Partner serwisu
Biznes i przemysł

Modlin nie zamyka się na nowych przewoźników. Ale potrzebuje rozbudowy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
02-07-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Modlin nie zamyka się na nowych przewoźników. Ale potrzebuje rozbudowy
fot. Port Lotniczy Modlin
Czartery łakomie patrzą na Port Lotniczy Warszawa-Modlin. I choć na lotnisku wciąż operuje tylko jedna linia lotnicza – niskokosztowy Ryanair, a szanse na kredyt i rozbudowę portu są niewielkie – już w lipcu z Modlina latać mają kolejni przewoźnicy czarterowi z zagranicy. – Chcemy przyjąć nowe linie lotnicze, ale dramatycznie ogranicza nas przepustowość – apeluje wiceprezes zarządu, Marcin Danił.

W czwartek z lotniska w Modlinie odleciały samoloty czarterowe Small Planet i Enter Air z 281 kibicami na mundial, na mecz polskiej reprezentacji do Wołgogradu. Już w lipcu z podwarszawskiego portu mają latać kolejni przewoźnicy czarterowi z zagranicy. Jak wynika z nieoficjalnych informacji – będzie ich dwóch.

– Nigdy nie chcieliśmy być portem wyłącznie dla jednego przewoźnika – mówi w rozmowie z Rynkiem Lotniczym Marcin Danił, wiceprezes Portu Lotniczego Warszawa-Modlin. W podwarszawskim porcie wciąż operuje jeden przewoźnik i jest to tania linia lotnicza z Irlandii, Ryanair.

Danił tłumaczy, że taka sytuacja jest wynikiem wcześniejszego działania Lotniska Chopina. – Gdyby Wizz Air nie dostał lepszych warunków na Okęciu, nigdy by od nas nie odszedł i po wyremontowaniu drogi startowej, po prostu by wrócił. To PPL bardzo chciał ich odzyskać, dał im na zachętę dobre warunki – te wszystkie trasy, z którymi Wizz Air wrócił na Chopina zostały potraktowane jak nowo uruchomione trasy i otrzymały 99-procentową zniżkę cennikową w I roku – dodaje.

Wiceprezes zarządu zaznacza, że Modlin, „jak każdy normalny port, chciał mieć dywersyfikację”. – Cennik dla Ryanaira jest powszechny, zatwierdzony przez ULC, traktuje wszystkich jednakowo – podkreśla Marcin Danił.

Przedstawiciel zarządu Modlina potwierdza, że lotnisko prowadzi rozmowy z innymi przewoźnikami i touroperatorami, jednak powraca argument dla koniecznej rozbudowy portu. Bez m.in. kolejnego terminala na lotnisku w Modlinie może zrobić się zbyt tłoczno. – Na dzień dzisiejszy nie mamy miejsca na dodatkową przepustowość – przede wszystkim w terminalu i na płytach postojowych, więc chcielibyśmy je rozbudować. Mamy 12 płyt postojowych na kod C, a samolotów Ryanaira stoi czasami od 6 do 8. Pozostają nam 4 wolne miejsca, a w zimie już tylko 2, bo pozostałe 2 płyty są używane jako płyty do odladzania samolotów. To już dramatycznie mało – podkreśla wiceprezes zarządu.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

20 lat Polski w Unii Europejskiej. Skokowy wzrost ruchu lotniczego

Biznes i przemysł

20 lat Polski w Unii Europejskiej. Skokowy wzrost ruchu lotniczego

Polska Agencja Żeglugi Powietrznej 02 maja 2024

Itaka kończy współpracę z Wakacje.pl

Pasażer i linie lotnicze

SAS dołączy we wrześniu do sojuszu SkyTeam

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Modlin: Pasażerów mniej, ale już bez katastrofy

Infrastruktura i lotniska

Modlin: Pasażerów mniej, ale już bez katastrofy

Redakcja 15 kwietnia 2024

Modlin: Fatalne wyniki w lutym, Ryanair ucieka

Infrastruktura i lotniska

Modlin: Fatalne wyniki w lutym, Ryanair ucieka

Łukasz Malinowski 22 marca 2024

Welcome zapewni obsługę frachtu w Modlinie

Infrastruktura i lotniska

Pozostałe z wątku:

20 lat Polski w Unii Europejskiej. Skokowy wzrost ruchu lotniczego

Biznes i przemysł

20 lat Polski w Unii Europejskiej. Skokowy wzrost ruchu lotniczego

Polska Agencja Żeglugi Powietrznej 02 maja 2024

Itaka kończy współpracę z Wakacje.pl

Pasażer i linie lotnicze

SAS dołączy we wrześniu do sojuszu SkyTeam

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Modlin: Pasażerów mniej, ale już bez katastrofy

Infrastruktura i lotniska

Modlin: Pasażerów mniej, ale już bez katastrofy

Redakcja 15 kwietnia 2024

Modlin: Fatalne wyniki w lutym, Ryanair ucieka

Infrastruktura i lotniska

Modlin: Fatalne wyniki w lutym, Ryanair ucieka

Łukasz Malinowski 22 marca 2024

Welcome zapewni obsługę frachtu w Modlinie

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5