Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Mozolna odbudowa rynku lotniczego USA - Chiny

Dalej Wstecz
Data publikacji:
02-03-2024
Ostatnia modyfikacja:
28-02-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Mozolna odbudowa rynku lotniczego USA - Chiny
fot. China Southern Airlines
Amerykańsko-chiński rynek lotniczy rósł i prężnie się rozwijał. Pandemia COVID-19 skutecznie uniemożliwiła dalszy rozwój. Ruch lotniczy spadł do prawie zera. Decyzja Pekinu o odejściu o stosowania rygorystycznej polityki „zero COVID” sprawiła, że rynek zaczął się powoli odbudowywać. Pod koniec marca liczba tygodniowych rotacji realizowanych przez linie z Państwa Środka wzrośnie, lecz w dalszym ciągu oferowanie będzie na poziomie 30 proc. sprzed roku 2019.

Po ocenie warunków rynkowych i rozważeniu interesu publicznego Departament Transportu Stanów Zjednoczonych postanowił przyznać chińskim liniom lotniczym, wykonującym między dwoma państwami pasażerskie operacje lotnicze, prawo do zwiększenia liczby tygodniowych lotów między Chinami a USA.

Obecnie przewoźnicy z Państwa Środka wykonują 35 rotacji tygodniowo. Od 31 marca liczba rotacji wzrośnie do 50, lecz w dalszym ciągu jest to jedna trzecia poziomu sprzed pandemii. Departament w oświadczeniu zauważył, że posunięcie oznacza „znaczący krok naprzód w dalszej normalizacji amerykańsko-chińskiego rynku lotniczego”. Zwiększenie liczby lotów jest „konieczne” ze względu na nadchodzący sezon letni i oczekiwane przez pasażerów, zarówno amerykańskich, jak i chińskich.

Powolna odbudowa

Na przełomie 2019/2020 roku w Chinach wybuchła, wywołana koronawirusem SARS-CoV-2 pandemia, która doprowadziło do gwałtownego spadku liczby usług lotniczych. Nie tylko w USA i Chinach, ale na całym świecie. Amerykańskie linie lotnicze, pod naporem lokalnych władz, zaprzestały operowania do miast w Państwie Środka.

W marcu Chińska Administracja Lotnictwa Cywilnego drastycznie ograniczyła liczbę lotów międzynarodowych do Chin, powołując się na potrzebę kontrolowania importowanych przypadków COVID-19. Zagraniczni przewoźnicy, którzy pozostali obecni w Chinach, mogli wykonywać zaledwie jeden lot w tygodniu. Na przewoźników, którzy zaprzestali świadczenia swoich usług, został nałożony bezwzględny zakaz wykonywania jakiegokolwiek lotu do Chin.

Działanie chińskiego regulatora, skutecznie zakazujące wielu liniom lotniczym obsługiwania lotów do Chin, wywołało spór między Pekinem a Waszyngtonem, jeszcze bardziej nadwyrężając i tak już napięte bilateralne stosunki. W odwecie za ograniczenia nałożone przez Pekin, administracja prezydenta Trumpa ogłosiła w czerwcu 2020 r., że zablokuje pasażerskim, chińskim liniom lotniczym obsługę lotów do i ze Stanów Zjednoczonych.

Kolejna rewizja

Pomimo kolejnych rewizji przepisów po negocjacjach obu stron, w czasie pandemii liczba lotów między Stanami Zjednoczonymi a Chinami znacząco spadła. Przed nałożeniem ograniczeń na początku 2020 r. każda ze stron zezwoliła na obsługę ponad 150 lotów pasażerskich, w obie strony, tygodniowo. Podniesienie limitu rotacji do 50 oznacza, że ​​amerykański organ regulacyjny po raz piąty zwiększył kwoty przydzielone chińskim przewoźnikom od czasu ponownego otwarcia granic przez Chiny, przy czym pierwsza korekta miała miejsce w maju 2023 r.

Do sierpnia 2023 r. chińscy i amerykańscy przewoźnicy mogli wykonywać, między obydwoma krajami, jedynie 12 rotacji tygodniowo. 1 września ubiegłego roku liczba ta wzrosła do 18, by 29 października urosnąć do 24. W listopadzie 2023 r. Departament Transportu Stanów Zjednoczonych zatwierdził możliwość realizacji przez chińskich przewoźników 35 lotów w obie strony.

Ogólne zadowolenie

Airlines for America, stowarzyszenie reprezentujące linie lotnicze takie jak, American Airlines, Delta Air Lines i United Airlines, które obsługują łącznie 31 lotów tygodniowo do Chin, wyraziło poparcie dla strategii amerykańskiego rządu, zakładającej ostrożną, stopniową i wzajemną odbudowę rynku. Grupa lobbingowa – co nie może zaskakiwać – stwierdziła, że ​​„konieczne jest twarde utrzymanie podejścia przez rząd USA”.

Z kolei Ambasada Chińskiej Republiki Ludowej w Waszyngtonie wyraziła zadowolenie z postępów w zakresie zwiększenia liczby bezpośrednich lotów pasażerskich między Chinami a USA. Ponadto ambasada wyraziła swoje zaangażowanie w dalsze wysiłki na rzecz usprawnienia podróży transgranicznych i wspierania wymiany międzyludzkiej między obydwoma krajami.

Według CNN, analitycy Citi podkreślili, że stopniowe ożywienie ruchu lotniczego między USA a Chinami stanowi pozytywny katalizator przez letnim szczytem podróży lotniczych i poprawy kosztów, biorąc pod uwagę wzrost wykorzystania samolotów szerokokadłubowych.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Odbudowa Heathrow. Pierwszy zysk od 2019 roku

Infrastruktura i lotniska

Odbudowa Heathrow. Pierwszy zysk od 2019 roku

Mateusz Kieruzal 23 lutego 2024

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Zobacz również:

Postpandemiczna odbudowa ruchu lotniczego w Europie. 10,2 mln lotów w 2023

Pasażer i linie lotnicze

Postpandemiczna odbudowa ruchu lotniczego w Europie. 10,2 mln lotów w 2023

Mateusz Kieruzal 22 stycznia 2024

Nowy hub logistyczny Chin i Azji podnosi poprzeczkę innowacyjności

Infrastruktura i lotniska

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Pozostałe z wątku:

Odbudowa Heathrow. Pierwszy zysk od 2019 roku

Infrastruktura i lotniska

Odbudowa Heathrow. Pierwszy zysk od 2019 roku

Mateusz Kieruzal 23 lutego 2024

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Zobacz również:

Postpandemiczna odbudowa ruchu lotniczego w Europie. 10,2 mln lotów w 2023

Pasażer i linie lotnicze

Postpandemiczna odbudowa ruchu lotniczego w Europie. 10,2 mln lotów w 2023

Mateusz Kieruzal 22 stycznia 2024

Nowy hub logistyczny Chin i Azji podnosi poprzeczkę innowacyjności

Infrastruktura i lotniska

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5