Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Na Reunion zapominają o pandemii. 2022 rok niemal taki jak 2019

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-02-2023
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Na Reunion zapominają o pandemii. 2022 rok niemal taki jak 2019
fot. Piotr BożykDreamlinery Air Austral to wizytówka Reunion
Port lotniczy Réunion-Roland Garros obsłużył w 2022 roku łącznie 2 345 161 pasażerów. To jedynie o 5,7 proc. mniej aniżeli w 2019 roku, czyli tuż przed wybuchem pandemii koronawirusa oraz niemal dwukrotnie więcej niż w 2021 roku - informuje "Air Journal".

Ożywienie ruchu lotniczego w porcie na wyspie z francuskiego terytorium na Oceanie Indyjskim było szczególnie widocznie w lipcu i sierpniu. Wówczas przybyło podróżnych na trasach długodystansowych do Paryża, Lyonu i Marsylii, ale również wybierających regionalne loty na Majottę. Rejsy na wyspę z archipelagu Komorów oferują w tym momencie linie lotnicze Air Austral, Corsair oraz Ewa Air.

Bezpieczna destynacja

Między kontynentalną Francją a Réunion podróżowało w minionym roku ponad 1,5 mln pasażerów. To o 57 proc. więcej aniżeli w 2021 roku, a nawet wzrost o 5,5 proc. w porównaniu z 2019 rokiem. Wyspa z archipelagu Maskarenów korzystała na wizerunku "bezpiecznej destynacji", zwłaszcza w wakacyjnych miesiącach.

Wzrost względem 2019 roku jest jeszcze bardziej widoczny, analizując loty między Reunion i Majottą. W tym przypadku doliczono się nawet 26 proc. więcej podróżnych niż trzy lata wcześniej. Rejsy z Reunion w ogóle na Komory przyciągnęły 20 proc. więcej pasażerów niż w 2019 roku.

Znoszenie jesienią pozostałych w regionie ograniczeń w podróżowaniu przyniosło doskonałe wyniki w grudniu. Liczba pasażerów na lotach między wyspami Oceanu Indyjskiego, a także do Republiki Południowej Afryki wzrosła względem ostatniego miesiąca 2021 roku prawie czterokrotnie. Na takich trasach doliczono się 728 218 podróżnych (11 proc. więcej niż trzy lata wcześniej), z czego 60 tys. wybrało przeloty na Mauritius, co oznacza nawet 16 proc. więcej niż w 2019 roku.

Brakuje tylko lotów do Chin

Pod koniec 2022 roku prawie wszyscy przewoźnicy, operujący na Reunion przed pandemią, wrócili na wyspę. Wyjątkiem jest nadal połączenie do chińskiego Kantonu.

Port lotniczy Réunion-Roland Garros w szczytowym okresie obsługiwał ponad 10 tys. podróżnych każdej doby. Wolumen obsłużonych ładunków osiągnął w minionym roku pułap 27 642 ton. To oznacza wzrost o 11,2 proc. w stosunku do 2021 roku oraz mniej o 5 proc. w odniesieniu do 2019 roku.

Na nieznacznie słabsze wyniki niż przed trzema laty spory wpływ miały wyjątkowo złe warunki pogodowe na początku 2022 roku, które pokrzyżowały plany lokalnych przedsiębiorców związane z produkcją owoców. Większość transportu cargo z Reunion przewożona jest w ładowniach szerokokadłubowych samolotów pasażerskich.

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Emirates zacieśnia współpracę z Vietnam Airlines i VietJet

Biznes i przemysł

Emirates zacieśnia współpracę z Vietnam Airlines i VietJet

Emirates 02 listopada 2024

DXC Technology i Accelya przyspieszą innowacje w przemyśle lotniczym

Biznes i przemysł

Przeregulowanie Europy. Branża lotnicza na rozdrożu

Pasażer i linie lotnicze

Przeregulowanie Europy. Branża lotnicza na rozdrożu

Mateusz Kieruzal 01 listopada 2024

Zobacz również:

Praga: Wrzesień zdominowany przez Londyn i włoskie destynacje

Infrastruktura i lotniska

Praga: Wrzesień zdominowany przez Londyn i włoskie destynacje

Rafał Dybiński 29 października 2024

Na Reunion już dużo lepiej niż w 2022 i przed pandemią

Infrastruktura i lotniska

Na wyspie Reunion w lipcu i sierpniu obsłużono więcej pasażerów niż w 2019 roku

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Emirates zacieśnia współpracę z Vietnam Airlines i VietJet

Biznes i przemysł

Emirates zacieśnia współpracę z Vietnam Airlines i VietJet

Emirates 02 listopada 2024

DXC Technology i Accelya przyspieszą innowacje w przemyśle lotniczym

Biznes i przemysł

Przeregulowanie Europy. Branża lotnicza na rozdrożu

Pasażer i linie lotnicze

Przeregulowanie Europy. Branża lotnicza na rozdrożu

Mateusz Kieruzal 01 listopada 2024

Zobacz również:

Praga: Wrzesień zdominowany przez Londyn i włoskie destynacje

Infrastruktura i lotniska

Praga: Wrzesień zdominowany przez Londyn i włoskie destynacje

Rafał Dybiński 29 października 2024

Na Reunion już dużo lepiej niż w 2022 i przed pandemią

Infrastruktura i lotniska

Na wyspie Reunion w lipcu i sierpniu obsłużono więcej pasażerów niż w 2019 roku

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5