Linie lotnicze All Nippon Airways (ANA) uruchomią w drugiej połowie 2024 roku trzy nowe trasy między Tokio a Mediolanem, Sztokholmem i Stambułem - informuje "Air Journal".
Przewoźnik z Japonii wznowi w sierpniu również rejsy między stolicą Kraju Kwitnącej Wiśni a Wiedniem. Połączenie do stolicy Austrii wróci po czterech latach przerwy i będzie realizowane trzy razy w tygodniu.
ANA zwiększy w ten sposób z pięciu do dziewięciu liczbę swoich tras między Japonią a miejscami docelowymi w Europie. Ponadto od lipca połączenia do Monachium i Paryża będą obsługiwane już siedem razy w tygodniu.
Ekspansja przewoźnika z Kraju Kwitnącej Wiśni, który niedawno zawarł także umowę codeshare z włoskimi ITA Airways, jest podyktowana rosnącym popytem na loty do Japonii od czasu zakończenia pandemii. Nie przeszkadza w tym zamknięta rosyjska przestrzeń powietrzna po inwazji wojsk putina w Ukrainie, co sprawia, że podróż między Europą a Dalekim Wschodem Azji jest dłuższa i bardziej kosztowna.
Według danych japońskiej organizacji turystycznej tylko w grudniu ubiegłego roku liczba zagranicznych podróżnych odwiedzających Kraj Kwitnącej Wiśni, zwłaszcza z Ameryki Północnej, Australii oraz Bliskiego Wschodu, wzrosła o 8 proc. w porównaniu z tym samym miesiącem 2019 roku.
Flota dalekiego zasięgu ANA składa się aktualnie z
trzech airbusów A380, piętnastu boeingów 767-300ER, dwóch boeingów 777-200, ośmiu wersji 777-200ER, pięciu 777-300, trzynastu 777-300ER, 36 Dreamlinerów wersji 787-8, aż 42 wersji 787-9 i trzech 787-10. Wiążące zamówienia obejmują osiemnaście boeingów 777-9, sześć kolejnych Dreamlinerów wersji 787-9, a także dwanaście największej wersji 787-10. Nowe boeingi 777-9 mają zastąpić starsze szerokokadłubowce z rodziny 777.