęto prace remontowo-modernizacyjne polegające na odbudowie i podniesieniu nośności tejże drogi kołowania, zaś
6 czerwca podpisano umowę pożyczki ze Spółką Polskie Porty Lotnicze S.A. na kwotę 7,5 mln złotych. Środki z tej pożyczki przeznaczone zostaną na dalsze prace związane z remontem dróg kołowania na Lotnisku Warszawa/Modlin.
– Prace idą już pełną parą, przy czym są i będą realizowane w sposób nieutrudniający pasażerom korzystania z naszej infrastruktury – zaznacza Grzegorz Hlebowicz, wiceprezes zarządu ds. korporacyjnych.
Wcześniej opublikowaliśmy tekst
Ryanair: Jak PPL rozbuduje Modlin, pojawimy się w Radomiu, w którym Michael O’Leary, dyrektor generalny taniego przewoźnika z Irlandii przekonuje, że mazowieckie lotnisko jest idealne dla rozwoju niskokosztowca z Zielonej Wyspy w Polsce. – Potrzebujemy ośmiu nowych gate'ów i płyt postojowych dla samolotów – jasno stawia sprawę słynny Irlandczyk.