NAVBLUE, spółka zależna Airbusa zajmująca się usługami lotniczymi, obchodzi pierwszą rocznicę działalności w naszym kraju. Pojawienie się w październiku 2022 r. w Polsce biura NAVBLUE było planem globalnej ekspansji Airbusa.
Na siedzibę firmy został wybrany Gdańsk ze względu na ugruntowaną pozycję jako centrum oprogramowania i usług dla lotnictwa w Europie. Gdańskie biuro NAVBLUE zatrudnia już 40 osób, a do końca 2024 roku ma liczyć 100 pracowników.
Wieloletnia obecność Airbusa w Polsce widoczna jest w szeregu działań, począwszy od projektowania, prototypowania, produkcji, poprzez obsługę, modernizację, badania i rozwój, po współpracę w branży kosmicznej. Firma zatrudnia także blisko 1000 wysoko wykwalifikowanych pracowników w trzech lokalizacjach: Warszawie, Mielcu i Łodzi.\
NAVBLUE zdecydowało się postawić na polskich pracowników – talenty w dziedzinie technologii i oprogramowania. Ich zadaniem jest rozwój, tworzenie i dostarczanie najnowocześniejszych produktów i rozwiązań dla branży lotniczej, w celu zwiększenia efektywności pracy linii lotniczych i wspierania rozwoju zrównoważonego lotnictwa.
- Sukcesy w rekrutacji do naszego biura w Gdańsku świadczą o wysokiej skuteczności i atrakcyjności naszej firmy. To nowe biuro wzmacnia naszą wiedzę specjalistyczną i sieć naszych placówek w Europie i na świecie, współpracując z zespołami w Europie, Azji i Ameryce - powiedział Marc Lemeilleur, prezes NAVBLUE.
Działalność NAVBLUE w Polsce umacnia obecność technologiczną Airbusa w kraju. Pozwoliła też zwiększyć liczbę biur NAVBLUE w Europie do czterech (Francja, Wielka Brytania, Polska i Szwecja). Ośrodki firmy funkcjonują też w Kanadzie, USA, Tajlandii i Singapurze.
NAVBLUE
NAVBLUE to firma w całości należąca do Airbusa, działająca w obszarze Airbus Services. Jest wiodącą firmą usługową, w całości należącą do Airbusa, dostarczającą liniom lotniczym i innym użytkownikom statków powietrznych naziemne i pokładowe rozwiązania i usługi usprawniające prowadzenie operacji lotniczych. Firma wykorzystuje doświadczenie producentów samolotów, a także wiedzę i plany rozwoju operatorów statków powietrznych w celu poprawy wydajności operacyjnej, optymalizacji zasobów i zwiększenia produktywności z myślą o bezpiecznym i zrównoważonym lotnictwie. NAVBLUE świadczy niezawodne, optymalne i dostosowane do potrzeb każdego klienta usługi ponad 600 podmiotom z całego świata. Posiada wiedzę ekspercką w wielu dziedzinach, w tym dotyczącą obsługi kokpitów cyfrowych, systemów Operations Control Center (OCC), inżynierii lotu oraz nawigacji opartej na osiągach (PBN). Zatrudnia 500 osób w biurach w Kanadzie, Francji, Singapurze, Szwecji, Tajlandii, Wielkiej Brytanii i USA oraz posiada przedstawicielstwa w kilku innych krajach.