Linie lotnicze Norwegian Air poinformowały w oficjalnym komunikacie o wygenerowaniu w drugim kwartale zysku operacyjnego w wysokości 651 mln norweskich koron, czyli ponad 56 mln euro.
Nordycki niskokosztowiec obsłużył od kwietnia do końca czerwca 5,6 mln pasażerów. To o 600 tys. więcej aniżeli w tym samym okresie 2022 roku. Pod koniec drugiego kwartału flota Norwegian Air liczyła 81 odrzutowców.
Przejęcie WideroeOferowanie wzrosło aż o 44 proc. tylko w porównaniu z poprzednim tegorocznym kwartałem, co jest związane z wyjątkowo intensywnym sezonem letnim taniego przewoźnika ze Skandynawii, który w lipcu ogłosił także
umowę przejęcia regionalnych linii lotniczych Wideroe. Zamknięcie transakcji, które wymaga jeszcze zgody krajowego urzędu do spraw konkurencji, przewidywane jest w czwartym kwartale bieżącego roku.
Średni wskaźnik wypełnienia samolotów osiągnął poziom 84,4 proc. W tym samym okresie ubiegłego roku był na pułapie 81,2 proc. Nordycki niskokosztowiec zrealizował zgodnie z planem 99,5 proc. regularnych lotów.
Punktualność, mierzona liczbą rejsów, startujących w ciągu kwadransa od zaplanowanej wcześniej godziny odlotu, osiągnęła w drugim kwartale bieżącego roku pułap 81,5 proc. Dla porównania przed rokiem w tym samym okresie była na poziomie 78,8 proc.
Europejska czołówka– Miniony kwartał pokazał, że jesteśmy w stanie zwiększyć mocno oferowanie i zapewnić doskonałe wyniki operacyjne. Znaleźliśmy się w ten sposób w gronie czołowych linii lotniczych w Europie i jednych z najbardziej lubianych w Skandynawii. Dobre wyniki udało się osiągnąć dzięki wysiłkom ponad 4700 naszych pracowników, którzy niestrudzenie dbali o to, aby nasi pasażerowie dotarli do celu tak sprawnie, jak to tylko możliwe – powiedział Geir Karlsen, prezes Norwegian Air.
– Sezon letni 2023 roku będzie jednym z najlepszych w naszej historii. Cieszę się również, że rezerwacje na kolejne miesiące utrzymują się na wysokim poziomie. To efekt powrotu osób podróżujących służbowo, a także tych planujących jesienne wakacje – podsumował Karlsen.
Warto dodać, że Norwegian Air zawiązały w kwietniu partnerstwo z Norsk e-Fuel w celu budowy pierwszej na świecie pełnowymiarowej fabryki paliw w Mosjøen. Zakład będzie produkował zrównoważone paliwa lotnicze (SAF). Szacuje się, że partnerstwo zabezpieczy około 20 proc. całkowitego zapotrzebowania taniego przewoźnika na SAF do 2030 roku. Ponadto niskokosztowiec zainwestuje ponad 50 mln norweskich koron w zakup mniejszościowego pakietu udziałów w spółce Norsk e-Fuel.