Norse Atlantic Airways (Norse) wyleasinguje sześć używanych boeingów B787-9 Dreamliner od BOC Aviation Limited. Jak podkreśla norweska linia leasing jest na atrakcyjnych stawkach i warunkach płatności, co pozwala firmie na elastyczną realizację lotów w momencie rozpoczęcia działalności, która ma nastąpić pod koniec tego roku.
Umowa leasingowa obejmuje okres 16 lat na każdy z samolotów, a linia spodziewa się odebrać samoloty już w grudniu 2021 r. Najnowsza decyzja zwiększa flotę Norse do łącznie 15 boeingów 787 Dreamliner: trzech B787-8 oraz 12 B787-9. Dzięki tej transakcji przewoźnik kontynuuje realizację swojej strategii, aby podróże transatlantyckie były dostępne dla każdego, wykorzystując jednolitą flotę nowoczesnych, oszczędnych i bardziej przyjaznych dla środowiska samolotów oraz poprzez konkurencyjne i elastyczne struktury leasingu. Pozostałe dziewięć Dreamlinerów będzie leasingowanych od firmy AerCap.
- Cieszymy się, że możemy powitać Norse jako nowego klienta, ponieważ wspieramy plany linii lotniczych dotyczące obsługi taniego rynku międzykontynentalnego za pomocą ekologicznych i oszczędnych boeingów 787 Dreamliner. Z niecierpliwością czekamy na budowanie tej nowej relacji z Norse i współpracę z linią lotniczą nad przyszłymi wymaganiami flotowymi. Ta transakcja jest również świadectwem silnych zdolności BOC Aviation do rozmieszczania samolotów w całym cyklu biznesowym – powiedział Robert Martin, dyrektor zarządzający i dyrektor generalny BOC Aviation.
- Jesteśmy zadowoleni, że możemy rozszerzyć nasze relacje biznesowe o leasingodawcę kalibru BOC Aviation, ponieważ rozwijamy naszą flotę i kontynuujemy budowanie i przygotowanie naszej organizacji do startu. Z niecierpliwością czekamy na powitanie klientów po obu stronach Atlantyku na pokładzie tych najnowocześniejszych samolotów, gdy tylko wzrośnie zapotrzebowanie na podróże transatlantyckie - powiedział Bjørn Tore Larsen, założyciel i dyrektor generalny Norse.
Nowy Norse z korzeniami w Norwegian AirInaugurację Norse Atlantic Airways zaplanowano wstępnie na grudzień 2021 roku. Loty dalekodystansowe nad Oceanem Atlantyckim będą obsługiwane boeingami B787 Dreamliner wcześniej latałjącymi dla... Norwegian Air, które na początku roku ogłosiły zmianę strategii z nastawieniem na trasy krótkodystansowe, głównie w regionie Skandynawii.
Były prezes nordyckiego taniego przewoźnika - Bjoern Kjos - jest jednym z trzech założycieli Norse Atlantic Airways. Jego wkład w nowy projekt wynosi 15 proc. Bjoern Tore Larsen, stojący na czele firmy OSM, wyłoży najwięcej, bowiem 53 proc. Bjoern Kise natomiast dołoży 12 proc. Resztę uzupełnią mniejsi zainteresowani inwestorzy.
Norse Atlantic Airways na początek połączą Paryż i Londyn z Nowym Jorkiem. Następny etap oferowania zakłada rejsy na zachodnie wybrzeże Stanów Zjednoczonych, a konkretnie do Los Angeles. Potem mają się pojawić również loty długodystansowe do Azji. Pierwszym prezesem nowego przewoźnika ma zostać Espen Hoeiby, były pilot SAS.