Lufthansa planuje wykorzystać Lotnisko w Monachium jako hub dla połączeń azjatyckich. Jeszcze w tym sezonie letnim uruchomione zostanie nowe połączenie z Monachium do Osaki Kansai w Japonii, dotąd oferowane z Frankfurtu. Dodatkowo, Lufthansa będzie oferować z Monachium nowe połączenie do Bangkoku i zwiększy częstotliwości lotów do Singapuru i Seulu.
Obok Frankfurtu, Monachium jest drugim ważnym hubem Grupy Lufthansy, z którego przewoźnik rozwiją swoją siatkę połączeń długodystansowych. Niedawno Lufthansa przebazowała z Frankfurtu do Monachium pięć samolotów A380. Lufthansa przebazowuje też do Monachium samoloty o większej pojemności, takie jak A321, aby zapewnić większe oferowanie z hubu, planując z Frankfurtu więcej operacji samolotami Bombardier CRJ900.
Oferowana z monachijskiego lotniska siatka połączeń jest coraz bardziej rozbudowywana co ma kluczowe znaczenie dla rozwoju hubu w Monachium. Oprócz niedawno uruchomionych rejsów kolumbijskiej linii Avianca z Bogoty do Monachium, w tym roku do rozkładu lotów z Monachium dodane zostanie połączenie LATAM Airlines Group do Sao Paulo.
Rok 2018 był dla lotniska Monachium
kolejnym rekordowym rokiem pod względem wielkości ruchu pasażerskiego, który wzrósł o 4% r/r . W minionym roku lotnisko obsłużyło 46,3 mln pasażerów. Liczba operacji lotniczych wzrosła o 2,2% do ponad 413 tys. startów i lądowań. Na trasach dalekiego zasięgu ruch pasażerski z/do Monachium wzrósł o 7%, na trasach europejskich o 5% r/r. Współczynnik wykorzystania miejsc pasażerskich z/do Monachium wyniósł średnio 77,5%.