Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Nowa klasa biznes Qatar Airways dla B787-9. Zyskają podróżni do Londynu i Paryża

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-07-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

Qatar Airways zaprezentuje w przyszłym roku nowe boeingi 787-9, których zaletą będzie w pełni prywatna i odizolowana klasa biznes. Dreamliner Qsuite będzie miał inną konstrukcję niż większość A350 i B777, którymi również dysponuje przewoźnik z Kataru.

Projekt początkowo miał być wdrożony w największych samolotach A380. Planowane na lata 2024-2028 wycofanie z floty Super Jumbo zmusiło właścicieli linii lotniczej do szukania innego rozwiązania.

– Ponieważ Boeing 787 jest węższy od Boeinga 777 i Airbusa 350, nie mogliśmy tak naprawdę umieścić tam klasy biznesowej. To będzie zmodyfikowana wersja układu siedzeń 1-2-1, które mieliśmy w przeszłości. Nowa klasa biznesowa będzie odizolowana i wyposażona w przesuwane drzwi – wyjaśnił dla Executive Traveller prezes Qatar Airways, Akbar Al Baker.

Moduł klasy biznesowej B787-9 przewoźnika znad Zatoki Perskiej będzie podobny do tego z B787-8 Dreamliner, a także airbusa A380 i wcześniejszych A350-900. Jego zaletami będzie bezpośredni dostęp do korytarza, mnóstwo przestrzeni osobistej i w pełni płaskie łóżko.

Qatar Airways miał zaprezentować Dreamlinera Qsuite podczas targów turystycznych w Berlinie, które planowano 4 marca br. Gwałtowne rozprzestrzenienie się pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 pokrzyżowało jednak uroczystość, która została odwołana. Kluczowymi cechami zmodyfikowanego projektu jest co najmniej 20 proc. mniejsza waga modułu niż w oryginalnym projekcie. Niższa będzie również wysokość przesuwanych drzwi.

Sąsiednie apartamenty na środku kabiny klasy biznesowej Boeinga 787-9 będzie można połączyć. To pozwoli stworzyć wspólny podwójny apartament, wyposażony w podwójne łóżko. W przeciwieństwie jednak do możliwości Airbusa A350 i Boeinga 777 Qsuites, cztery apartamenty nie mogą stać się obszernym pojedynczym z przestrzenią odpowiednią dla rodzin lub grupy przyjaciół.

Qatar Airways podpisała zamówienie na 30 samolotów Boeinga 787-9. Siedem zostało przekazanych jeszcze przed wybuchem pandemii koronawirusa SARS-CoV-2, która nagle przerwała rozwój floty linii lotniczej. Wszystkie dostawy od Airbusa i Boeinga zostały wstrzymane do co najmniej 2022 roku. Nowe B787-9 miały zastąpić starsze i mniejsze B787-8, które planowano wynająć innym przewoźnikom. Podobny los czekał A330.

Dreamliner Qsuite będzie wyposażony również w najnowszy fotel dla klasy ekonomicznej, który zaprojektował włoski producent Optimares. Jego odchylenie w momencie startu i lądowań wyniesie sześć stopni, a pełny rozkład osiągnie 19 stopni, nie naruszając przy tym przestrzeni pasażera z tyłu.

Przewoźnik z Kataru planuje również moduły klasy biznesowej "mini-Qsuite" w samolotach A321neo i A321neoLR, które również będą obsługiwać rejsy o większym zasięgu i będą stopniowo dostarczane od 2022 roku. - Mamy duży popyt w Katarze na dwa lub trzy miejsca w Europie, takie jak Londyn czy Paryż, dlatego chcemy wprowadzić również małe kabiny pierwszej klasy dla podróżnych, którzy preferują taki produkt - dodał Al Baker.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Aerolíneas Argentinas wybierają embraery E195-E2

Pasażer i linie lotnicze

Aerolíneas Argentinas wybierają embraery E195-E2

Piotr Bożyk 22 października 2023

American Airlines zamówiły cztery E175 dla zależnych Envoy Air

Biznes i przemysł

American Airlines zamówiły cztery E175 dla zależnych Envoy Air

Redakcja/inf. pras. 19 października 2023

Zapaśnicy storpedowali loty Japan Airlines

Pasażer i linie lotnicze

Zapaśnicy storpedowali loty Japan Airlines

Natalia Piotrowska 18 października 2023

Zobacz również:

Bayern zrywa współpracę z Qatar Airways

Prawo i polityka

Bayern zrywa współpracę z Qatar Airways

Rafał Dybiński 30 czerwca 2023

Qatar Airways: Drugi rejs dziennie do Warszawy od 1 stycznia

Pasażer i linie lotnicze

Qatar Airways odebrały pierwszego boeinga 737 MAX 8

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Aerolíneas Argentinas wybierają embraery E195-E2

Pasażer i linie lotnicze

Aerolíneas Argentinas wybierają embraery E195-E2

Piotr Bożyk 22 października 2023

American Airlines zamówiły cztery E175 dla zależnych Envoy Air

Biznes i przemysł

American Airlines zamówiły cztery E175 dla zależnych Envoy Air

Redakcja/inf. pras. 19 października 2023

Zapaśnicy storpedowali loty Japan Airlines

Pasażer i linie lotnicze

Zapaśnicy storpedowali loty Japan Airlines

Natalia Piotrowska 18 października 2023

Zobacz również:

Bayern zrywa współpracę z Qatar Airways

Prawo i polityka

Bayern zrywa współpracę z Qatar Airways

Rafał Dybiński 30 czerwca 2023

Qatar Airways: Drugi rejs dziennie do Warszawy od 1 stycznia

Pasażer i linie lotnicze

Qatar Airways odebrały pierwszego boeinga 737 MAX 8

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5