Czarterowe linie lotnicze Sunclass Airlines wzmocnią swoją flotę kolejnym odrzutowcem A330-900neo. Szerokokadłubowiec pomoże skandynawskiemu przewoźnikowi obsłużyć rejsy na Arubę, Dominikanę, Jamajkę oraz do Meksyku i Wietnamu, a być może także do Tajlandii.
Sunclass Airlines reagują w ten sposób na zwiększony popyt na połączenia dalekodystansowe biur podróży oraz wykorzystują możliwość szybszego dostarczenia samolotu po anulacjach wielu linii lotniczych w następstwie pandemii koronawirusa SARS-CoV-2. Większa flota wymusi jednocześnie na przewoźniku rekrutację kolejnych pilotów i członków personelu pokładowego.
Nowy A330-900neo dla czarterowych linii lotniczych z północy Europy jest obecnie budowany w Tuluzie i ma zostać dostarczony w listopadzie 2022 roku. To efekt zawartej dwunastoletniej umowy leasingowej z Air Lease Corporation.
Skonfigurowany na potrzeby skandynawskiego przewoźnika odrzutowiec zabierze na pokład 84 podróżnych w klasie premium i 289 pasażerów w klasie ekonomicznej. Samolot będzie zbazowany w porcie Sztokholm-Arlanda. To właśnie z najważniejszego lotniska Szwecji obsłuży w sezonie zimowym 2022/2023 rejsy na Arubę, Dominikanę, Jamajkę oraz do Meksyku i Wietnamu. W wyjątkowych przypadkach poleci również do Tajlandii.
Sunclass Airlines zostały założone w 1994 roku jako Premiair. Osiem lat później przekształcono je na MyTravel Airways, a następnie na Thomas Cook Airlines Scandinavia. Aktualna nazwa funkcjonuje od października 2019 roku, po tym jak
Grupa Thomasa Cooka ogłosiła upadłość i niewypłacalność.
Flota czarterowego przewoźnika, operującego przed pandemią z kilku portów Danii, Norwegii, Szwecji oraz Finlandii, składa się aktualnie z dziesięciu airbusów. Osiem z nich to wąskokadłubowe odrzutowce wersji A321-200. Flotę uzupełniają dwa szerokokadłubowce wersji A330-200 i A330-300.