Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Norwegian rezygnuje z tras dalekodystansowych. Skupia się na rejsach w Europie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-01-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Paxex Aero

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Norwegian rezygnuje z tras dalekodystansowych. Skupia się na rejsach w Europie
Fot. Norwegian
Norweskie linie niskokosztowe Norwegian zrezygnują z 37 szerokokadłubowych samolotów Boeing 787 Dreamliner i skupią się na przewozach europejskich, obsługiwanych wąskokadłubowymi maszynami B737. – Nasza sieć połączeń krótkodystansowych zawsze była kręgosłupem firmy Norwegian i będzie stanowić podstawę przyszłego trybu biznesowego – stwierdził Jacob Schram, dyrektor generalny linii.

Rynek dalekodystansowych przewoźników niskokosztowych szybko przekształcił się, najpierw z lotów point-to-point, w ogromną sieć tras przecinających północny Atlantyk. Do 2019 roku Norwegian obsługiwał najwięcej tras przez ocean spośród wszystkich zagranicznych przewoźników – łącznie było ich prawie 50. Dalekodystansowe trasy, zaplanowane na 2021 rok jednak nie dojdą do skutku.

Norwegian przy ustalaniu długodystansowych tras wybierał rynki, które pomogłyby zapełnić samoloty na rejsach przez Atlantyk. Do tego dochodziły często bardzo niskie ceny biletów, co jedynie napędzało ruch. Nawet biorąc pod uwagę sezonowość niektórych operacji, przewozy turystów między Stanami Zjednoczonymi a Europą napędzały znaczną liczbę transakcji. W najbliższej przyszłości i bez dodatkowych pasażerów, te połączenia okazują się być nieopłacalne.

Granice zamknięte, popyt zniszczony

Linie sugerują, że ograniczenia rządowe „negatywnie wpływają na popyt na podróże długodystansowe”. – Nie spodziewamy się poprawy popytu ze strony klientów w sektorze transportu długodystansowego w najbliższej przyszłości. Naszym celem będzie rozwój sieci połączeń krótkodystansowych Norwegiana – stwierdził Jacob Schram, dyrektor generalny linii.

Zmieniony biznesplan zakłada pozyskanie pół miliarda dolarów nowego kapitału przy jednoczesnym zmniejszeniu całkowitego zadłużenia do około 2 mld dol. W ramach działań reorganizacyjnych firma będzie szukać ochrony na wypadek niewypłacalności we Włoszech, Francji, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Cięcia dotkną tysiące pracowników.

Nowa flota statków krótkodystansowych Norwegian

W 2021 roku Norwegian chce operować 50 samolotami wąskokadłubowymi typu Boeing 737, a w 2022 liczba tych maszyn ma wzrosnąć do około 70. Samoloty będą obsługiwać trasy krajowe w Norwegii, krajach skandynawskich i kluczowych miejscach w Europie. Obecnie aktywnych jest na razie kilkanaście z nich i to głównie w Norwegii – ze względu na zamknięcie granic i osłabienie popytu.

Co to oznacza dla portfela zamówień 737 MAX przewoźnika pozostaje niejasne. Norwegian nie potrzebuje już MAX-ów, aby się rozwijać.

Z kolei prawie 40 sztuk szerokokadłubowych samolotów B787 Dreamliner powróci do leasingu. Ruch ten powinien zwolnić szereg slotów na lotniskach i umożliwić aktywność nowym liniom lotniczym.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Samolot M339 Frecce Tricolori rozbił się po starcie

Biznes i przemysł

Samolot M339 Frecce Tricolori rozbił się po starcie

Piotr Bożyk 17 września 2023

Nowości lotnicze na 12. Nocy w Instytucie Lotnictwa

Biznes i przemysł

Nowości lotnicze na 12. Nocy w Instytucie Lotnictwa

Redakcja/inf. pras. 17 września 2023

Wizz Air: KE powinna zakończyć monopol Lufthansy

Infrastruktura i lotniska

Wizz Air: KE powinna zakończyć monopol Lufthansy

Mateusz Kieruzal 17 września 2023

Zobacz również:

Norwegian wraca do korzeni. Nowe bazy w Rydze, Skandynawii i Hiszpanii

Pasażer i linie lotnicze

Norwegian ponownie uruchomi bazę w Barcelonie. 800 nowych miejsc pracy

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Samolot M339 Frecce Tricolori rozbił się po starcie

Biznes i przemysł

Samolot M339 Frecce Tricolori rozbił się po starcie

Piotr Bożyk 17 września 2023

Nowości lotnicze na 12. Nocy w Instytucie Lotnictwa

Biznes i przemysł

Nowości lotnicze na 12. Nocy w Instytucie Lotnictwa

Redakcja/inf. pras. 17 września 2023

Wizz Air: KE powinna zakończyć monopol Lufthansy

Infrastruktura i lotniska

Wizz Air: KE powinna zakończyć monopol Lufthansy

Mateusz Kieruzal 17 września 2023

Zobacz również:

Norwegian wraca do korzeni. Nowe bazy w Rydze, Skandynawii i Hiszpanii

Pasażer i linie lotnicze

Norwegian ponownie uruchomi bazę w Barcelonie. 800 nowych miejsc pracy

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5