Port lotniczy Réunion-Roland Garros obsłużył w 2022 roku łącznie 2 345 161 pasażerów. To jedynie o 5,7 proc. mniej aniżeli w 2019 roku, czyli tuż przed wybuchem pandemii koronawirusa oraz niemal dwukrotnie więcej niż w 2021 roku - informuje "Air Journal".
Ożywienie ruchu lotniczego w porcie na wyspie z francuskiego terytorium na Oceanie Indyjskim
było szczególnie widocznie w lipcu i sierpniu. Wówczas przybyło podróżnych na trasach długodystansowych do Paryża, Lyonu i Marsylii, ale również wybierających regionalne loty na Majottę. Rejsy na wyspę z archipelagu Komorów oferują w tym momencie linie lotnicze Air Austral, Corsair oraz Ewa Air.
Bezpieczna destynacjaMiędzy kontynentalną Francją a Réunion podróżowało w minionym roku ponad 1,5 mln pasażerów. To o 57 proc. więcej aniżeli w 2021 roku, a nawet wzrost o 5,5 proc. w porównaniu z 2019 rokiem. Wyspa z archipelagu Maskarenów korzystała na wizerunku "bezpiecznej destynacji", zwłaszcza w wakacyjnych miesiącach.
Wzrost względem 2019 roku jest jeszcze bardziej widoczny, analizując loty między Reunion i Majottą. W tym przypadku doliczono się nawet 26 proc. więcej podróżnych niż trzy lata wcześniej. Rejsy z Reunion w ogóle na Komory przyciągnęły 20 proc. więcej pasażerów niż w 2019 roku.
Znoszenie jesienią pozostałych w regionie ograniczeń w podróżowaniu przyniosło doskonałe wyniki w grudniu. Liczba pasażerów na lotach między wyspami Oceanu Indyjskiego, a także do Republiki Południowej Afryki wzrosła względem ostatniego miesiąca 2021 roku prawie czterokrotnie. Na takich trasach doliczono się 728 218 podróżnych (11 proc. więcej niż trzy lata wcześniej), z czego 60 tys. wybrało przeloty na Mauritius, co oznacza nawet 16 proc. więcej niż w 2019 roku.
Brakuje tylko lotów do ChinPod koniec 2022 roku prawie wszyscy przewoźnicy, operujący na Reunion przed pandemią, wrócili na wyspę. Wyjątkiem jest nadal połączenie do chińskiego Kantonu.
Port lotniczy Réunion-Roland Garros w szczytowym okresie obsługiwał ponad 10 tys. podróżnych każdej doby. Wolumen obsłużonych ładunków osiągnął w minionym roku pułap 27 642 ton. To oznacza wzrost o 11,2 proc. w stosunku do 2021 roku oraz mniej o 5 proc. w odniesieniu do 2019 roku.
Na nieznacznie słabsze wyniki niż przed trzema laty spory wpływ miały wyjątkowo złe warunki pogodowe na początku 2022 roku, które pokrzyżowały plany lokalnych przedsiębiorców związane z produkcją owoców. Większość transportu cargo z Reunion przewożona jest w ładowniach szerokokadłubowych samolotów pasażerskich.