Dwa nowe boeingi B787-9 Dreamliner, które mają trafić do Polskich Linii Lotniczych LOT spędzą zimę na pustyni. Pierwszy z nich, o rejestracji SP-LSH, został już 2 grudnia przebazowany jako lot BOE14 z Charleston do Victorville. Kolejny, SP-LSI, dołączy do niego wkrótce.
Według informacji do jakich dotarł Rynek Lotniczy, samoloty nie zostały jeszcze formalnie odebrane przez LOT i są cały czas we władaniu firm leasingowych. Ogólnie nasz rodzimy przewoźnik prawdopodobnie dogadał się z Boeingiem przesuwając odbiór samolotów najwcześniej na wiosnę 2021 r. Takie działanie nie jest odosobnionym przypadkiem. Wiele linii lotniczych, ze względu na kryzys spowodowany koronawirusem, przebazowuje swoje samoloty na pustynne lotnisko Victorville w celu ich przechowania. Wśród nich były samolot linii Qantas, Qatar Airways, Singapore Airlines, Air Europa czy Air China.
Maszyna o oznaczeniu LN1036/ZE014 i rejestracji SP-LSH leasingowana będzie od amerykańskiego leasingodawcy Air Lease Corporation (ALC), natomiast samolot o numerze produkcyjnym LN1046/ZB751 wylesingowany będzie od amerykańskiej firmy CIT Leasing. Dreamliner SP-LSH trafił już na pustynię na lotnisko Victorville, a po pierwszym locie technicznym dołączy do niego kolejny B787 zbudowany dla PLL LOT, SP-LSI.
B787-9 to średniej wielkości wersja Dreamlinera, którego wydłużono o ponad 6 metrów w porównaniu do 787-8. Dreamliner -9 zabiera ponad 40 pasażerów więcej (w typowej konfiguracji dwóch klas) niż mniejszy 787-8, a także więcej ładunku cargo oraz posiada zasięg wydłużony o ponad 550 km (15700 km). Dreamlinery PLL LOT w wersji -9 zabierają na pokład 294 pasażerów w konfiguracji trzech klas podróży: 24 w klasie biznes (2-2-2), 21 w klasie premium (2-3-2) oraz 249 w klasie ekonomicznej (3-3-3) i są największym samolotem w historii PLL LOT. Boeing zebrał zamówienia na 1507 samolotów B787, w tym na 882 maszyny w wersji 787-9. Do tej pory amerykański producent dostarczył 992 maszyny B787.
Obecnie we flocie LOT-u znajdują się 74 maszyny, w tym 15 boeingów 787 Dreamliner: osiem B787-8 i siedem B787-9. Wspomniane kolejne dwa B787-9 mają trafić do LOT-u wiosną lub latem 2021 r.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.