Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Nie było chętnych na zakup marki Alitalia

Dalej Wstecz
Autor:

Avgeek

Data publikacji:
06-10-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Nie było chętnych na zakup marki Alitalia
fot. Piotr Bożyk
Nie znalazła się linia lotnicza, która byłaby skłonna wydać 290 mln euro na zakup marki Alitalia. Do godz. 14:00 w dniu 4 października komisarze spółki nie otrzymali żadnej wiążącej oferty, nawet od Italia Trasporto Aereo (ITA), która uznała, że wartość wywoławcza jest poza rynkową ceną - donosi włoskie Corriere della Sera.

Włoski dziennik zwróciła się o potwierdzenie do trójki prawników zarządzających linią Alitalia, którzy jednak nie zamierzają wydać opinii przed zamknięciem procedury, co ma nastąpić dopiero za kilka dni. O rozpoczęciu sprzedaży pisaliśmy w artykule "Włochy: Rozpoczęła się sprzedaż marki Alitalia. Cena wywoławcza 290 mln euro".

Kolejny etap

Komisarze przypominają, że nie mają obowiązku informowania o wyniku, z wyjątkiem przewoźników upoważnionych do udziału w przetargu. W rzeczywistości, o ile nie pojawią się żadne nieoczekiwane niespodzianki, zarządcy Alitalii nie będą mieli innego wyjścia, jak tylko ogłosić podmiotom dopuszczonym do udziału w przetargu, że przejdą do drugiego etapu przyznawania zamówienia i że w związku z tym dopuszczone zostaną wiążące oferty, nawet o wartości poniżej 290 mln EUR. Według raportów zewnętrznych ekspertów, wartość marki Alitalia wynosi obecnie 145-150 mln euro.

Negocjacje bezpośrednie

Jeżeli druga faza się nie powiedzie, to komisarze będą musieli ogłosić, że procedura nie udała się. W tym scenariuszu to do nich będzie należało przystąpienie do sprzedaży marki "bez ograniczeń proceduralnych w stosunku do wskazanego przez nich podmiotu gospodarczego", jak stwierdzono czarno na białym w dokumencie zapraszającym do udziału w przetargu. W tym przypadku w grę może wchodzić nowa firma ITA.

Tarcie z nową firmą ITA

Jednak ewentualne negocjacje między komisarzami a ITA nie zapowiadają się na łatwe. Trio prawników nie podoba twierdzenie Alfredo Altavilla, prezesa ITA, który uznał, że cena bazowa marki 290 mln euro jest "nierealistyczna". - Ogłoszenie zaskoczyło nas ze względu na uzyskane wartości, które osobiście określiłbym jako nierealistyczne, dla firmy, która w ciągu jedenastu lat wygenerowała trzy i pół miliarda strat operacyjnych - powiedział Altavilla kilka dni temu. Słowa te skłoniły zarząd komisaryczny Alitalii do opublikowania noty, w której potwierdzono, że "szacunki stanowią minimalną wartość wynikającą z ekspertyzy, wymaganej przepisami prawa i przeprowadzonej przez niezależnego specjalistę wyznaczonego w ramach procedury, z zastrzeżeniem pozytywnej opinii komisji nadzorczej".
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Lufthansa Group potwierdza zakup 41 proc. udziałów ITA Airways

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa Group potwierdza zakup 41 proc. udziałów ITA Airways

Piotr Bożyk 26 maja 2023

Lufthansa: Rentowność ITA to długi proces

Biznes i przemysł

Lufthansa: Rentowność ITA to długi proces

Mateusz Kieruzal 19 maja 2023

ITA Airways jak Alitalia. Strata 486 mln euro

Biznes i przemysł

ITA Airways jak Alitalia. Strata 486 mln euro

Mateusz Kieruzal 17 kwietnia 2023

Zobacz również:

KE: Pomoc Włoch dla Alitalii była nielegalna

Prawo i polityka

KE: Pomoc Włoch dla Alitalii była nielegalna

Mateusz Kieruzal 29 marca 2023

Rzym: Protest byłych stewardes Alitalii. Zdjęły uniformy i buty

Prawo i polityka

Ostatni lot Alitalii. Włochy żegnają się z linią lotniczą po 74 latach

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Lufthansa Group potwierdza zakup 41 proc. udziałów ITA Airways

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa Group potwierdza zakup 41 proc. udziałów ITA Airways

Piotr Bożyk 26 maja 2023

Lufthansa: Rentowność ITA to długi proces

Biznes i przemysł

Lufthansa: Rentowność ITA to długi proces

Mateusz Kieruzal 19 maja 2023

ITA Airways jak Alitalia. Strata 486 mln euro

Biznes i przemysł

ITA Airways jak Alitalia. Strata 486 mln euro

Mateusz Kieruzal 17 kwietnia 2023

Zobacz również:

KE: Pomoc Włoch dla Alitalii była nielegalna

Prawo i polityka

KE: Pomoc Włoch dla Alitalii była nielegalna

Mateusz Kieruzal 29 marca 2023

Rzym: Protest byłych stewardes Alitalii. Zdjęły uniformy i buty

Prawo i polityka

Ostatni lot Alitalii. Włochy żegnają się z linią lotniczą po 74 latach

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5