Singapurska firma leasingowa BOC Aviation ogłosiła minionym tygodniu pozyskanie nowego klienta, którą została tunezyjska prywatna linia Nouvelair Tunisie podpisując umowę na dwa nowe airbusy A320neo. Pierwszy z nich już został dostarczony do przewoźnika.
Pierwszy nowy odebrany airbus A320neo Nouvelair, to maszyna o numerze seryjnym MSN 12280 i rejestracji TS-INL wyprodukowana w zakładach Airbusa w Tuluzie. Jako ciekawostkę warto dodać, że samolot posiada taką samą rejestrację jak airbus A320-200 użytkowany w latach 2006 - 2013. Nowa maszyna napędzana jest silnikami CFM LEAP-1A i jest leasingowany od
BOC Aviation.
- Cieszymy się, że możemy powitać Nouvelair jako nowego klienta, ponieważ zwiększamy naszą obecność na szybko rozwijający się północnoafrykański rynek lotniczy. Te najnowocześniejsze samoloty zapewnią znaczący wzrost komfortu i wydajności operacyjnej floty Nouvelair w miarę jej dalszego rozwoju - powiedział Paul Kent, wiceprezes ds. handlowych BOC Aviation.
Kolejny A320neo ma zostać dostarczony do linii pod koniec października br.
- Jesteśmy entuzjastycznie nastawieni do tej współpracy z BOC Aviation i czekamy na długoterminowe partnerstwo. Dodanie pierwszego przyjaznego dla środowiska A320neo do naszej floty jest częścią naszej strategii modernizacji. Naszym celem jest spełnienie rosnących oczekiwań naszych pasażerów w zakresie komfortu i zrównoważonego rozwoju, przy jednoczesnym zachowaniu wydajności, która przyczyniła się do sukcesu Nouvelair. Airbus A320neo, dzięki swojemu zaawansowaniu technologicznemu, umożliwia zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2 - podkreślił Chokri Zarrad, dyrektor generalny Nouvelair.
Flota tunezyjskiego przewoźnika
Obecnie Nouvelair eksploatuje flotę 16 airbusów: 15 A320 i jednego A320neo na 31 regularnych trasach w Tunezji, a także do Francji, Belgii, Niemiec i Wielkiej Brytanii. Tunezyjska linia jest również obecna w Polsce skąd oferuje rejsy czarterowe do Tunezji (Tunis, Dżerba, Monastyr).
Nouvelair oczekuje na dostawę dwóch airbusów: jednego nowego A320neo oraz jednego używanego A320.
Rodzina A320neo
Rodzina samolotów A320neo jest oszczędniejszą wersją A320ceo, która zużywa prawie 15-20 proc. mniej paliwa, co daje około 3800-4000 ton mniej emisji CO2 w całym roku przypadającej na jeden samolot. Silniki CFM LEAP 1A oraz Pratt Whitney napędzające maszynę są cichsze, a zredukowane koszty operacyjne dają możliwość wydłużonego przelotu o 950 km (500 mil) lub przewiezienia do 2 ton ładunku więcej niż A320 poprzedniej generacji.
Łącznie 130 firm leasingowych i linii zamówiło 10 581 maszyn z rodziny A320neo: 67 A319neo, 4 011 A320neo, 6 503 A321neo, co daje około 62 proc. rynku wąskokadłubowego dla samolotów powyżej 140 miejsc. Do tej pory Airbus dostarczył 3 518 maszyn z rodziny A320neo: 19 A319neo, 2 048 A320neo oraz 1 451 A321neo.
Zdjęcie wykorzystane za zgodą autora / Photo used by permission of the photographer.