Partner serwisu
Biznes i przemysł

Najgorsze wyniki produkcyjne Boeinga od lat

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-05-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ airlinerwatch.com

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Najgorsze wyniki produkcyjne Boeinga od lat
fot. Piotr Bożyk
W kwietniu 2019 r. amerykański Boeing dostarczył swoim klientom 23 samoloty i otrzymał zamówienia na cztery 737 MAX. Kłopoty finansowe indyjskich linii Jet Airways zmusiły producenta do wykreślenia z portfela zamówień 210 maszyn.

Kwietniowe dostawy samolotów są dla Boeinga najniższe od 1997 r. Rok temu czwarty miesiąc roku przyniósł firmie 44 maszyny przekazane kontrahentom.

Przyczyna kryzysu w dostawach i zamówieniach największego producenta lotniczego świata jest oczywista. Dwie katastrofy nowej wersji najpopularniejszych samolotów w ofercie spółki – 737 MAX. Wynikające z nich uziemienia oraz doniesienia o skandalicznym procesie certyfikacji MAX-ów zahamowały produkcję oraz chęć przewoźników i firm leasingowych na zakupy produktów Boeinga.

W kwietniu amerykański producent dostarczył dziewięć 737 poprzedniej generacji i 14 samolotów szerokokadłubowych, w tym 12 samolotów 787 Dreamliner i po jednym 747-8 i 777-300ER.

Jeżeli chodzi o zamówienia, o poprzednim miesiącu w siedzibie firmy w Chicago najchętniej by zapomniano. Tylko cztery zakontraktowane przez anonimowego nabywcę MAX-y są wynikiem jak z koszmaru. To właśnie te maszyny miały napędzać tegoroczną sprzedaż producenta. Jakby tego było mało, kroczący ku bankructwu Jet Airways zrezygnował z 210 samolotów. Dodatkowo amerykańskie media donoszą, że komisja powołana przez FAA (Federalną Administrację Lotnictwa) najwcześniej zniesie zakaz używania MAX-ów w połowie sierpnia. A należy pamiętać, że to nie musi oznaczać zakończenia uziemienia maszyn latających poza Stanami. Spadek zaufania do amerykańskiego regulatora może oznaczać, że 80 proc. użytkowanych obecnie MAX-ów rozpocznie loty później niż samoloty służące w amerykańskich liniach. Będą one wymagały dodatkowego sprawdzenia przez inne od FAA urzędy.

W poprzednim miesiącu największy rywal Boeinga dostarczył w sumie 70 maszyn i otrzymał cztery zamówienia. Jednak w wypadku Airbusa mała ilość zakontraktowanych maszyn nie dziwi, bo jest efektem przemyślanej polityki. Producent boryka się z problemem zbyt dużej liczby zamówionych samolotów i obecnie stawia na zwiększenie oddawanych co miesiąc maszyn, a nie podpisywanie nowych umów.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Boeing wycofał wniosek o ułatwienia w certyfikacji B737 MAX 7

Biznes i przemysł

Boeing wycofał wniosek o ułatwienia w certyfikacji B737 MAX 7

Mateusz Kieruzal 07 lutego 2024

FAA nie pozwoli zwiększyć miesięcznej produkcji MAX-ów

Biznes i przemysł

Boeing w tarapatach. Kolejne problemy i uziemienia samolotów

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Boeing wycofał wniosek o ułatwienia w certyfikacji B737 MAX 7

Biznes i przemysł

Boeing wycofał wniosek o ułatwienia w certyfikacji B737 MAX 7

Mateusz Kieruzal 07 lutego 2024

Boeing w tarapatach. Kolejne problemy i uziemienia samolotów

Biznes i przemysł

Uziemiają kolejne B737 MAX 9. Setki odstawionych samolotów

Prawo i polityka

Pozostałe z wątku:

Boeing wycofał wniosek o ułatwienia w certyfikacji B737 MAX 7

Biznes i przemysł

Boeing wycofał wniosek o ułatwienia w certyfikacji B737 MAX 7

Mateusz Kieruzal 07 lutego 2024

FAA nie pozwoli zwiększyć miesięcznej produkcji MAX-ów

Biznes i przemysł

Boeing w tarapatach. Kolejne problemy i uziemienia samolotów

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Boeing wycofał wniosek o ułatwienia w certyfikacji B737 MAX 7

Biznes i przemysł

Boeing wycofał wniosek o ułatwienia w certyfikacji B737 MAX 7

Mateusz Kieruzal 07 lutego 2024

Boeing w tarapatach. Kolejne problemy i uziemienia samolotów

Biznes i przemysł

Uziemiają kolejne B737 MAX 9. Setki odstawionych samolotów

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5