Partner serwisu
Biznes i przemysł

Nawet 200 B737 MAX 10 dla Pegasus Airlines

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-12-2024
Ostatnia modyfikacja:
20-12-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Nawet 200 B737 MAX 10 dla Pegasus Airlines
fot. Boeing Airplanes
Boeing 737 MAX 10 wciąż nie został jeszcze certyfikowany, a Pegasus Airlines złożyły zamówienie na 100 takich wąskokadłubowych samolotów i zastrzegły sobie prawo domówienia kolejnych 100 maszyn. Turecki niskokosztowiec takim zamówieniem udzielił Boeingowi dużego wotum zaufania.

Problemy amerykańskiego producenta samolotów, które są efektem wcześniejszych zaniedbań, wpłynęły negatywnie na harmonogram certyfikacji najmniejszego i największego wąskokadłubowca nowej generacji. Boeing prognozuje, że B737 MAX 7 i B737 MAX 10 powinny zostać certyfikowane przez Federalną Administrację Lotnictwa dopiero pod koniec 2025 roku, a pierwsze dostawy samolotów tych typów powinny rozpocząć się w pierwszym kwartale 2026 roku.

Taki obrót spraw nie przeszkadza Pegasus Airlines, które złożyły zamówienie na 100 B737 MAX 10, jak i zabezpieczyły sobie prawo zamówienia 100 kolejnych takich statków powietrznych. Decyzja o konwersji opcji na zamówienie zostanie podjęta w następnych latach, w oparciu o warunki rynkowe i potrzeby flotowe. Pierwszy z zamówionych MAX-ów trafi pod skrzydła tureckiego niskokosztowca w 2028 roku. Przewoźnik nie podał dalszego harmonogramu odbiorów samolotów, wskazując jedynie, że nowe maszyny wspomogą w znacznym stopniu „tanie” linie w rozwoju sieci trasy.

– Samoloty Boeinga są integralną częścią naszej działalności od chwili wejścia Pegasusa do branży lotniczej w 1990 roku – podkreśliła powiedziała Güliz Öztürk, dyrektor generalna Pegasus Airlines. – Cieszymy się, że powiększamy naszą flotę o boeinga 737 MAX 10. Nadal inwestujemy w naszą flotę zgodnie z naszymi celami rozwoju w Turcji i na całym świecie, a także rozbudowujemy naszą siatkę, uruchamiając nowe trasy – zaznaczyła Turczynka.

Historia Pegasus z samolotami Boeinga zaczęła się w 1990 roku, kiedy przewoźnik rozpoczął eksploatację B737-400. W latach 2006–2012 linie użytkowały także trzy B737-500, a po wycofaniu wszystkich „Klasyków” przewoźnik użytkował wyłącznie B737-800. W 2016 roku linie eksploatowały 53 takie jednostki, jednak od tego czasu liczba takich samolotów stopniowo się zmniejszała na korzyść maszyn Airbusa. Pegasus Airlines mają obecnie tylko dziewięć B737-800, a większość swoich operacji przewoźnik realizuje za pomocą sześciu A320, 46 A320neo i 57 A321neo.

– Jesteśmy dumnym partnerem Pegasus Airlines od chwili ich powstania i cieszymy się, że możemy powitać ich jako najnowszego klienta 737 MAX. Doceniamy ich zaufanie do zespołu Boeinga i nie możemy się doczekać dostarczenia [pierwszego, od red.] boeinga 737 MAX 10 – wyznała Stephanie Pope, dyrektor generalna działu samolotów komercyjnych Boeinga, podkreślając zalety samoloty, takie jak większa wydajność, wszechstronność i niezawodność.

Przed ogłoszeniem zamówienie przez linie z Turcji, amerykański koncern otrzymał zamówienia na 1 109 największych MAX-ów. United Airlines, które będą pierwszym odbiorcą nowego samolotu, zamówiły jak dotychczas 165 maszyn, a przewoźnik jest jednym z sześciu linii lotniczych, które zamówiły powyżej 100 samolotów tego typu. Ryanair ma drugie co do wielkości zamówienie, na 150 samolotów. B737 MAX 10 zamówiły także m.in.: Delta Air Lines, American Airlines, Copa Airlines, Qatar Airways (przewoźnik z Dohy rozważa anulację zamówienia), WestJet, SunExpress, czy Grupa TUI. Łącznie wiążące zamówienia złożyło 21 linii lotniczych; 115 samolotów jest jeszcze nie przypisanych do klientów.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Syria. Pierwsze loty krajowe od obalenia Assada

Pasażer i linie lotnicze

Syria. Pierwsze loty krajowe od obalenia Assada

Piotr Bożyk 20 grudnia 2024

PPL i POT będą współpracować na rzecz promocji Polski

Biznes i przemysł

PPL i POT będą współpracować na rzecz promocji Polski

Polskie Porty Lotnicze 19 grudnia 2024

Austrian: Do Krakowa turbośmigłowce zamiast E195

Biznes i przemysł

Austrian: Do Krakowa turbośmigłowce zamiast E195

Mateusz Kieruzal 19 grudnia 2024

Zobacz również:

Radom: Wraca Preweza! Rejsy Pegasus Airlines

Pasażer i linie lotnicze

Radom: Wraca Preweza! Rejsy Pegasus Airlines

Mateusz Kieruzal 18 grudnia 2024

Pegasus połączył Kraków z perłą Morza Egejskiego

Pasażer i linie lotnicze

Pegasus połączył Kraków z perłą Morza Egejskiego

Redakcja/inf. pras. 21 listopada 2024

Kraków: Pegasus zaoferuje loty do Izmiru

Pasażer i linie lotnicze

Kraków: Pegasus zaoferuje loty do Izmiru

Mateusz Kieruzal 26 lipca 2024

Pozostałe z wątku:

Syria. Pierwsze loty krajowe od obalenia Assada

Pasażer i linie lotnicze

Syria. Pierwsze loty krajowe od obalenia Assada

Piotr Bożyk 20 grudnia 2024

PPL i POT będą współpracować na rzecz promocji Polski

Biznes i przemysł

PPL i POT będą współpracować na rzecz promocji Polski

Polskie Porty Lotnicze 19 grudnia 2024

Austrian: Do Krakowa turbośmigłowce zamiast E195

Biznes i przemysł

Austrian: Do Krakowa turbośmigłowce zamiast E195

Mateusz Kieruzal 19 grudnia 2024

Zobacz również:

Radom: Wraca Preweza! Rejsy Pegasus Airlines

Pasażer i linie lotnicze

Radom: Wraca Preweza! Rejsy Pegasus Airlines

Mateusz Kieruzal 18 grudnia 2024

Pegasus połączył Kraków z perłą Morza Egejskiego

Pasażer i linie lotnicze

Pegasus połączył Kraków z perłą Morza Egejskiego

Redakcja/inf. pras. 21 listopada 2024

Kraków: Pegasus zaoferuje loty do Izmiru

Pasażer i linie lotnicze

Kraków: Pegasus zaoferuje loty do Izmiru

Mateusz Kieruzal 26 lipca 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5