Nowe linie lotnicze Flybe, powołane w miejsce swojej poprzedniczki o tej samej nazwie, odebrała swój pierwszy samolot. We flocie przewoźnika znajdą się głównie maszyny produkcji Bombardiera. Pierwszy Dash Q400 został dostarczony pod koniec zeszłego tygodnia.
W marcu zeszłego roku Flybe ogłosiła nagłe zakończenie działalności. Brytyjski regulator transportu lotniczego ogłosił jej upadłość ze skutkiem natychmiastowym. Linie z Wielkiej Brytanii przewoziły około 9 milionów pasażerów rocznie, gwarantując 170 połączeń do miejsc, których konkurencja nie miała w swojej ofercie. Flybe obsługiwały połączenia wewnątrz Wielkiej Brytanii oraz międzynarodowe z brytyjskich regionalnych portów lotniczych, np. z Southampton do Amsterdamu.
Pierwszy samolot dla nowej Flybe
Marka, jak i aktywa należące do upadłej, największej regionalnej linii lotniczej w Europie zostały sprzedane funduszowi inwestycyjnemu. Nowy właściciel chce oprzeć swoją działalność w dużej mierze na modelu biznesowym analogicznym do wykorzystywanego przez upadłego przewoźnika. Zostaną wznowione bezpośrednie połączenia pomiędzy regionami w Wielkiej Brytanii. Po upadku Flybe wiele małych lotnisk pozbawiono regularnych połączeń lotniczych, a pasażerowi musieli odbywać loty przez Londyn, co znacznie wydłużało czas podróży.
Flybe w ostatnim tygodniu listopada odebrała pierwszy samolot. Linia oprze swoją flotę o turbośmigłowe bombardiery Q400. Nowy nabytek będzie leasingowany od Nordic Aviation Capital (NAC). Łącznie we flocie znajdą się 32 samoloty. Jest to ten sam typ maszyny, który wykonywał rejsy dla starego Flybe, który był największym operatorem DHC-8 na świecie. Samolot wylądował na lotnisku w Birmingham, które będzie bazą nowo założonej linii. Poprzednia baza przewoźnika mieściła się na lotnisku Exeter. Zmiana lotniska bazowego na znajdujące się w Birmingham ma uzasadnienie pod względem planowania regionalnej siatki połączeń w Wielkiej Brytanii.
− Jesteśmy bardzo zadowoleni z partnerstwa z NAC i odbioru pierwszego bombardiera Q400. To jest bardzo ekscytujący moment dla naszego zespołu i nowej linii lotniczej. Nasza flota będzie rosła w oparciu o te szybkie turbośmigłowe samoloty, które są bardziej ekologiczne niż regionalne odrzutowce – powiedział, podczas prezentacji samolotu, Dyrektor Generalny
Flybe Dave Pflieger.
Pierwszy Q400
Samolot o numerze rejestracyjnym G-JECX, który jako pierwszy dołączył do Flybe, to 14-letnia maszyna. Została dostarczona w 2007 roku do poprzednika nowej linii i wykonywała rejsy dla regionalnej linii aż do ogłoszenia upadłości, kiedy to samolot wrócił do leasingodawcy.
Bombardier Q400 5 listopada odleciał z lotniska w Maastricht, gdzie był zaparkowany do Exeter, gdzie przeszedł przegląd techniczny. Lotnisko wybrano nieprzypadkowo, gdyż na jego terenie mieszczą się obiekty do przeprowadzania przeglądów technicznych, należące do pierwotnej Flybe. Od 25 listopada samolot jest zaparkowany w Birmingham. Wykonał krótkie loty techniczne do Cardiff, Nottingham i Liverpoolu, które są prawdopodobnymi kierunkami pierwszych lotów komercyjnych.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.