Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Neos kolejnym operatorem nowego terminala JFK

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
06-10-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Neos kolejnym operatorem nowego terminala JFK
fot. Boeing Europe/Twitter
Linie Neos Air staną się kolejnym współgospodarzem najnowocześniejszego terminalu pasażerskiego na nowojorskim lotnisku im. Johna F. Kennedy’ego, który zostanie otwarty w 2026 roku. Włoski przewoźnik dołączy tym samym do LOT-u oraz linii: Air France, Etihad, EVA Air, KLM, Korean Air, które zobowiązały się do operowania z światowej klasy nowej infrastruktury na lotnisku w „Wielkim Jabłku”.

Nowy Jork, choć jest największym i najbardziej popularnym wśród zagranicznych turystów miastem Stanów Zjednoczonych, to nie może poszczycić się światowej klasy infrastrukturą lotniczą. Co prawda, nowojorską aglomerację obsługują trzy porty lotnicze: JFK, La Guardia oraz Newark, to poziom obsługi i infrastruktury jest daleki od ideału. Każdy, kto lądował w porcie lotniczym im. Johna Kennedy’ego wie, że to nowojorskie lotnisko, położone w dzielnicy Queens, jest jednym z najgorszych w całej Ameryce Północnej, jeśli chodzi o obsługę pasażerską. O ile odczucia z podróży point-to-point nie są aż tak złe, to w przypadku podróży transferowej są one niestety bardzo złe.

Gruntowna modernizacja

Sytuacja ma zmienić się w roku 2026, kiedy otwarty zostanie nowy terminal, z którego mają być obsługiwane wszystkie połączenia międzynarodowe. Nowy Terminal 1 (ang. The New Terminal One) będzie jednym z najnowocześniejszych terminali pasażerskich na świecie. Budowa infrastruktury terminalowej, o powierzchni 220 tys. metrów kwadratowych, rozpoczęła się latem 2022 roku. Nowoczesny terminal liczyć będzie 23 stanowiska kontaktowe (tzw. rękawy) i zostanie sfinansowany przez prywatne konsorcjum NTO.

Do tej pory chęć operowania z nowego terminala, który będzie dysponował rozległymi przestrzeniami wspólnymi – do dyspozycji pasażerów i pracowników dostępne będą najnowocześniejsze technologie i szereg udogodnień – mających za zadanie uczynienie z terminala jednego z najwyżej ocenianych przestrzeni lotniskowych na świecie, zgłosiły linie lotnicze, takie jak Air France, Air Serbia, Etihad, EVA Air, KLM, Korean Air, SAS. Jednym ze współgospodarzy The New Terminal One będą także Polskie Linie Lotnicze LOT, które swój akces złożyły dwa lata temu. Przewoźnik znad Wisły ma mieć zagwarantowaną większą ekspozycję marki, jak również posiadać własne, dedykowane stanowiska odprawy oraz dwupoziomowy salonik biznesowy, z bezpośrednim dostępem do samolotu.

Kolejny współgospodarz

Grono współużytkowników nowego terminala powiększy się, gdyż akces bycia operatorem „The New Terminal One” zgłosiły linie lotnicze Neos Air. Włoski przewoźnik, który specjalizuje się w obsłudze ruchu wakacyjnego, zarówno czarterowego, jak i regularnego, oferuje także szereg połączeń rozkładowych, w tym do Nowego Jorku, do którego B787-9 przewoźnika, w charakterystycznych niebieskich barwach, latają z Mediolanu-Malpensy – portu, który jest hubem włoskiego operatora, jak i z Palermo.

Linie Neos Air korzystają obecnie na nowojorskim lotnisku z terminala 1., który zostanie wyburzony, a dołączenie do operatorów nowej infrastruktury jest zaskakujące, albowiem te linie lotnicze nie są przewoźnikiem tradycyjnym, który oferuje usługi premium, a są operatorem, który zwykł korzystać z infrastruktury niskokosztowej. Również podaż lotów Neos Aira do Nowego Jorku jest śladowa – obecnie z Mediolanu Dreamlinery latają trzy razy w tygodniu, podczas gdy ze stolicy Sycylii szerokokadłubowce realizują tygodniowo dwie rotacje.

– Ten najnowocześniejszy terminal zapewni naszym pasażerom nowoczesną infrastrukturę i wyjątkowe usługi. Stanowi zarówno ekscytującą okazję do wzmocnienia naszej obecności na rynku północnoamerykańskim, jak i istotny wkład w przekształcenie lotniska JFK w bramę światowej klasy – uważa Carlo Stradiotti, dyrektor generalny przewoźnika z siedzibą w stolicy Lombardii, którego sieć połączeń jest dość „egzotyczna”, albowiem B787 latają z Włoch, oprócz tradycyjnych urlopowych destynacji, do Ałmatów i Szymkentu w Kazachstanie, czy Nankinu w Chinach.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nad budową hotelu przy Wrocław Airport zawisła wiecha

Infrastruktura i lotniska

Nad budową hotelu przy Wrocław Airport zawisła wiecha

Wrocław Airport 03 października 2024

LOT. Kolejny boeing 737 MAX 8 lata już z pasażerami

Pasażer i linie lotnicze

LOT. Kolejny boeing 737 MAX 8 lata już z pasażerami

Piotr Bożyk 02 października 2024

Strajk Boeinga wpływa na LOT

Biznes i przemysł

Strajk Boeinga wpływa na LOT

Mateusz Kieruzal 04 października 2024

LOT przeprasza niepełnosprawnego dziennikarza BBC

Pasażer i linie lotnicze

LOT przeprasza niepełnosprawnego dziennikarza BBC

Redakcja/przegląd prasy 01 października 2024

PLL LOT ponownie połączyły Warszawę z Lyonem

Pasażer i linie lotnicze

Wrocław: Rozbudowa ze środków własnych, kredytów i CEF

Infrastruktura i lotniska

Wrocław: Rozbudowa ze środków własnych, kredytów i CEF

Roman Czubiński 02 października 2024

Zobacz również:

Nad budową hotelu przy Wrocław Airport zawisła wiecha

Infrastruktura i lotniska

Nad budową hotelu przy Wrocław Airport zawisła wiecha

Wrocław Airport 03 października 2024

LOT. Kolejny boeing 737 MAX 8 lata już z pasażerami

Pasażer i linie lotnicze

LOT. Kolejny boeing 737 MAX 8 lata już z pasażerami

Piotr Bożyk 02 października 2024

Strajk Boeinga wpływa na LOT

Biznes i przemysł

Strajk Boeinga wpływa na LOT

Mateusz Kieruzal 04 października 2024

LOT przeprasza niepełnosprawnego dziennikarza BBC

Pasażer i linie lotnicze

LOT przeprasza niepełnosprawnego dziennikarza BBC

Redakcja/przegląd prasy 01 października 2024

PLL LOT ponownie połączyły Warszawę z Lyonem

Pasażer i linie lotnicze

Wrocław: Rozbudowa ze środków własnych, kredytów i CEF

Infrastruktura i lotniska

Wrocław: Rozbudowa ze środków własnych, kredytów i CEF

Roman Czubiński 02 października 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5