Zmodernizowanie włoskie linie lotnicze, Alitalia, wystartują z 45 samolotami, zatrudnią około 4500 pracowników i otrzymają nieco ponad 1 mld euro wsparcia od państwa – mniej niż połowę tego, co wcześniej przewidywano – podaje gazeta La Repubblica.
Pod rządami poprzednika premiera Giuseppe Conte, Rzym przeznaczył 3 mld euro na nową linię lotniczą o nazwie ITA, która ma zastąpić Alitalię. Włoskim przewoźnikiem zarządzają wyznaczeni przez państwo administratorzy od czasu ogłoszenia upadłości w 2017 roku. Według La Repubblica, ITA przejmie całą działalność lotniczą linii, w tym samoloty i pracowników. Start nowej linii jest wyznaczony na 1 czerwca, aby wykorzystać w pełni nadchodzący sezon letni.
Z kolei Daily Il Giornale podaje, że nowa Alitalia może zacząć od 43-45 samolotów i 2500-3000 pracowników i może otrzymać pomoc państwa w wysokości od 1 do 2 mld euro.
Państwowy przewoźnik Włoch wymaga jeszcze zgody Komisji Europejskiej, która nalega, aby nowe linie lotnicze porzuciły starą markę i niektóre z miejsc na lotniskach. Rząd, który w zeszłym tygodniu zapowiedział, że chce naciskać na nacjonalizację przewoźnika, ma w piątek spotkać się z urzędnikami w Brukseli.
Niedawno pisaliśmy również, że włoską Alitalią poważnie
zainteresowane są niemieckie linie lotnicze Lufthansa. We Włoszech miałby powstać przewoźnik oparty na Alitalia CityLiner, który finalnie mógłby zostać sprzedany właśnie Lufthansie. Niemieckie linie wielokrotnie wykazywały zainteresowanie przejęciem włoskiego narodowego przewoźnika. Rok temu Lufthansa zaproponowała nawiązanie współpracy z Alitalią. Te dwa podmioty mogłyby koordynować swoje plany lotów, sprzedaż, rozpoczęłyby loty code-share.