Enter Air, największa polska prywatna linia lotnicza, powiększyła swoją flotę o kolejnego Boeinga 737-800. Aktualnie flota przewoźnika składa się z dziewiętnastu takich wąskokadłubowych samolotów. Linie oczekują także na dostawę pierwszego Boeinga 737 MAX 8.
Samolot SP-ESE został sprowadzony do Polski z Irlandii. Nowa maszyna będzie wykorzystywana na zasadzie leasingu operacyjnego, a umowa została podpisana na 5 lat. Co ciekawe, samolot należał wcześniej do
upadłych linii lotniczych Primera Air. Dzisiaj informowaliśmy również, że samoloty duńskiego bankruta przejęła...
zrujnowana włoska spółka Alitalia.
Wymiana floty– Sprawdzone i niezawodne Boeingi 737-800 mogą każdorazowo zapewnić wygodną podróż nawet 189 pasażerom. Maszyny te sprawiają, że flota Enter Air jest wyjątkowo ekonomiczna, bezpieczna i komfortowa. Kolejny samolot tego typu oznacza zatem większy komfort dla pasażerów oraz większe możliwości dla touroperatorów, z którymi współpracujemy – mówi Grzegorz Polaniecki, członek zarządu Enter Air.
W 2017 roku Enter Air zakończył wymianę floty na samoloty nowszej generacji. W ramach programu osiem samolotów Boeing 737-400 zostało wymienionych na maszyny nowszej generacji typu 737-800.
Wkrótce dołączą MAX-yPrzypomnijmy, że linie zamówiły także sześć Boeingów 737 MAX 8. Dwa pierwsze egzemplarze mają przylecieć do Polski w ciągu najbliższych tygodni.
Umowa z Bankiem DVB na finansowanie maszyn została podpisana na 6 lat, a łączna kwota dla dwóch samolotów wynosi około 374 mln zł wraz z odsetkami. Samolot posiada wszystkie zalety wykorzystywanych przez przewoźnika Boeingów 737-800, ponadto ma poprawioną aerodynamikę, oszczędniejsze i cichsze silniki, lżejsze i trwalsze komponenty, wyższą niezawodność i niższe koszty obsługi technicznej.
Dla nowych B737-8 MAX Enter Air przygotował też lekko zmieniony wzór malowania. Pierwszy samolot tego typu rozpocznie regularne loty w barwach Enter Air w grudniu 2018 roku, a kolejny jest spodziewany w styczniu 2019 roku. Pierwsza maszyna jest już pomalowana i przygotowywana przez producenta do lotów testowych.
Boeingi MAX 8 mają w swojej flocie także Polskie Linie Lotnicze LOT. Proces dostawy tych wąskokadłubowych samolotów narodowy przewoźnik rozpoczął
w grudniu ubiegłego roku. Do końca 2019 roku w LOT ma się zakończyć dostawa MAX-ów.