W lipcu br. z usług Lotniska Warszawa-Modlin skorzystało aż 347 041 pasażerów, a obsłużono na nim 2 167 operacji lotniczych - poinformował mazowiecki port w oficjalnym komunikacie.
– Wyniki przewozowe odnotowane w tegorocznym lipcu są rekordowe i jest to najlepszy miesiąc w historii naszego lotniska. Długie pasmo naszych świetnych wyników miesięcznych ma kontynuację w lipcu 2023 roku, czyli w miesiącu, w którym obchodzono 11-lecie działalności Lotniska Warszawa/Modlin – z dumą informuje Tomasz Szymczak, wiceprezes zarządu ds. sprzedaży i marketingu.
W lipcu br. zanotowano 105,3 proc. wolumenu ruchu pasażerskiego z lipca ubiegłego roku, przy nieco mniejszej liczbie operacji lotniczych (99,4 proc.), natomiast liczba pasażerów i liczba operacji lotniczych w porównaniu z lipcem 2019 roku to, w ujęciu procentowym, odpowiednio 116,7 proc. i 114,7 proc. – Wzrost obydwu najważniejszych wskaźników w lipcowych wynikach przewozowych aż o ok. 1/7 w porównaniu z bardzo dobrym, ostatnim przed pandemią 2019 rokiem to bezprecedensowe osiągnięcie – entuzjastycznie podkreśla Grzegorz Hlebowicz, wiceprezes zarządu ds. korporacyjnych.
Największym zainteresowaniem pasażerów w lipcu br. cieszyły się następujące kierunki: Londyn, Dublin, Rzym, Alicante, Oslo, Saloniki, Mediolan, Sztokholm, Paryż i Ryga. Wyjątkowo dobry wynik lipcowy zapewne miał wpływ na to, że już
10 sierpnia na lotnisku został obsłużony jego 25-milionowy pasażer. Przyleciał on popołudniowym lotem z Rygi, a w Terminalu czekało na niego uroczyste przyjęcie i wiele atrakcyjnych upominków od portu lotniczego i jego partnerów. Poprzedni rekord co do liczby obsłużonych pasażerów na Lotnisku Warszawa/Modlin – 331 474 osób – został ustanowiony w maju br.
Pod koniec lipca na parterze strefy ogólnodostępnej terminalu pasażerskiego, naprzeciw windy, uruchomiony został Kącik Kawowy Stop Cafe, z bogatą ofertą kaw. Kącik w swojej ofercie ma również inne napoje, kanapki oraz słodkie przekąski. Miejsce to, od kiedy tylko zaczęło działać, cieszy się dużą popularnością wśród klientów.