Francuski rząd nakłania udziałowców Air Austral i Corsair do rozważenia połączenia spółek. Zapowiada też, że w razie pogłębiających się kłopotów nie udzieli kolejnej pomocy finansowej.
Obie firmy zostały mocno dotknięte przez pandemię. Zamkniecie granic i zawieszenie lotów spowodowały brak normalnej działalności linii, które opierały się na lotach pomiędzy Francją a jej terytoriami zamorskim, a także rajskimi wyspami położonymi na Oceanie Indyjskim. Francuski minister ds.spraw publicznych jest zdania, że akcjonariusze obu linii lotniczych powinni rozważyć propozycję połączenia się i stworzenia nowego przewoźnika. Paryż nie jest zainteresowany udzieleniem kolejnej pomocy finansowej.
Air Austral to przewoźnik z bazą na Reunionie – francuskiej wyspie położonej na Oceanie Indyjskim. Oprócz połączenia z rajskiej wyspy do Paryża, linie latały na Mauritius, Seszele i Madagaskar. Przewoźnik z Saint-Denis ostrzegł jednak, że gotówka potrzebna na kontynuowanie operacji lotniczych wystarczy tylko na trzy miesiące. Minister ds. spraw publicznych Francji, Olivier Dussopt, wskazał, że 100 milionów euro z pożyczek państwowych nie pomogło przewoźnikowi uporać się z sytuacją. Dodał, że pandemia pokazała słabość struktury na jakiej opiera swą działalność Air Austral.
Corsair, którego główna działalność prowadzona jest na lotnisku Paryż-Orly, wykonywał rejsy na Martynikę i Gwadelupę położone we francuskich Antylach. Przedstawiciele Corsair są otwarci na pomysł zaproponowany przez ministra. Warunkiem byłoby umorzenie ciążącego na Air Austral długu. Zobowiązania przewoźnika z Reunionu powstały z niebilansującej się bieżącej działalności oraz otrzymania pomocy publicznej od rządu Francji, która ma zostać w najbliższym czasie spłacona.
Planowano code-share
Fuzja dwóch przewoźników mogłaby rozpocząć proces restrukturyzacji, aby stworzyć strukturę rentownej działalności dążącej do osiągania zysków. Gdyby w tej chwili doszło do połączenia z pracą pożegna się około 100 pracowników personelu pokładowego, kokpitowego oraz administracyjnego obu przewoźników. Francuskie linie lotnicze prowadziły rozmowy na temat wspólnego porozumienia code-share (dzielenia się swoimi kodami rejsów na tych samym lotach). W lipcu 2021 roku pojawiły się plany utworzenia joint venture.
Czym latają przewoźnicy?
Flota Air Austral składa się trzech airbusów A220-300, dwóch boeingów B737-80, trzech boeingów B77-300ER i dwóch boeingów B787-8. Drugi przewoźnik dysponuje flotą dziewięciu samolotów. W jej skład wchodzą jeden airbus A330-200, cztery airbusy A330-300 oraz airbusy A330-900.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.