Linie lotnicze Norse Atlantic Airways poinformowały w oficjalnym komunikacie o obsłużeniu w grudniu ubiegłego roku 79 240 pasażerów. Średni wskaźnik wypełnienia samolotów w porównaniu z tym samym miesiącem 2022 roku wzrósł o 10 proc. do poziomu 71 proc.
Nordycki niskokosztowiec dalekiego zasięgu zrealizował w grudniu 343 operacje lotnicze. Punktualność, mierzona liczbą rejsów, startujących w ciągu kwadransa od zaplanowanej wcześniej godziny odlotu, osiągnęła w ostatnim miesiącu minionego roku pułap 61 proc. Niemniej żaden rejs nie został odwołany.
Piętnaście szerokokadłubowych boeingów dwóch wersji (787-8 i 787-9) nordyckiego przewoźnika dociera aktualnie na dwanaście lotnisk, oferując rejsy transatlantyckie z pięciu europejskich portów (Berlin, Londyn-Gatwick, Oslo, Paryż-CDG i Rzym-Fiumicino), do siedmiu lotnisk w USA (Boston, Los Angeles, Nowy Jork, Miami, Orlando, Waszyngton i San Francisco).
Więcej rejsów z Paryża, Oslo i LondynuNiedawno niskokosztowiec ogłosił uruchomienie
trzeciej transatlantyckiej trasy ze stolicy Francji. Jesienią rozkład lotów z Oslo rozszerzyło połączenie do Bangkoku, natomiast z Londynu-Gatwick podróżni będą mogli polecieć na Barbados i Jamajkę.
Wyjątkowym wydarzeniem dla Norse Atlantic Airways w ubiegłym roku był
rejs czarterowy na Antarktydę dla Norweskiego Instytutu Polarnego. Droga Dreamlinera niskokosztowca wiodła „na zamarzniętą pustynię” z Oslo przez południowoafrykański Kapsztad, a samolotem lecieli naukowcy oraz niezbędne do funkcjonowania zaopatrzenie antarktycznej stacji badawczej Troll.
Historyczne lądowanie boeinga 787 na Antarktydzie przyciągnęło uwagę wielu mediów na świecie. Bjorn Tore Larsen, dyrektor generalny i założyciel Norse Atlantic Airways, oprócz poczucia dumy z tego osiągnięcia, był przekonany, że przełoży się to również na większe zainteresowanie usługami czarterowymi nordyckiego niskokosztowca. To potwierdziło się bardzo szybko, bowiem już w grudniu tani przewoźnik wykonał 22 takich usług.
Ateny nowym kierunkiemNorse Atlantic Airways rozpoczęły także sprzedaż biletów na
nową trasę łączącą Ateny z nowojorskim portem JFK. Ceny rejsów zaczynają się od 239 euro w jedną stronę. Loty zaplanowano maksymalnie pięć razy w tygodniu, począwszy od 30 maja aż do 26 października 2024 roku. Oferta niskokosztowego nordyckiego przewoźnika dalekiego zasięgu to odpowiedź na rosnące zainteresowanie Amerykanów poznawaniem krajobrazów i kultury Grecji.
Prezes Norse Atlantic Airways Bjorn Tore Larsen zdradził ponadto świetnie wyniki sprzedaży biletów na kolejne miesiące. W porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku wzrost liczby rezerwacji sięga nawet 77 proc.