Lotnisko w Monachium uzyskało po odliczeniu wszystkich kosztów i podatków 150 mln euro zysku. Największy wpływ na to miało znaczące zwiększenie dochodów tzw. pozalotniskowych, jak opłaty za parking, wynajem powierzchni handlowych itd. Swoje dołożył też zwiększony ruch na najdłuższych trasach. W sumie przychody portu sięgnęły poziomu 1,5 mld euro.
Ósme w 2018 roku pod względem ruchu pasażerskiego lotnisko Europy
obsłużyło w zeszłym roku 46,3 mln podróżnych. O 2,2 procent wzrosła liczba startów i lądowań do ponad 413 000, a to z kolei dało wpływy z działalności operacyjnej o wartości 465 mln euro. O 80 mln euro więcej niż w 2017 roku.
Polityka Lufthansy, największej linii lotniczej operującej w Monachium, mająca zwiększyć rolę lotniska jako węzła przesiadkowego przyniosła znaczące rezultaty. Ruch na trasach długodystansowych wrósł o 7 procent w dużej mierze dzięki decyzji Lufthansy o zbazowaniu w Monachium pięciu Airbusów A380. W pierwszym roku operacji we flocie LH, A380 – największy na świecie samolot dysponujący ponad 500 miejscami, przetransportował około 900 tysięcy pasażerów. Silny popyt w segmencie przewozów międzykontynentalnych przyczynił się do wzrostu współczynnika wykorzystania miejsc pasażerskich w odlotach i przylotach, który w Monachium osiągnął 77,5%, najwyższy poziom w historii lotniska.
To nie koniec. Niemiecki przewoźnik narodowy
planuje wykorzystać lotnisko w Monachium jako hub dla połączeń azjatyckich. Jeszcze w tym sezonie letnim uruchomione zostanie nowe połączenie z Monachium do Osaki Kansai w Japonii, dotąd oferowane z Frankfurtu. Dodatkowo Lufthansa będzie oferować z Monachium nowe połączenie do Bangkoku i zwiększy częstotliwości lotów do Singapuru i Seulu.
Dodatkowo Eurowings – niskokosztowa linia lotnicza Grupy Lufthansa – przenosi znaczną część swoich operacji dalekiego zasięgu do Frankfurtu i Monachium, głównych hubów Grupy. W ramach przesunięć Eurowings zbazują w stolicy Bawarii trzy A330-200.
W poprawie wyników przewozowych a tym samym i finansowych lotniska powinna pomóc otwarta na początku grudnia zeszłego roku
ważna inwestycja kolejowa. Po ponad trzech latach prac budowlanych uruchomiono nowy łącznik umożliwia bezpośredni dostęp z trasy Freising – Neufahrn – Monachium do linii lotniskowej. To ważne, bo dotąd docierały tu bowiem jedynie pociągi szybkiej kolei miejskiej (S1, S8 – 6 składów na godzinę).